Träning utan svett? Jag förstår inte

Flakmonkey
Träning utan svett? Jag förstår inte

Mycket bloggande om träning just nu, men det blir väl så när det tar upp rätt mycket av ens lediga tid... Hursom så fins det ett fenomen som jag inte förstår och det är de som tränar men som verkar vara rädda för att svettas. Nu vet jag att alla har olika lätt att svettas, men det känns som att om du går på ett tufft pass, vad det än må vara, så borde du iaf se lite trött och svettig ut när passet är klart, annars är det ju i det närmaste bortkastad tid.

Där jag tränar ser man rätt ofta det fenomenet bland de som "springer" på löpband eller står på en crosstrainer. De kör på i minst sagt maklig takt utan att pressa sig på något sätt eller vis och skulle de känna att det börjar bli lite kämpigt så går de av maskinen snarare än ta i mer. Idag fanns det några typexempel på det Indoor Walking-passet.jag var på tillsammans med en polare. Finns plats för 20 stycken i hallen och de flesta av oss körde på som bara den. Jag svettades som vanligt som en gris och majoriteten var inte långt efter. Men så fanns det ett par där som verkligen inte ens såg ut att försöka, som att de var rädda för att ta ut sig, att börja svettas, att börja grymta och stöna för att de var tvungna att ta i.

Tycker det är konstigt. När man tränar så ska man ju träna så att man tar ut sig rejält... Eller så är det kanske bara jag som är konstig för att jag tycker att det är konstigt

#blogg

Medlem
Träning utan svett? Jag förstår inte

Häromdagen såg jag en ganska kraftigt överviktig kvinna som cyklade på träningscykel, och drack coca-cola samtidigt..

Jag är helt med dig, Simon. Träning utan svett är som glass utan kolasås -- helt enkelt inte samma sak! Varje träningspass bör naturligtvis avslutas med en brinnande smäcker bastu-stund också, som toppen på gelékronan.

Athaleos:
Låter som en mustigt inspirerande syn!

Medlem

Haha, jadu. Jag kände mig helt plötsligt väldigt hälsosam och behovet av deff försvann

Medlem

Jag brukar köra på att man inte har börjat träna på riktigt innan den första svettdroppen brutit fram... undantaget långa promenader.

Medlem

Jag förstår vad du menar och ja, de använder inte sin tid optimalt men det är deras val. Det låter som om du börjar få en släng av opti-nojja, be aware!

Personligen så svettas jag inte speciellt mycket efter/under mina pass men är ändå så slut att jag knappt kan gå. Jag gymmar iof och kör nästan enbart frivikter och stång.


signatur

Tempus fugit.

Flakmonkey

Har ju inte med svetten att göra i sig, lyfter man vikter så blir man ju inte alltid genomsvettig men man blir slut ändå. Det är mer principen att inte ta ut sig, det känns bara så bortkastat, och sen är det ju irriterande när de tar upp maskiner/plats för såna som verkligen vill träna och inte nöjer sig med att kunna säga att de varit på gymet, vilket vissa tycks göra

Medlem

Jag svettas väldigt lätt, Sen i julas så har jag tillgång till ett gåband, vilket har lite lutning samt går att springa på om man vill. efter använt det ett tag så har jag kommit fram till hur skönt det är att bara kunna gå upp på och köra runt 10 min på en låg hastighet där man bara blir lite varm utan att svettas. bara som ren avslappning.

Ska ta en dusch nu efter att ha sprungit på det, men det känns bra att utan att behöva byta om ta det valet som om det våre en vanlig promenad ute, bara för att röra på sig lite utan press och extra tid för att ombyte och dusch.

Jag gillar att svettas efter att pass, men det är också skönt att kunna ta ett lugnt pass, och det har hänt nu i det nyaste att jag att man haft flera små tillfällen där man passat på. att kunna sluta när som helst är lite charmen.

Medlem

Självklart kan man röra sig utan att bli svettig, men det är ju i princip vardagsmotion Missförstå mig inte, det är för den stora massan den absolut viktigaste träningen.

Flakmonkey

Jao, att gå är hur bra som helst, gör det själv väldigt mycket. Det jag tyckte var konstigt var de som går till ett gym och i princip utövar vardagsmotion...

Medlem

Håller med, varför betala pengar för att promenera/vardagsmotionera? Gå ut i naturen och är det dåligt väder ja... då säger jag som de sa i lumpen, det är karaktärsbyggande!


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar