Förvirring: 3DS inte regionslåst?

Robot
Förvirring: 3DS inte regionslåst?

Svårtytt uttalande från Nintendo hintar om att vissa titlar kanske funkar över regionsgränserna.

#nintendo


Medlem
Förvirring: 3DS inte regionslåst?

Med tanke på att de fram tills nu sagt att den kommer vara region locked så känns det tyvärr som att detta bara är en miss i översättningen

Medlem

Regionslåsningen av 3DS tycker jag är enormt dumt. Det sköna med NDS är att man kan köpa spelen där man känner för det.

Vet inte om det är så listigt att blanda regionslåsta och regionsfria titlar till en konsoll, bäddar för trubbel imho.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

3ds regionslåst kan bli 3DS fall


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

"Vi vill dessutom försäkra oss om bästa möjliga upplevelse för våra användare, och det finns en risk att 3DS-mjukvara köpt i en region inte kanske kommer funka ordentligt när den körs på 3DS-hårdvara som säljs i en annan [region]."

TACK NINTENDO! det hjälper mig som kund extremt mycket att jag endast kan handla spel inom EU, och genom detta får jag "bästa möjliga upplevelse"

Medlem

Varför är det sånt tjat om denna 3DS?
Det är väl bara vanlig Nintendo DS med 3D-view? Vi pratar väl inte direkt om ny hårdvara och liknande? Låter med allt hypande att det är nästa generations bärbar från Nintendo.

Medlem

"Varför är det sånt tjat om denna 3DS?
"Det är väl bara vanlig Nintendo DS med 3D-view? Vi pratar väl inte direkt om ny hårdvara och liknande? Låter med allt hypande att det är nästa generations bärbar från Nintendo. "

Det är deras nästa generation bärbara konsol med kraftfullare hårdvara än DS?

Medlem

Klassiskt ställningstagande från Nintendo. Deras USA-chef uttryckte för några år sedan en åsikt om att begagnatspel inte var intressant för användarna, för det sänkte deras upplevelse. Helt sjukt, de verkar fruktansvärt pengakåta.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

som jag förstod det från IGN så fick utvecklare själva välja om de ville regionslåsa sina spel och att låsningen var för den nätservice som de har.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar