The empire strikes back!

Medlem
The empire strikes back!

Medan jag gick och drog vagnar på jobbet och körde lite truck och sådär så funderade jag på om man kanske skulle ta och installera Emipre:Total War igen. Innan jag sålde stordatorn så hade jag någonting stort pågång där. Men jag fastnade för idén att försöka göra en stormakt av Sverige, och då inte genom att göra på lättaste och sen simulera skiten så att man vinner allt. Utan med rävspel och diplomati lika mycket som muskelkraft ta sig till att bli en utmanare även på kontinenten.

Insåg att det första steget självklart skulle vara att radera danskjävlarna från kartan, och efter föregående spelomgång fick jag smärtsamt erfara att de även äger Grönland (jag visste det på riktigt men tänkte inte så långt i spelet), jag hade ingen aning om vart de danska skeppen som alltid plundrade mina kuster kom ifrån. Men det löste sig.

Nästa etapp borde vara att göra Östersjön till ett inlandshav. Åtminstone så mycket av det som går, för inkomsterna genom den är behövande om man ska kunna bege sig ut och kolonisera lite. Nu är jag absolut inget Total war proffs på något sätt så det kan vara mycket fakta fel i den här texten. Men om man sedan dealar lite områden, som tillexempel grönland för att gå i pakt med typ England och sen börjar man då läger i Europa är stabilt bege sig över med lite folk och försöka ta lite mark i Amerikat!

Någon som tror att det är genomförbart? Någon som gjort det? Någon som läser?

#blogg


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Medlem
The empire strikes back!

Genomförbart och gjort!
Har gjort samma sak i de andra serierna, det börjar kul och man har svårt att slåss mot allihopa, men efter ett tag så har man för mycket och då blir det för lätt. Även på "very hard"
Ett spel tips är nyare Napoloen Total war, 130 kr på gamestop. Men ett grymt tillägg till alla TW samlingar!

Frilansare

Kom bara ihåg att det är vanskligt att lite för mycket på diplomati, då AI:n ju är rätt oberäknelig och svårförutsägbar. Du kan bli backstabbad utan att motståndaren egentligen vinner något på det. Lycka till i kampen!

Medlem

Mja, har faktiskt bara spelat Medieval total war 2 riktigt mycket. Men där var ju backstabbing AI:n största nöje. Engelsmän verkar ha mycket för det där. Riktigt drygt.


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

1
Skriv svar