Blizzard gillar World of Starcraft-modden

Robot
Blizzard gillar World of Starcraft-modden

Utvecklarna är nyfikna på det hemsnickrade massiva onlinespelet, det är bara namnet som ogillas.

#blizzard, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #league-of-legends, #riot-games


Medlem
Blizzard gillar World of Starcraft-modden

dom har väl ingen rätt på namet world of starcraft eller. kanske starcraft biten men kan inte tänka mig på World of...

Inaktiv

Även om dom inte har den exakta namnet "World of starcraft" skyddat så har dom det med World of Warcraft och Starcraft och skyddet gäller även saker/namn som liknar ett skyddat varumärke så dom har all rätt på sin sida.

Trevligt att höra att det endast plockades bort pga att namnet var för likt och inte att det gälde att stoppa projektet, förhoppningsvis så kan detta leda till fler sci-fi mmos då jag personligen saknar ett bra Planetside liknande mmo.

Läste även detta på projektets forum:

Skrivet av Ryan:

I am fully respectful of Blizzard's Intellectual property, and they DO in fact own a copyright on "World of Starcraft" and have EVERY RIGHT to do what they did. If I want to continue this project I'm at the mercy of Blizzard's good graces since they OWN it all.

Medlem

De får väl kalla det World of Star Battle då


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

Jag förstår Blizzards agerande, och snällt och bjuda in honom för att hjälpa till...?
Synd att det är bara Blizzard som behandlar sina "kunder" såhär.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

...och därför gillar man Blizzard

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tpiom:

Jag förstår Blizzards agerande, och snällt och bjuda in honom för att hjälpa till...?
Synd att det är bara Blizzard som behandlar sina "kunder" såhär.

Känns ju nästan som dom har mer i sina tankar än att "vara snäll och hjälpa till"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Där ser man... dock märkligt att dom kan kräva bort filmer från youtube för att kan associera till deras namn, inget som är stulet...!!

Inaktiv
Skrivet av FUtech:

Där ser man... dock märkligt att dom kan kräva bort filmer från youtube för att kan associera till deras namn, inget som är stulet...!!

För att dom äger rättigheterna till "World of Starcraft" och då kan inte andra lägga upp filmer som kan få folk att tro att det är Blizzard som utvecklar det eller provar att snålåka på deras namn.

Medlem

Eftersom dom inte tjänar några pengar på projektet kan dom döpa det till vad dom vill. Sen att det är lite missvisande är väl en annan sak.

Inaktiv

Inte oväntat att denna grabben skulle få jobberbjudande efter den uppvisningen

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Jag förstår Blizzards agerande, och snällt och bjuda in honom för att hjälpa till...?
Synd att det är bara Blizzard som behandlar sina "kunder" såhär.

Valve?

Medlem

Anställd av Riot...aj då.
Visst spelar jag League of Legends, men Riot är knappast mycket att ha enligt mig. De lyssnar inte tillräckligt på sin community, och de verkar ha en stor brist på fantasi och idéer för att förbättra spelet. Även de simplaste saker saknas, som man tycker att redan borde finnas.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:

Anställd av Riot...aj då.
Visst spelar jag League of Legends, men Riot är knappast mycket att ha enligt mig. De lyssnar inte tillräckligt på sin community, och de verkar ha en stor brist på fantasi och idéer för att förbättra spelet. Även de simplaste saker saknas, som man tycker att redan borde finnas.

Du påstår du spelar spelet men antar du inte vet alls vad dom pysslar med bakom kulliserna. Häng på forumen mer och läs runt ska du se att dom har mycket fin fint som kommer komma så småningom. Dessutom är spelet F2P, inte HoN där du betalar en ordentlig summa och allting redans finns klart iprincip.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av FUtech:

Där ser man... dock märkligt att dom kan kräva bort filmer från youtube för att kan associera till deras namn, inget som är stulet...!!

För att dom äger rättigheterna till "World of Starcraft" och då kan inte andra lägga upp filmer som kan få folk att tro att det är Blizzard som utvecklar det eller provar att snålåka på deras namn.

aye...det har du rätt i. My misstake.

Medlem
Medlem

tkr så, tänk bara Wolrd of tanks, ska blizzard stämma dem lr?


signatur

Rwa?

Medlem

Busko: Du tror inte de genom World of Warcraft har rätt mycket att säga till om med just "world of"?

Att moden sen är väldans likt upplagd som WoW i skapa karaktärinterface och sådär gör det bara än mer WoW'igt.

Så jo, jag tror nog faktiskt de har en hel del att säga till om på just "world of..." biten. Om inte annat så har de ett advokatkontor som kan bråka med folk utan att det kostar speciellt mycket och på andra sidan står oftast en ensam person och har svårt att slåss själv. Av ren rädsla för vidare skit så lyder man.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ska bli väldigt spännande och se vad detta blir av, vill hemskt gärna testa den modden

Medlem

Thumbs up for Blizz


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

måste vara hur likt de är som någon sa tänkte på de oxo finns ju ett par World of spel som world of tank bara att nämna ett. Jag trode man bara kunde stop om de exact sama namn men inte kombination av namn.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

tkr så, tänk bara Wolrd of tanks, ska blizzard stämma dem lr?

Gör dig inte dummare än vad du är.

Blizzard har World of Warcraft och Starcraft.

Ligger namnet nog nära World of Tanks? Absolut inte. Men däremot World of Starcraft


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

World of Starcraft låter dessutom väldigt konstigt. Worlds of Starcraft kan jag gå med på däremot.

Medlem

En liten funderare angående Worlds of Starcraft är väl att det inte finns en lika tydlig karta eller omvärld som World of Warcraft?! Tål dock att fantiseras om! Jag som strategi fan är lite extra vaksam över Starcraft, då Blizzard kastade all strategi överbord i Warcraft "sagan", då World of Warcraft lanserades :/ Och nu är kan Warcraft knappast strategiformas igen, eller vad tycks? No offense!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Kommer aldrig bli nått av modden ändå. Alldeles för ambitiöst..

Medlem
Skrivet av T.Mani:

De får väl kalla det World of Star Battle då

Tror du att NBC's advokater är snällare?

[http://battlestargalactica.com/]

1
Skriv svar