Wings of Prey får uppföljare

Robot
Wings of Prey får uppföljare

IL-2 Sturmoviks pc-portade konsolkusin är med tvåa, fast än så länge bara inofficiellt.

#il-2-sturmovik-cliffs-of-dover, #wings-of-prey, #il-2-sturmovik-birds-of-prey


Medlem
Wings of Prey får uppföljare

Bah tänkte på gammla Wings of Fury, bättre action flyg spel får man leta efter
Nåväl får la spana in det här med.

BME
Medlem

köpte ettan under steams julrea, ganska kul.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av BME:

köpte ettan under steams julrea, ganska kul.

Jag vill inte att folk ska luras av din kommentar.

Jag var dum nog att köpa WoP till fullpris, något jag ångrar grundligt. SP kampanjen består av en gameplay-mässigt random mix av uppdrag som är oerhört arkadiga.
Om du är van att flyga över en stor front som är dynamisk a lá "cfs3" och "il2 1946" och genomför uppdrag så är det bara att glömma den nivån av innehåll och kvalitet.
Det du får är en liten kub till karta med något poänglöst lösryckt uppdrag och enemy-spam. Sen efter 2h så är allt klart och du undrar om det här var ett demo med ett par uppdrag ryckta från de riktiga kampanjerna. Men NEJ lol lol lol: det är hela spelet!

Köp inte NÅGOT från gaijin entertainment: de ger ut inkompletta spel och försöker sedan spamma DLC till besvikna spelare. När sedan detta inte fungerar så lägger de ner all patchning och verksamhet och gör ett nytt spel för ni vet: "a sucker is born every minute".

Bojkotta allt från Gaijin om du har ett uns av vett och bryr dig om spelmarknaden.

Medlem

Som flygsim var Wings of Prey en riktig kalkon. kampanjen var i stort sett omöjlig att klara av i simulatorläget.
Provade arkadläget och då gick det i alla fall att genomföra uppdragen men det var fortfarande själsdödande tråkigt.

Online var problemet att blev du nedskjuten spawnade du nära där du "dog" men oftast på lägre höjd och med lägre hastighet. Att gå online med B&Z-plan som P-51, Fw-190 eller Me-262 var bara att glömma eftersom det helt enkelt inte fanns tid att nå tillräcklig hastighet och höjd. På nätet dominerade Spitfire AKA "Winfire" och Me-109 fullständigt.

Cliffs of Dover bör hålla mig sysselsatt flera år framöver så ingen kossa på isen


signatur

"This was not in the manual I did not read!"
The Book of N00b - Johan "BMBM" Kylander

Medlem

Ush för detta, Cliffs of Dover kommer äga upp allt.
Tycker det är synd bara att Cliffs of Dover använder IL2 som rubrik då detta kan förvirras för folk som inte känner till serien, att dessutom konsol varianterna BOP,WOP ska vara med gör inte saken bättre.

Hoppas alla hittar hem till den riktiga uppföljaren dvs IL2 Cliffs of Dover.

Medlem

Jag köpte också WoP till fullpris och jag ångrar det inte för jag och ett gäng vänner har haft mycket skoj med det. Förnekar inte att spelet har sina brister för det har de absolut.

Egentligen så är valet mellan WoP och IL-2 1946 ganska enkelt, gillar man flygsims med hög realism och djup och inte har något emot taskig grafik så kör man IL-2 men om man är mer av en casual spelare som inte har tid/lust att sätta sig in i alla kontroller m.m och vill ha schyst grafik så kör man WoP.

Hur uppföljarna kommer att stå sig återstår att se

Medlem

Jag älskar IL-2, men jag tycker också att WoP var/är riktigt underhållande.

Ser fram emot uppföljare till båda serierna.

Mer flyg till folket!

Medlem
Skrivet av Efraim:

Jag älskar IL-2, men jag tycker också att WoP var/är riktigt underhållande.

Ser fram emot uppföljare till båda serierna.

Mer flyg till folket!

Håller med dig fullständigt.

Flygsims får inte mycke luft under vingarna jämfört med andra speltyper så alla flygsims borde uppmuntras och ges en chans

Inaktiv

Det finns inga simulatorer i rätta bemärkelsen till konsoler utan endast kalle-anka spel. Tragiskt att inte fler ser tjusningen med att mala igenom 1000 sidor manual innan man ens kommer igång (DSC-A10).

Medlem

Är det inte Cliffs over Dover som ska släppas i mars ? Säkert att denna nyhet om WoP är korrekt ?

1
Skriv svar