360-exklusivt Crysis 2-demo på tisdag

Medlem

ja men alla har inte xbox 360 ni skulle klaga om det var pc eller ps3 exklusivt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

PC fan boysen kommer in och lipar direkt

Kan man inte spela FPS på konsol så är man kass på FPS även på PC och borde ge fan i det överhuvudtaget.

Trolololololol.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

1. Crysis 2 är INTE bara ett pc spel som portats. De byggde två olika spelmotorer från början.
2. PC kommer ha bättre grafik för lets face it konsollerna har varit med rätt länge
3. Crysis 2 ska enligt utvecklarna inte vara tyngre än ettan så om man kan spela ettan idag så ska tvåan flyta.
4. Jag tycker FPS gör sig bättre på PC man har bättre kontroll. kände mig handikappad på en kompis 360.
5. Nån mer som insett hur awseom crysis 1 är med eyefinity???

Medlem
Skrivet av klossen:

ja men alla har inte xbox 360 ni skulle klaga om det var pc eller ps3 exklusivt.

Alla har heller inte en vettig speldator men har en spelkonsol (och fler har 360 än PS3). Nu har jag alla tre och bryr mig inte om det inte kommer på plattform X.

Att diskussionen fortfarande rör sig kring huruvida FPS på konsol fungerar, och hur pass "neddummat" dessa versioner skulle vara är ju bara tragiskt. Har man en bra speldator och tycker det är en bättre plattform för FPS så spelar man där. Har man istället en konsol och tycker att den är bättre att spela FPS på (tro mig, det finns många som tycker det) så gör man det. Inget är i mina ögon "bättre" än det andra, allt handlar om vad man prioriterar och hur man tycker om att spela.

Jag var rätt duktig på BF:BC2 på PC, men föredrog ändå att spela det på min väns PS3. Argumentet att konsolspelare skulle vara dåliga på spel är lamt, och kan enkelt vändas: PC-spelare kanske inte kan hantera en gamepad tillräckligt bra för FPS på konsol?

Kan vi nu inte bara släppa fanboyismen och denna trötta diskussion om vem som har starkast farsa, och bara glädjas åt att. 1. Crysis 2 släpps ganska snart, 2. minst tre gånger fler kommer få ta del av spelet, på ett eller annat vis, än originalet, och 3. tanken på att strida i nanosuit i New York inte kan vara annat än tokigt roligt.

Inaktiv

Sjukt trött på allt detta konsol vs pc-gnäll i varje tråd nuförtiden. Ungjävlar.....:(


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:

Sjukt trött på allt detta konsol vs pc-gnäll i varje tråd nuförtiden. Ungjävlar.....:(

Det är ju PC folket som whinar hela jävla tiden. Pågrund av att dom inte kan panga helt enkelt..

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av zaphiren:

Sjukt trött på allt detta konsol vs pc-gnäll i varje tråd nuförtiden. Ungjävlar.....:(

Det är ju PC folket som whinar hela jävla tiden. Pågrund av att dom inte kan panga helt enkelt..

Sedan hjälper ju inte kommentarer som dessa.

Medlem

Lite lustigt om att många inlägg handlar OM att pc folk whinar på konsoller. Inte pc folk som whinar på konsoller. Men lets face it konsollerna ligger en(minst) generation efter

Medlem

Visst, hela den där PC vs konsoldebatten känns rätt onödig då alla format får sitt och Crytek säger att PC verren inte behöver anpassa sig efter konsolversionerna...

MEN jag tror nog de flesta PC spelarna klagar (däribland jag själv men jag försöker vara mer nyanserad, det skulle alla tjäna på, om de försökte vara mer nyanserade istället för att förvandla alla såna här diskussioner till flamewars )
på grund av att de flesta PC spel som även släpps till konsol tvingas anpassa sig efter konsolnivån, gäller allt från grafik till kontroller och menyer, you name it...

HADE dessa spel utvecklats efter respektive format hade alla nog varit nöjda, men som det är nu känns det som om vi PC spelare ofta tvingas "vänta in" konsolerna istället för att köra vårt eget race och ni ert eget race.

Men tyvärr, money talks, det är billigare för utvecklarna/utgivarna att utveckla spelen på "samma nivå"...
Det är knappast konsolSPELARNAS fel. Klaga istället på utvecklarna/utgivarna.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av zaphiren:

Sjukt trött på allt detta konsol vs pc-gnäll i varje tråd nuförtiden. Ungjävlar.....:(

Det är ju PC folket som whinar hela jävla tiden. Pågrund av att dom inte kan panga helt enkelt..

Är det därför microsofts "experiment" failade, som dom gjorde när dom skulle införa att man skulle kunna spela på Xboxen mot pc spelare?

Dom tog kända och bra spelare på Xbox 360 som fick spela mot några random PC spelare, PC spelarna ägde sönder konsolspelarna, så dom la ner det direkt.

Seriöst, gamers (15 åringar som sitter minst 3 tim. per. dag) som spelar på konsol måste vara helt dumma i huvudet. Konsol är ett billigt val till familjer som inte har mycket pengar.

Medlem

Men orka bry sig om multiplayer!!
Ge mig SP demo istället..

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

FPS går på konsoll men särskilt smidigt är det då inte. Auto-aim behövs och nerdummad AI, inget för mig helt enkelt.

Hoppas bara PC inte har samma idiot AI som 360n.

Jo då, Crytec har byggt en separat AI till PC-spelarna därför att de vet att PC-folket behöver ett intelligentare motstånd än konsol-spelare. (Jag viftar med långfingret).

Är du en idiot eller? Kan pissmyror som du och "hannu" sluta se er själva som bättre p g a er rigg och bara inse att ni är lägre stående i mentalt avseende. Era jävla mobb-offer.

P.S

Jag brukar inte kommentera fnask i vanliga fall, men min bortförklaring är att jag kom hem tidigt från krogen.

Medlem

Ja men nu blev d bara mer gnäll är er pc/konsol så dåligt att ni måste klaga??? Har pc själv å jag är bara glad för jag kan köra konsol(ps3) med å tycker d e jävligt roligt me både och! Var arga på folk med skit datorer/ps2/xbox tex som inte köper dyra spel å pirater som inte köper spel. Själv e jag 31 har spelat pc i ca 20 år å olika konsoler i 10...............

Medlem

Intressant hur PC folkets gnäll bara får mig att ta konsol folkets sida mer och mer

Nämen seriöst gott folk måste vi hålla på så här? Kommentarerna här på FZ börjar bli fruktansvärt tråkiga att läsa. Varför inte bara vara glada att vi alla kommer få tillgång till ett bra spel?

Inaktiv
Skrivet av LoA.:

Dom tog kända och bra spelare på Xbox 360 som fick spela mot några random PC spelare, PC spelarna ägde sönder konsolspelarna, så dom la ner det direkt.

Seriöst, gamers (15 åringar som sitter minst 3 tim. per. dag) som spelar på konsol måste vara helt dumma i huvudet. Konsol är ett billigt val till familjer som inte har mycket pengar.

Och dom spelade säkert på PC också va? Hade blivit exakt samma sak om ett par pros från PC-världen skulle sätta sig och spela mot ett par random xbox-spelare. Fetägda.

Det går alltså inte att jämföra på det sättet.

Konsol är ett utmärkt val om man är en typisk casual-spelare som tröttnat på allt fuskade, strul med kopieringsskydd osv. Överlag så jämnar det ut sig prismässigt eftersom att konsolspelen är i regel 200kr dyrare och PC-nördar piratkopierar så gott som allt dom kan. Jag gjorde det i alla fall.


signatur

You must construct additional pylons.

AW8
Medlem
Skrivet av Andaril:

Visst, hela den där PC vs konsoldebatten känns rätt onödig då alla format får sitt och Crytek säger att PC verren inte behöver anpassa sig efter konsolversionerna...

MEN jag tror nog de flesta PC spelarna klagar (däribland jag själv men jag försöker vara mer nyanserad, det skulle alla tjäna på, om de försökte vara mer nyanserade istället för att förvandla alla såna här diskussioner till flamewars )
på grund av att de flesta PC spel som även släpps till konsol tvingas anpassa sig efter konsolnivån, gäller allt från grafik till kontroller och menyer, you name it...

HADE dessa spel utvecklats efter respektive format hade alla nog varit nöjda, men som det är nu känns det som om vi PC spelare ofta tvingas "vänta in" konsolerna istället för att köra vårt eget race och ni ert eget race.

Men tyvärr, money talks, det är billigare för utvecklarna/utgivarna att utveckla spelen på "samma nivå"...
Det är knappast konsolSPELARNAS fel. Klaga istället på utvecklarna/utgivarna.

You speak the truth.


signatur

PC gamer 'til I die.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kogster:

1. Crysis 2 är INTE bara ett pc spel som portats. De byggde två olika spelmotorer från början.
2. PC kommer ha bättre grafik för lets face it konsollerna har varit med rätt länge
3. Crysis 2 ska enligt utvecklarna inte vara tyngre än ettan så om man kan spela ettan idag så ska tvåan flyta.
4. Jag tycker FPS gör sig bättre på PC man har bättre kontroll. kände mig handikappad på en kompis 360.
5. Nån mer som insett hur awseom crysis 1 är med eyefinity???

1. Det är samma motor, dem låga systemkraven har blivit lägre medans dem Rekomenderade har höjts. Detta så det passar så väll gammal dator, ny dator och konsoll.

2-3. Kommer vara lättare att få fram bättre grafik i 2an med en bättre optimerad motor.

4. Alla har sin egen åsikt.

5. Behövs inte ens svaras på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

lol bättre till ps3.. nae inte direkt d2004..


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Gurra300:

2. Microsoft betalade en stor summa pengar som vanligt för att kunna få vissa grejer exklusivt osv.

Inaktiv
Skrivet av Ish:

Crysis på konsol = fail.

Jag har en PC och en xbox och det han säger är sant.

Inaktiv

Ska bli spännande att testa!! PC har självklart idag det grafiska övertaget, sen 360 och sist PS3.

Blir det köp för mig så blir det av bekvämlighet på 360...

Inaktiv
Skrivet av klossen:

ja men alla har inte xbox 360 ni skulle klaga om det var pc eller ps3 exklusivt.

Japp, men jag har alla 3 och ser helst det på 360 då det är den smidigaste plattformen.
Hade det kommit ps3 exklusivt så hade jag testat det där och sen förmodligen aldrig köpt -kan inte med plastleksakskontrollen där.....

Gen
Medlem

Självklart till X360 först PC då?

Medlem

Kan bli awesome

12
Skriv svar