Vargkampen dag 1!

Medlem
Vargkampen dag 1!

Nu har jag hunnit spela någon timme av Twilight princess, och än så länge är jag helnöjd. Grafiken är förvånansvärt bra och spelkänslan är på topp, som vanligt när det är Nintendo som utvecklar.
De enda negativa sakerna är att de inte använder en riktig orkester till musiken samt att det känns helt fel att använda wiimoten med högerhanden. Varför Nintendo, varför kunde ni inte bara lägga till en inverterad Link (som egentligen är den "riktiga" Link) där han använder vänsterhanden? Och vad värre är att de inte kommer att ha det i Skyward Sword heller...

Snälla FZ, om ni någon gång får chansen att intervjua någon som utvecklar Skyward Sword, kan ni inte fråga dem varför de ignorerar oss vänsterhänta?

------------------------

För att fortsätta på vargämnet en liten stund till så ska jag tipsa om en gammal svensk favorit, nämligen "Var e vargen" med imperiet.

------------------------

Och just ja, det här inlägget är även ett litet test för att se så att bloggen fungerar som den ska igen efter ytterligare lite problem med buggar.

#blogg

Vargkampen dag 1!

1. Twilight Princess är ett helt fantastiskt spel! Men du borde srsly spela Gamecube-versionen istället.

2. Vi (me too!) som är vänsterhänta "ignoreras" helt enkelt eftersom att högerhänta är i majoritet.

Medlem

Jag har tyvärr inget gamecube eller dosor så att jag kan spela på Wii. Så därför fick det bli wii-versionen.

Ja, tyvärr är det ju så. Det skulle ha varit bättre om det hade varit 50-50 mellan vänsterhänta och högerhänta. Men är det verkligen så svårt att lägga till en spegelvänd Link?

1
Skriv svar