Interplay vill göra Fallout 6

Robot
Interplay vill göra Fallout 6

Chefen beredd att slåss i flera år för att få tillbaka licensen från Bethesda.

#interplay, #bethesda-softworks, #fallout-mmo, #fallout-3, #fallout-new-vegas


Medlem
Interplay vill göra Fallout 6

too late

Medlem

Lycka till Interplay...


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Sålde de licensen för bara ett antal spel eller hela rättigheten?
Har Bethesda köpt hela rättigheten kan Interplay ta å kamma sig.
Det är väl smartare att snacka en deal med Bethesda ist. Att få göra en fristående expansion eller nått i den stilen ist för att börja gnäbba å gnabbas, men amerikanare verkar gilla att bråka.

jaja,, time will tell


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Bytt är bytt och kommer aldrig åter som Vejron i Ottan skulle ha sagt

Medlem

Man undrar hur ett sånt här stort missförstånd kunde ske, och varför dom inte bara kan komma överens.

Jag skulle tycka det var kul att se Interplay ta detta vidare så får man något annorlunda. Bethesda lär ju bara köra sitt vanliga race ala oblivion.

Medlem

Skulle vara roligt om detta gick igenom: Bethesda är en av de mest inkompetenta spelutvecklarna jag har stött på. Jag kommer aldrig förstå hur deras missfoster till innehållslösa spel har fans. Lägg till det gamebryo som är en av de mest kräkframkallande spelmotorer jag har stött på så är mysteriet med Bethesdas framgång komplett för en trilogi filmer som sedan följs av en till trilogi som ändå inte kommer fram till ett slutgiltigt svar.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Jag skulle tycka det var kul att se Interplay ta detta vidare så får man något annorlunda. Bethesda lär ju bara köra sitt vanliga race ala oblivion.

Bethesdas "vanliga race" har ju funkat ganska bra...varför ändra på det då?

Medlem

Hade vart kul med ett riktigt fallout 3, istället för det skräp som bethesda gett oss...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Weee hoppas det blir av så vi kan få ett riktigt uppföljare till Fallout2

Skrivet av mAwArm:
Skrivet av Punchbag Polly:

Jag skulle tycka det var kul att se Interplay ta detta vidare så får man något annorlunda. Bethesda lär ju bara köra sitt vanliga race ala oblivion.

Bethesdas "vanliga race" har ju funkat ganska bra...varför ändra på det då?

Jag säger inte att det är dåligt, jag säger bara att det vore kul om någon annan gjorde ett Fallout-spel för att då blir det förhoppningsvis annorlunda. Själv tycker jag Bethesdas Fallout-spel är trista men jag vet att många andra gillar spelen.

Medlem
Skrivet av V1per:

Hade vart kul med ett riktigt fallout 3, istället för det skräp som bethesda gett oss...

Roligt hur du tycker att din ide av ett alternativt "riktigt" fallout 3 som inte existerar är bättre än ett som faktiskt existerar och spelas och gillas av många.

Njuter hellre av vad ett existerande spel har att erbjuda istället för en annan persons dagdröm av vad som kunde vara baserat på hans upplevelse i ett spel som är mer än tio år gammalt, för alla som säger exakt vad du har sagt kommer från samma källa, elitiska fallout 1&2 spelare.

Fallout har fått en enormt större fanbase efter fallout 3, känns som att interplay ångrar att dom sålde licensen till bethesda och vill ha tillbaka tjugolappen tillbaka i form av en femhundring nu.

Gäsp, att de orkar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hannu87:

too late

Precis.

Interplay gick stort sett i graven när bröderna Coen tog över företaget (hur lyckades dom med det?), efter det så har de bara gjort fel efter fel, så som att satsa på Fallout: Brotherhood of Steel (och börja med Fallout: Brotherhood of Steel 2) istället för att fortsätta med Van Buren.

Fallout: Brotherhood of Steel är det Fallout 3 som Coen's Interplay ville ge oss, inte Van Buren!

Dom dödade Fallout med sitt skräpspel och dog nästan som företag, och Bethesda återupplivade både Fallout med FO3 och FNV, och Interplay genom att köpa Fallout från dom.

Och Interplay kommer fortsätta göra misstag så länge Coen sitter i företaget. Vem vill spela ett Fallout som inte utspelar sig i en ödemark, men är överbefolkad av andra spelare?

Medlem
Skrivet av korosuu:

Roligt hur du tycker att din ide av ett alternativt "riktigt" fallout 3 som inte existerar är bättre än ett som faktiskt existerar och spelas och gillas av många.

Njuter hellre av vad ett existerande spel har att erbjuda istället för en annan persons dagdröm av vad som kunde vara baserat på hans upplevelse i ett spel som är mer än tio år gammalt, för alla som säger exakt vad du har sagt kommer från samma källa, elitiska fallout 1&2 spelare.

Då ingen gjort en riktig uppföljare till fallout 2 så vet jag ju inte hur en sådan skulle se ut, alltså kan man ju inte veta om det skulle vara bättre eller sämre än det existerande fallout 3, och det har jag inte heller sagt. Det jag sa var bara att jag vill ha en riktig uppföljare. Så vad du tycker är roligt förstår jag inte.

"elitiska fallout 1&2 spelare".... va...?

Skrivet av korosuu:

Fallout har fått en enormt större fanbase efter fallout 3, känns som att interplay ångrar att dom sålde licensen till bethesda och vill ha tillbaka tjugolappen tillbaka i form av en femhundring nu.

En av anledningarna till detta är kanske att antalet personer som spelar data/tv-spel har ~tjugodubblats (?) sen det första fallout släpptes.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag hoppas på Interplay. Visst är Fallout 3 och NV riktigt roliga, men jag saknar old school eran ur serien. Allt var så skitigt och folk var olyckliga, man går på gatorna och ser folk muttra för sig själva "I just want to die"

Underbar stämning...ironiskt nog


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag tror att bethesda inte vill att interplay ska "smutsa ner" det rumsrenare fallout dom nu har etablerat...

Inaktiv

Hoppas det går vägen... För Obsidian har gjort ett riktigt kasst jobb. Speciellt med New Vegas... Det spelet var ett skämt.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Spelade aldrig Fallout och Fallout 2, men älskade verkligen Fallout 3 och New Vegas. Så för min del får Bethesda gärna behålla licensen.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Spelade aldrig Fallout och Fallout 2, men älskade verkligen Fallout 3 och New Vegas. Så för min del får Bethesda gärna behålla licensen.

Och just därför väger din röst inte allt för tungt i sammanhanget.

Medlem

New Vegas (trots buggarna) är enligt mig långt mer underhållande än Fallout 3 som var en ren besvikelse. Att låta ett företag som Interplay återta arbetet tror jag dock är helt fel väg att gå. De har inte arbetat på licensen på länge och har förmodligen förlorat den inspirationen och visionen som skapades i och med Fallout 1 och 2.
Jag hoppas att Obsidian i fortsättningen kan få en större roll i skapandet av Fallout.

Inaktiv
Skrivet av SToFo:

Hoppas det går vägen... För Obsidian har gjort ett riktigt kasst jobb. Speciellt med New Vegas... Det spelet var ett skämt.

Lol, vad snackar du om? Har de gjort fler än ett fallout spel?

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av SToFo:

Hoppas det går vägen... För Obsidian har gjort ett riktigt kasst jobb. Speciellt med New Vegas... Det spelet var ett skämt.

Lol, vad snackar du om? Har de gjort fler än ett fallout spel?

Förut hade de fler medarbetare och hette "Black Isle" som gjorde fo1 och fo2

Medlem

Asså är det bara jag som tyckte Fallout: BoS var bra?


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Asså är det bara jag som tyckte Fallout: BoS var bra?

Näe, det var rätt skoj, speciellt multiplayer. Men det ligger fortfarande längst ner på listan.
1. Fallout 2
2. Fallout 1
3. Fallout NV
4. Fallout 3
5. Fallout BOS

8)

Återstår att se vad Interplay kan göra med MMO rättigheterna som dom redan har.

Medlem

Bethesda behöver la inte bråka om det, dom kan döpa sitt spel till något annat gör ju ingen skillnad, för spelen dom gjort är det inget fallout mer än till namnet imho

Medlem

Bethesda har visat att de kan förvalta och framför allt utveckla spelserien. Jag uppskattar de gamla Fallout-spelen väldigt mycket, men det är bara att inse att den tiden är förbi.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Red_warning:

Spelade aldrig Fallout och Fallout 2, men älskade verkligen Fallout 3 och New Vegas. Så för min del får Bethesda gärna behålla licensen.

Och just därför väger din röst inte allt för tungt i sammanhanget.

Vadå "väger"? Det här är inte demokrati, din arroganta idiot.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Asså är det bara jag som tyckte Fallout: BoS var bra?

Själv tycker jag det var en riktig besvikelse...

Man hade ju hoppats på ett roligt multiplayer i fallout, men den chansen sabbade dem totalt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar