Xbox 360-patch stoppar CoD-pirater

Robot
Xbox 360-patch stoppar CoD-pirater

Obligatorisk patch stoppar piratkopierade Call of Duty-spel i smyg.

#call-of-duty-black-ops, #call-of-duty-modern-warfare-2


Medlem
Xbox 360-patch stoppar CoD-pirater

Vaa? Och jag som trodde att brända inte funkade om man inte flashat.

Medlem

Rätt åt piraterna!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Som om det håller en längre tid. Dom crackar väl det över en natt igen.

Redaktör

Pooslice, det var dåligt formulerat. Nyheten uppdaterad nu.


signatur
Medlem

Ni skulle ju inte postat den, då vet mer pirater om det :[

Medlem
Skrivet av Siken:

Ni skulle ju inte postat den, då vet mer pirater om det :

Patchen var ju obligatorisk, så de finns inte mycket en average pirat kan göra åt saken.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Pooslice, det var dåligt formulerat. Nyheten uppdaterad nu.

Engadget länken ligger på ordet "Enligt" nu.

Medlem

Visserligen hatar jag konsoler och Activision, så jag borde tycka detta är illa jag med.

Men tbh, pirater kan inte vänta sig något annat.
/bry tbh

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Rätt åt piraterna!

Jag får anta att du skämtar?

Medlem
Skrivet av Skylance:
Skrivet av StrongBad:

Rätt åt piraterna!

Jag får anta att du skämtar?

Jag får anta tillbaka, att Du skämtar ?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Nån som vet om xboxen blir bannad från live med om man försöker med bränd skiva nu? Om det är så, då hade det varit bäst att inte alls rapportera om det utan väntat tills alla pirater blivit bannade från live

Bra, förstör så gott de kan för piraterna...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Skylance:
Skrivet av StrongBad:

Rätt åt piraterna!

Jag får anta att du skämtar?

Varför skulle han skämta?

Själv skulle jag gärna se att piraternas maskiner blir låsta förutom att bli bannade från Live.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Detta kommer inte göra någon som helst skillnad, att försöka ta död på piratkopiering är som att försöka få stopp på en läcka med hjälpa av en spann, det är bara en tidsfråga tills spannen är full och läcker ut på golvet. Om man däremot lagar själva hålet så slutar det att läcka och på samma sätt är det med piratkopiering. Se till att de som köper spelen får mervärde för pengarna och därför blir mer sugna på att köpa spelet. Att se till så att efterfrågan på den här typen av spel minskar eller inte existerar alls är enda sättet att få stopp på det, det eller se till så att hårdvaran i sig vägrar köra program som inte är original (fast med tanke på vad som skett på PS3 så verkar det som detta kanske inte heller hjälper).

Medlem

Patchade min PS3 idag men att det går att göra backup på sina spel för att slippa skivor har inte jag lyckats med. Men gött att kunna köra Hemlagade program då jag inte längre orkar spela på en ålderdomlig konsol.

Min PS3 är från och med idag mediaserver i mitt trådlösa nät. Kommer säkert fler godbitar till FW 3-5-5


signatur

Det var detta...

Medlem

PcGamer: Vissa företag (EA) brukar ju skicka med en kod som låser upp multiplayer, både bra och dåligt.
Bra, för då kan piraterna inte ansluta. Dåligt, ska man sälja det sen så måste personen som köper det betala för att spela multiplayer.

Skiter egentligen rätt mycket i piraterna, men det är sledet när man inte kan spela multiplayer och tro att alla spelar på samma vilkor. Så jävla kul är det inte när folk fuskar och buggar ut spelen.

Inaktiv

Fix till detta fanns ju för flera månader sedan om nu piraterna håller sin konsol i top med nya flashs.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

varför inte göra en patch som gör så du inte kan spela brända spel alls? varför bara call of duty? fan vad korkade microsoft är.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Har inga som helst problem med sånna här tilltag. Så länge som det inte går ut över oss ärligt betalande kunder får dom gör vad tusan dom vill

Medlem

Busigt!


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Jo, varför just black ops? Och här kommer det igen - PENGAR.

Ursäkta språket, men jag börjar bli riktigt trött på Microsoft och Activision. Dom är pengasugande gubbjävlar.

Valve behandlar sina kunder rätt. Om man köper Portal 2 till PS3 får man inte bara spelet till PS3, utan en kod till Steam på PC också! Plus att dom kommer släppa Steam på ps3:an så räkna med fler Valve spel på ps3!

Vad har Xbox 360 detta året? Gears of War 3. Vad har PS3? Det orkar jag inte ens räkna, det är så jävla mycket.

Medlem

Detta är redan fixat av piraterna.


signatur
Medlem
Skrivet av LoA.:

Jo, varför just black ops? Och här kommer det igen - PENGAR.

Ursäkta språket, men jag börjar bli riktigt trött på Microsoft och Activision. Dom är pengasugande gubbjävlar.

Valve behandlar sina kunder rätt. Om man köper Portal 2 till PS3 får man inte bara spelet till PS3, utan en kod till Steam på PC också! Plus att dom kommer släppa Steam på ps3:an så räkna med fler Valve spel på ps3!

Vad har Xbox 360 detta året? Gears of War 3. Vad har PS3? Det orkar jag inte ens räkna, det är så jävla mycket.

De kommer inte släppa Steam som klient till Playstation. Däremot kommer Portal 2 (och framtida Valve spel på konsol) att ha "Steamworks" vilket innebär de funktioner som Steamworks spel, på steam och pc har, dvs regelbundna gratis uppdateringar osv.

Steam som klient kommer aldrig att släppas till konsol.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Steam som klient kommer aldrig att släppas till konsol.

Akta vad du säger, framtiden är ganska oklar...

Medlem
Skrivet av Gurra300:

varför inte göra en patch som gör så du inte kan spela brända spel alls? varför bara call of duty? fan vad korkade microsoft är.

Det är inte bara call of duty, de spel som är bekräftade att beröras är COD:BO, COD:MW2, och Halo: Reach. Men microsoft har impleterat såna här grejer i sina spel sen Fifa 09. Men dessa såg dagens ljus först med Fable 3. Så nu kan de släppa en update till ett spel och sen så går det inte att spela.
Men moddarna har redan lyckats med att fixa patchar för det här. Så någon jätteskillnad har det egentligen inte blivit.
Jäkligt intressant det här faktiskt.

Btw, så tycker jag också activision är relativt snåla. Tex. Hur ofta ser man en rea på ett äldre COD spel på tex steam? Har själv velat ha hela samlingen på steam men har avstått pga att även de äldre liren kostar fullpris fortfarande. Vilket för mig bara är konstig marknadsplan. Det kan inte generera några stålars.

Update:
Prisexempel:
Cod: waw 40€ !
Call of Duty: War Chest: 30€ !
Call of Duty 2: 20€
COD: MW2 60€ !

Det här är ju jäkligt konstigt tycker jag... Framför allt COD: War chest. Som är lite mer än sju år gammalt! Helt otroligt egentligen...

Skrivet av kabex:
Skrivet av raefzm88:

Steam som klient kommer aldrig att släppas till konsol.

Akta vad du säger, framtiden är ganska oklar...

Hoppas! Hoppas! Hoppas!

Medlem

Hur kan man ens lira CoD och sådana spel på konsol? Har försökt och det går bara inte. Nej, det var bättre förr. När pong var pong

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Skylance:
Skrivet av StrongBad:

Rätt åt piraterna!

Jag får anta att du skämtar?

Varför skulle han skämta?

Själv skulle jag gärna se att piraternas maskiner blir låsta förutom att bli bannade från Live.

Haha! Vad fan har hänt med folk? Har du fått extra veckopeng av mamma?

Allvarligt talat, jag kan inte komma på ett enda bolag som gått i kk pga. pirater. Så om du vill suga exekutiv kuk be my guest.

Medlem
Skrivet av Skylance:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Skylance:
Skrivet av StrongBad:

Rätt åt piraterna!

Jag får anta att du skämtar?

Varför skulle han skämta?

Själv skulle jag gärna se att piraternas maskiner blir låsta förutom att bli bannade från Live.

Haha! Vad fan har hänt med folk? Har du fått extra veckopeng av mamma?

Allvarligt talat, jag kan inte komma på ett enda bolag som gått i kk pga. pirater. Så om du vill suga exekutiv kuk be my guest.

Nä, kanske inte enbart beroende på pirater, men de kan ha en del i att vissa bolag har gått i konkurs. En konkurs beror sällan på en enda andledning.

Men en fråga till dig...:
Varför tror du att fler utvecklare väljer att överge PCn som spelplatform? Eller väljer att utveckla till den i andra hand?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ähh, jag kör ändå min konsol utan nätverk så ni kan försöka skicka tusen patchar

Dom kommer ändå inte åt min låda


signatur

R.I.P Fragzone 2006

12
Skriv svar