Se det nya forumet ta form

Skägg.
10 Chambers
Se det nya forumet ta form

Vi har snackat om att forumet ska införlivas i den nya designen ett tag nu men nu är premiären nära, väldigt nära. Allt som återstår är finputs, buggstädning och förhoppnings en liten skumpa-invigning. Tills den närstående dagen kommer tänkte jag bjuda på lite skärmdumpar här i bloggen och var inte blyg att komma med konstruktiv kritik, det är lite därför vi gör detta. Först, en liten översikt.

#blogg


signatur
Medlem
Se det nya forumet ta form

Lite högre upplösning vore inte fel...

Skägg.
10 Chambers

systemet skalade ner den till 1600 på höjden, ska se om jag kan ordna det.


signatur
Redaktör

Klipp och klistra, unge man!


signatur
Medlem
Medlem

Så, vad kommer vara skillnaden från den nuvarande versionen förutom att färgerna har ändrats?

Skägg.
10 Chambers

Inte så mycket funktionalitet som form, men det kommer ett par spännande grejer inom kort!


signatur
Medlem

Ser bra ut!


signatur

Have a good time!

Medlem

OCH konstruktiv kritik: hoppas att ni skalar ner "smileysarna" så att dom inte är så sjukt stora. Det blir estetiskt "icke tilltalande" när raderna hoppar runt pga smileysarna.


signatur

Have a good time!

Medlem

Fortfarande ingen information kring varför man i nya designen nuförtiden har profilbilden som avatar istället för det man angivit som avatar i inställningarna...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skägg.
10 Chambers

Strongbad, det kommer i framtiden att vara en och samma bild på alla delar av sajten.


signatur
Frilansare
Medlem

En sak som intresserar mig i bilden är varför finns det en kategori för bf 1942, en för vietnam, en för battlefield 2 men inte de nyaste, mest aktuella spelen? Även om bc2 är skit så är det ju ett spel som många spelar.

Sen är det verkligen så värt att använda 4 olika forum för quake, även fast det var grunden på denna sida, så är diskussionen i ett ena quake-forum för tillfället väldigt lite.

Sen.. Star Wars, diskuteras det ens alls?
Varför är bloggkommentarer inne på spel?

Varför finns det två retro-forum?
o.s.v

Känner mig så glad när jag skriver detta inlägg med en massa positiva strålar :D.

Medlem

Ser riktigt bra ut! Rulla ut alla avdelningar till nya designen, skit i om det ligger i alpha.. Nån som kommer o whinar om buggar, säg att det är en ny feature bara

Nej men det ser riktigt bra ut, ser fram emot nya designen!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Ser bra ut..


signatur

"High life on low budget"

Skägg.
10 Chambers

Siken, det kommer att bantas, det du ser på bilden är det som finns idag


signatur

Hell, it's about tajm.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Ser bra ut. Men bilden är alldeles för avlång.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skägg.
10 Chambers

Det kommer nya bilder de kommande dagarna!


signatur
Medlem

Ser bra.

Störde mig på lite på att det gammla forumet såg så stökigt ut. Men detta ser fräscht!

Medlem

Röd bakgrund till rubrikerna som är i vitt känns inte FZ, känns mer PCG. Kan vi inte få samma blågrå list som är överst på forumet idag? (Alltså bakgrunden till där det står "Forum, Ämnen, Inlägg, Visningar, Senaste inlägg".)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ser bra ut, bara servern är med på bytet...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Och här trodde jag att ni hade Mass Effect 3-special

Commander Johansson-Sundelius

Skägg.
10 Chambers

Höglund, haha!

Walter, vi har 3^ fläskigare datorer sen sist, "borde" inte vara några problem. Barnsjukdomar lär det dock bli, hur hårt vi än buggkollar det innan.

Nu är bilden också omskalad så att ni kan detaljgranska den!


signatur
Skägg.
10 Chambers

Conthox, vi måste våga använda lite använda några andra färger ur skalan


signatur
Medlem

Jovisst måste man kunna variera lite, tyckte bara att just illrött inte passar. Men det är jag det, är kanske ensam om att tycka det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan ni inte lägga till en funktion nere i "taskbaren" som noterar en när någon citerar ens post i forumet/nyhetskommentarerna?

(tänk: Sweclockers)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Darkst@r:

Kan ni inte lägga till en funktion nere i "taskbaren" som noterar en när någon citerar ens post i forumet/nyhetskommentarerna?

(tänk: Sweclockers)

Dags att börja bära foliehatt...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Darkst@r:

Kan ni inte lägga till en funktion nere i "taskbaren" som noterar en när någon citerar ens post i forumet/nyhetskommentarerna?

(tänk: Sweclockers)

Dags att börja bära foliehatt...

Det är väl inget foliehattigt att vilja veta när folk svarar på ens inlägg? D:

Det nuvarande systemet gör ju bara ens inbox full av automatiserade meddelanden så fort någon skriver något i en tråd :/ dessutom måste man bocka i det.

Medlem
12
Skriv svar