Medlem
Freitag

Som alla vet avskyr jag att storhandla, och om en timme är det dags igen. Får förbereda mig mentalt några timmar i förväg, då det är ren ångest. Varför? Dunnaywy. Bära ryggsäck + två svintunga kassar. Gå på buss och möta läskiga människor. Bli överkörd av barnvagnar. Osv, men med mod i hjärtat, så ska det väl gå skapligt.

Fredag idag, för er som inte visste. Kärleksglufsimufset (nja, eller Fredrik) tar examen idag. Sedan kan han kalla sig journalist och erövra världen. Jag kan gå i efterhand och plocka upp röran. Är det vanligt med examenspresenter? Jag är väl kass, men jag har glömt present. Oh noes!

Annars bjuder dagen på mindre spännande saker: installera om Norton och städa jättemycket (lägenheten ser ut som kräk). Roligt värre blir det sedan att försöka ge sig an att spela färdigt (skaffa allt) i Donkey Kong Country Returns.

Åh, jag har en sånt behov av MMORPG, den öppna rpg-världen. Men vill ha något som är storydrivet (d.v.s inte WoW utan narrativ). Maestia tycker jag ser mysigt ut, men har det en röd tråd?

Apropå något helt slumpmässigt, så kommer här en fin bild på katten Henning. Så här ser han ut i Sound of music när han spelar nunna, och sedan säger han säkert något slumpmässigt snällt som "Hej, kom in och värm dig".

[ia=24669; large]

#blogg

Freitag

Ta med kärleksglufsimufset vid storhandlandet. Fredrik kan stå i kundvagnen svingandes medtagen morgonstjärna och hålla skrikande troll (10 år och ned) och shufflande schakaler (80 och uppåt) ur spår.

En examenspresent skall han ha naturligtvis, gärna något som visar att han klarat såväl utbildning som redaktionens (fortsatta) trotjänare (istlf träl).

Kräk har en estetisk charm, om henning sladdar runt lite kan lägenheten säljas som hot cotour.

Har spelat för mycket när DK, Delkurs på Filmvetarlinjen på filmenshus! misstolkas som Donkey Kong.

Vill ha ett nice mmorpg ja med, finnes inget att finna som passar. Och jag är så trött på fantasy kläderna.
"Vad sa Piraten till fantasy flickan?:

Aaarrrmor

.

Henning har just set Plan 9 from outer space.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers

Storhandla utan bil? Jag kan förstå ångesten.

Fredrik, icketräl? Aldrig!


signatur
Medlem

Ah, hot cotour istället för haute couture? Whahaha.. okej, jag är lam.

Det blev examenspresent. En lam film (som vi asgarvade åt igår) = Cats and dogs 2 (1an var äckelpräktig med stereotyp american culture, men helt plötsligt intog en jätteond katt scenen, och det var sjukt kul). Och sedan blev det Ogre Battle 64 och Cave Story.

Donkey Kong är numera avklarat! Orkar dock inte extragrejor, att samla alla pusselbitar och saker räcker fint. Dålig kontroll gör att man inte pallar göra allt.

Jätteroligt skämt, höhö. Men kolla upp Maestia? Jag vet inte varför, interfacet ser ut som allt annat (jättetråkigt), men är det gratis och bra story, så varför inte prova på.

Fredrik gråter just nu av ditt barska utlåtande, fy, Carl Johansson-Sundelius, fy.

Alltid kul med larviga barnfilmer till vuxna män.

Själv letar jag som en hund(höhö) efter "Paraplyerna I Cherbourg".
Fantastisk film och lika fantastiskt om den går att få tag på.
slutet på en av delarna. Mästerverk när det gäller användandet av färger , setting, composition och tagning. En måste se! film innan man dör.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Svårt att ta sig an historien sisådär out of context, men måste säga att man blir intresserad (matta färger är vackra, punkt). och intresserad av det franska språket också, det är väldigt välartikulerat!, min franska har aldrig varit så bra.

Medlem

Mataffären.se

Har ingen aning om hur det är dock.

Medlem

Ah, det har jag funderat på! Men satan vad det måste vara dyrt gissar jag på.

1
Skriv svar