360-exklusivt Crysis 2-demo på tisdag

Robot
360-exklusivt Crysis 2-demo på tisdag

Testa multiplayer i Cryteks efterlängtade uppföljare.

#crytek, #crysis-2


Medlem

hur stor skilnad komemr det vara grafik mäsigt mellan 360/ps3 och pc???


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

PC kommer troligen dominera Grafik fronten, ganska obvious.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Sjukt nice har längtat efter detta!

Medlem

Är inte ett crysis-fan direkt... men det blir nog att testa

Medlem

Dom har ju själva nån gång visat skillnaden mellan ps3/xbox360 då var ps3 bättre.
Men spelet till pc kommer ju ha mycket bättre grafik. spelet är ju gjort för pc och dom skulle inte banta ner på det bara för det kommer till konsol som folk skriker hela tiden <.<, sen ontopic jag vill ju ha ett demo till pc eller till och med ps3

Medlem
Medlem

If you missed the Killzone 3 beta a few months ago, don't fret. Sony and developer Guerrilla Games are giving players another chance to try out the first-person shooter, and this time, it's going to be available for everyone. Starting on Feb. 2 and running through Feb. 14, 2011, players can download the Killzone 3 beta and try all three of the game's online multiplayer modes in the Frozen Dam level. This trial period will support 3D displays and PlayStation Move controls. Look for the beta on the PlayStation Network.

Från IGN. Förlåt jag kunnde inte hålla mej jag vet att d inte har med Crysis 2 å göra.

Medlem

Ohh! Intressant

Medlem

Nähe... och pc då ? har dom redan blivit kära i konsollerna eller.

Medlem

hahahahahahaha de som sa att de skulle ge PC mest support för att det var ett PC spel från början och 360 versionen är den enda som får demo, kan finnas 2 förklaringar:

1. De ljög
2. Microsoft betalade en stor summa pengar som vanligt för att kunna få vissa grejer exklusivt osv.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Kommer såklart köpa PC-verisionen av spelet men det kan vara intressant o se hur MP-läget ser ut...!

Medlem

vad fasen är vitsen med att ha exklusivitet på en demoversion? helt sjukt ju.
Fett dåligt av Crytek att sälja sig på det här viset.
Kommer inte köpa spelet förrän dom släppt demot till pc också.
*oftopic*
Vet någon ifall sdk ingår som i ettan lr har man skippat sandbox editorn?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Riktigt nice att testa hur det kommer flyta på 360, och självklart testa spelet men demo till PC skulle jag också gärna vilja ha Kommer SJÄLVKLART köpa till PC.. för i helvete!

Medlem
Medlem

Varför inte på pc? Spelet är ju till för pc!

Medlem
Skrivet av bionicman:

vad fasen är vitsen med att ha exklusivitet på en demoversion? helt sjukt ju.
Fett dåligt av Crytek att sälja sig på det här viset.
Kommer inte köpa spelet förrän dom släppt demot till pc också.
*oftopic*
Vet någon ifall sdk ingår som i ettan lr har man skippat sandbox editorn?

Så när spelet har en demo till PC köper du spelet direkt? Vad ska du då med demon till?

I for one ser fram emot spelet till konsol. Crysis i all ära, men vem hade en dator som ens fick spelet att se hyftsat ut när det kom. Nu tror jag att min dator klarar att köra tvåan på höga inställningar, men jag är tacksam att spelet kommer till konsol då jag faktiskt hellre sitter i soffan och lirar det.

Medlem
Skrivet av kollapse:

I for one ser fram emot spelet till konsol. Crysis i all ära, men vem hade en dator som ens fick spelet att se hyftsat ut när det kom. Nu tror jag att min dator klarar att köra tvåan på höga inställningar, men jag är tacksam att spelet kommer till konsol då jag faktiskt hellre sitter i soffan och lirar det.

Du kan ju alltid lira i soffan med en 360-dosa också, ganska säker på att Crysis 2 kommer ha stöd för 360 dosa då alla andra Crysis-spelen haft det. Antingen använder du en dosa med sladd eller köper du nån grej som gör att din PC känner igen din trådlösa dosa.

Medlem
Skrivet av Jensoid:
Skrivet av kollapse:

I for one ser fram emot spelet till konsol. Crysis i all ära, men vem hade en dator som ens fick spelet att se hyftsat ut när det kom. Nu tror jag att min dator klarar att köra tvåan på höga inställningar, men jag är tacksam att spelet kommer till konsol då jag faktiskt hellre sitter i soffan och lirar det.

Du kan ju alltid lira i soffan med en 360-dosa också, ganska säker på att Crysis 2 kommer ha stöd för 360 dosa då alla andra Crysis-spelen haft det. Antingen använder du en dosa med sladd eller köper du nån grej som gör att din PC känner igen din trådlösa dosa.

Ja det hade ju varit all well and good om det inte var så att datorn står i ett rum och min TV i ett helt annat. Dessutom köper jag nog spelet till båda ändå, då jag vill uppleva det både på konsol och PC. Det förändrar dock inte det faktum att jag troligen kommer spela det mer på konsol än PC bara av den enkla anledningen att det är smidigare så.

Jag vet att "streamline" är ett skällsord i vår tid, i synnerhet när man börjar prata PC vs. konsol ("dumma ned" är ett besläktat uttryck det kastas vilt med), men jag råkar trivas fint med spel som konsol-anpassas och görs tillgängliga på det viset. Alla behöver inte den kraftfullaste versionen av ett spel, om en bra version av den finns att tillgå på en plattform som enligt mig är smidigare och enklare än PC.

Medlem

Nu lät mitt inlägg spydigt och irriterat, vilket inte alls var meningen. Sorry.

AW8
Medlem
Skrivet av kollapse:

Crysis i all ära, men vem hade en dator som ens fick spelet att se hyftsat ut när det kom.

Jag köpte min dator för ungefär 7000 precis när det kom, och jag kunde spela med allt på high.

Hur som helst så skulle det vara skoj med ett PC-demo. Är faktiskt inte så intresserad av multiplayern, jag är mest intresserad av grafiken och fysiken.


signatur

PC gamer 'til I die.

Ish
Medlem

Crysis på konsol = fail.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Helt rätt!
På PC vet man ju redan att Crysis fungerar bra att spela, men på konsol är ju en annan fråga. De behöver nog släppa ett demo om de ska ha en chans emot Halo och CoD, som annars lär smiska Crysis bakdel.
Hoppas det blir bra iaf, kan nog köpa det till både konsol och PC i så fall

Medlem
Skrivet av Gurra300:

hahahahahahaha de som sa att de skulle ge PC mest support för att det var ett PC spel från början och 360 versionen är den enda som får demo, kan finnas 2 förklaringar:

1. De ljög
2. Microsoft betalade en stor summa pengar som vanligt för att kunna få vissa grejer exklusivt osv.

De enda man kan lita på nuförtiden är Valve.

Medlem
Skrivet av Ish:

Crysis på konsol = fail.

Alltid lika kul att se hur insnöade vissa PC-spelare är. Varför skulle inte Crysis fungera på konsoll när massvis med andra FPS redan lyckats?

Medlem

Ja varje dag måste dom berätta om hur bra mus/tangentbord är t bla fps tröttsamt. Å för er som inte spelat konsol sen x box/ps2 det blir bättre för varje år som går nu tycker jag if till ps3. Jag har både Ps3/pc men spelar mest ps3.

Medlem

Jag spelar mest pc men blir så trött på när folk säger fps inte går på konsol.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

FPS går på konsoll men särskilt smidigt är det då inte. Auto-aim behövs och nerdummad AI, inget för mig helt enkelt.

Hoppas bara PC inte har samma idiot AI som 360n.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag skulle vilja vet hur man kommer fram till att en beta skall vara exklusiv.. på riktigt.
Handlar det bara om pengar? För att testa en produkt på en jävla platform?.. Är Microsoft så jävliga att dem betalar pengar hej vilt för att t.o.m få ETT BETA TEST exklusivt för deras konsol?

Det är ta mig fan urlöjligt... borde inte koden testas på alla 3 plattformarna? Är det inte viktigare att testa den på så många plattformar som möjligt?... exklusiv beta.. oavsett vilken plattform e så satans löjligt. Så vi PC/PS3 spelare får då hoppas att Cryteks in-house team har testat serverkapacitet, package loss, hick-ups, grafik etc riiiiiktigt ordentligt då så det inte strular för oss online.... MMMMMMM!! Precis Crytek...


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

FPS går på konsoll men särskilt smidigt är det då inte. Auto-aim behövs och nerdummad AI, inget för mig helt enkelt.

Hoppas bara PC inte har samma idiot AI som 360n.

Luktar fanboy lång väg där du
Hade du ens spelat Crysis hade du vetat att AIn är under all kritik i originalet, men det passar ju PC-exklusiva spel också. Ska man köra multiformat måste man göra lite mer, se bara på Halo Reach som har en riktigt bra AI, konsolexklusiv så klart
Autoaim behövs visserligen för casuals, men riktiga gamers klarar sig bättre utan sådant. Tyvärr är det få spel där man kan stänga av, då det vore orättvist mot n00bs, men det finns ett par iaf. Där regerar dock gamers

OnT:
Tvivlar på att MS skulel vara dumam nog att betala för en beta, de är lite för snåla för sådant. Dock har de ju ett stort samarbete med Crytec och ska ge ut deras nästa spel som 360-exklusivt (Kingdoms) så det är nog möjligt att Crytek vill få goda relationer med MS i förväg...
Sen är väl en 360-beta lätt att koda, som PC fast med något sämre grafik. Lätt att sköta då du slipper miljoner olika hårdvaror etc. Ett givet val om man vill ha en billig beta ^^

12
Skriv svar