EA till PC-spelarnas försvar?

Robot
EA till PC-spelarnas försvar?

Spelföretaget köper domänen campaignforpcgaming.com.

#ea, #capcom, #microsoft


Medlem
EA till PC-spelarnas försvar?

Hoppas det är ngt positivt på G. Så att dom inte bara reggar den för att förhindra att ngn annan gör det...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

gillar ju alltid Gordon men ser inte anledningen just här


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem
Skrivet av Ludolf:

gillar ju alltid Gordon men ser inte anledningen just här

Klassisk PC-spelshjälte. Lite tråkigt med en EA-logga som bild till nyheten.

Något positivt i görningen är det säkert.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ea är ju en av som släpper spel som fifa i fördel för konsoll så jag tror inte riktigt på dom här.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

luktar lite som att de kommer använda denna domän och PC gaming pushen för att marknadsföra BF3... smart tänkt, men de får även akta sig då för om de fokuserar marknadsföringen på det sättet kommer det även stora krav från communityt

Medlem

Äh, blir säkert bara något nytt DRM-initiativ eller annat fuffens.

Hoppas på något positivt men har svårt att tro't.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Pffff, synisk som jag är så tror jag bara dom köpte domänen för att ingen annan ska göra det och sedan faktiskt göra bra reklam för PC, EA är pengagrisar precis som alla andra multinationella företag, skithögar


signatur

Retro.

Medlem

Hoppas sannerligen att inte Mr. Freeman har någon delaktighet i det hela i alla fall.. Då lär det ju gå käpprätt åt skogen.. Black-Mesa är ju ett praktexempel på hur lätt en klåfingrig forskare kan göra livet surt för oss andra!

Medlem

Grejen är om de tar det här på allvar kan det bli bra med tanke på vilka resurserna EA har att lägga bakom det här projektet. Om de änns lägger några resurserna alls.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

lustigt att man säger att pc-spelandet är dött när det drar in minst miljarder Varje år Alla år


signatur

//monster

Inaktiv

Pfff, jag tror de när EA tar bort mina install limits och släpper patchar som fixar buggar i deras spel jag köpt av dem.

Medlem

Hoppas det, konsoller är ju bara datorer med handkontroller ändå så...

Medlem

Hoppas verkligen detta

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Ludolf:

gillar ju alltid Gordon men ser inte anledningen just här

Klassisk PC-spelshjälte. Lite tråkigt med en EA-logga som bild till nyheten.

orange box (ep2) finns till konsoler så vist började det på pc, men är inte ett only pc spel längre, finns ju bättre figurerer/spel då.


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem
Skrivet av Ludolf:
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Ludolf:

gillar ju alltid Gordon men ser inte anledningen just här

Klassisk PC-spelshjälte. Lite tråkigt med en EA-logga som bild till nyheten.

orange box (ep2) finns till konsoler så vist började det på pc, men är inte ett only pc spel längre, finns ju bättre figurerer/spel då.

Och det suger anus till konsol.

Medlem
Skrivet av Ludolf:
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Ludolf:

gillar ju alltid Gordon men ser inte anledningen just här

Klassisk PC-spelshjälte. Lite tråkigt med en EA-logga som bild till nyheten.

orange box (ep2) finns till konsoler så vist började det på pc, men är inte ett only pc spel längre, finns ju bättre figurerer/spel då.

Som?

Du har nog inte varit med tillräckligt länge för att sett hur Half Life ändrade på hur PC-spelen uformades. Framförallt fps. Har ingenting med konsoller att göra.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

I call Bullshit!

EA har alltid varit emot PC-spel och spel som BC2 failade ju totalt till PC, och inte pengarna tillbaka får man heller.

Medlem
Skrivet av Xtars:

luktar lite som att de kommer använda denna domän och PC gaming pushen för att marknadsföra BF3... smart tänkt, men de får även akta sig då för om de fokuserar marknadsföringen på det sättet kommer det även stora krav från communityt

Tror på din idé, det kan ligga något i den.

Om inte annat så börjar konsolerna få några år på nacken. Det känns naturligt att PC:en gör åter intåg igen, det har trots allt hänt förut.

Frilansare

Blåsa liv i? Jag som trodde PC-scenen mådde alldeles utmärkt

Inaktiv

Är bara få med Valve och Blizzard nu.

Inaktiv

Jag hoppas det är något som kan hjälpa PC-spelen, t.ex. en modsida, patchsida, eller något liknande... Vi har redan massvis med projekt, som inte leder någonstans, för att stötta PC som spelkonsol.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av eagiz:

I call Bullshit!

EA har alltid varit emot PC-spel och spel som BC2 failade ju totalt till PC, och inte pengarna tillbaka får man heller.

Skrivet av eagiz:

EA har alltid varit emot PC-spel och spel som BC2 failade ju totalt till PC

Skrivet av eagiz:

BC2 failade ju totalt till PC

Tack för att du delar med dig av din visdom och dessa absoluta, generella sanningar. Jag hade själv riktigt kul med spelet på PC, tillsammans med mina två polare, men jag inser nu att vi hade fel

Medlem
Skrivet av Friamannen:
Skrivet av eagiz:

I call Bullshit!

EA har alltid varit emot PC-spel och spel som BC2 failade ju totalt till PC, och inte pengarna tillbaka får man heller.

Skrivet av eagiz:

EA har alltid varit emot PC-spel och spel som BC2 failade ju totalt till PC

Skrivet av eagiz:

BC2 failade ju totalt till PC

Tack för att du delar med dig av din visdom och dessa absoluta, generella sanningar. Jag hade själv riktigt kul med spelet på PC, tillsammans med mina två polare, men jag inser nu att vi hade fel

Mata in trollet, som inte har något bättre för sig än att gnälla på ett spel som är riktigt kul på PC ^^. Snyggt är det också.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Mata in trollet, som inte har något bättre för sig än att gnälla på ett spel som är riktigt kul på PC ^^. Snyggt är det också.

Du har alldeles rätt, inga mer happy meals till trollen.

Skrivet av Joakim Bennet:

Blåsa liv i? Jag som trodde PC-scenen mådde alldeles utmärkt

Det känns väl som att konsolerna, framför allt i denna generationen, agerar teknisk bromskloss vad gäller de större titlarna (spel-blockbusters). Vid multiplattforms-släpp är det extremt påtagligt med framför allt dåliga portningar och relativt förlegad grafik.

Värst av allt är väl dock "nerdumningen" av spel, själv får jag krupp av exempelvis det värdelösa inventory-sysmet i FO3:NV, och det gör mig nervös att Deus Ex 3 är multiplattform. Dock hyser jag väldigt stora förhoppningar om det spelet, framför allt har de ju nailat det estetiska vad det verkar

Inaktiv
Skrivet av Friamannen:

Värst av allt är väl dock "nerdumningen" av spel, själv får jag krupp av exempelvis det värdelösa inventory-sysmet i FO3:NV, och det gör mig nervös att Deus Ex 3 är multiplattform. Dock hyser jag väldigt stora förhoppningar om det spelet, framför allt har de ju nailat det estetiska vad det verkar

Det är inte så farligt när man tänker på det. Visst har spelen blivit lättare men det har nog ingenting med konsoller att göra. Det är för att det finns en marknad som inte är hardcore och den är väldigt mycket större än hardcoremarknaden.

Angående inventorysystemet i fallout 3/NV så är det t.ex. mycket bättre än det i Baldurs Gate som av de flesta inte skulle kallas ett dumt spel (ja det är bäst!).

I fall man tar det lungt innan man börjar skrika så märker man att spelen inte har blivit så dumma. Visst kasnke det fanns fler dialogalternativ förut men oftast ledda alla in på samma spår mot slutet av dialogträdet. Dessutom väljer jag gärna bort några alternativ för att få inspelad dialog.

Jag kommer ihåg hur imponerad jag blev av KotOR när det kom av den anledningen.

Men jag håller med om att spel har blivit alldeles för lätta (plattformsspel undantaget). Ta t.ex. Dragon Age, jag trodde det skulle vara utmanande men det var en cakewalk.

1
Skriv svar