Robot
Homefront

På hemmafronten intet nytt. Eller? Digital Extremes och Kaos Studios nya shooter går i oväntade riktningar.

#homefront, #half-life-2, #call-of-duty-black-ops


Medlem
Homefront

Hade varit hundra gånger intressantare om man spelat som invaderande, nordkoreansk soldat istället för en generic patriotisk jänkare(se alla spel någonsin). "America, FUCK YEAH!"....

Medlem

Låter faktiskt riktigt grymt och fräscht, får hoppas det levererar hela vägen så blir det garanterat köp

Medlem

Om USA, rent hypotetiskt, någon gång i framtiden invaderar och ockuperar Nord Korea, så har de snart ett vattentätt försvarstal.

"Videogames made us do it!"

Edit: Samma för N-Korea när jag tänker efter

Medlem

Har kollat på några filmer och jag får en extrem MAG-känsla av spelet. Grafiken ser nästan identisk ut, och spelkänslan med.

Jag håller med B-strm att det skulle ha varit så mycket bättre om man fick spela som korean istället för amerikan...

Medlem

Gäsp... Noll rekyl var det enda man minns av den filmen.

Medlem
Skrivet av B-strm:

Hade varit hundra gånger intressantare om man spelat som invaderande, nordkoreansk soldat istället för en generic patriotisk jänkare(se alla spel någonsin). "America, FUCK YEAH!"....

nordkorea kanske gör nåt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ser kul ut!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

inK
Medlem

Vad i hela....
Är det en flygande gräsklippare som kommer in i bild 00:40?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Det här ser riktigt intressant ut, jag har funderat på att önska mig det här i födelsedagspresent och Mats övertalade mig precis till att göra det. Multiplayern ser riktigt rolig ut, ser inte lika klumpigt ut som Cod. Hoppas banorna är större i mp så alla inte står i en stor klump och skjuter hjärndött.

Hoppas kampanjen är lång också, då kommer det här bli ett toppenspel tror jag


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kommer bli ett extremt bra lir.


signatur
Medlem

Varför varför varför är de så jävla korkade att de lägger information MITT I SKÄRMEN??? Vem fan vill se det mitt i en eldstrid? :s

Men de lär ju säkerligen göra ett bättre jobb än Dice!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det ser ju precis ut som "insert CoD-game here"?
Verkar väldigt tråkigt hur som helst.

Medlem

Nya battlefield!?

Medlem
Skrivet av Makarov:

Det ser ju precis ut som "insert CoD-game here"?
Verkar väldigt tråkigt hur som helst.

Alltid lika humoristiskt när folk dömer ett spel efter ett klipp.

Gillar du inte shooters är detta inget för dig helt enkelt.

Glöm inte heller att spelet utspelar sig något in i framtiden btw.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag älskar shooters som kräver lagspel och hjärnaktivitet. Efter att ha kollat på klippet så ser spelet ut att vara exakt lika hjärndött som CoD, nej tack. Men Homefront får gärna bevisa motsatsen med kommande ingamematerial.

Medlem

Bara jag som stör mig på att ALLA in-game filmer ALLTID är från konsol?

Det skär i hjärtat av att se snubben vid 0:40 försöka skjuta ner UAV (eller vad det nu är)... Ser ut som en retarderad elefant när han försöker sikta på den..

Medlem
Skrivet av Eriand:

Bara jag som stör mig på att ALLA in-game filmer ALLTID är från konsol?

Det skär i hjärtat av att se snubben vid 0:40 försöka skjuta ner UAV (eller vad det nu är)... Ser ut som en retarderad elefant när han försöker sikta på den..

För att det är enkelt, billigt och grafiken är densamma som du får när du köper spelet, inte hypad pga en monsterdator?

Problemet är inte att de spelar på konsol, utan det faktum att spelutvecklare ofta är väldigt dåliga på att spela (faktiskt).
Släpp fram en duktig konsolspelare så hade det sett grymt ut
Dock valde de ju att spela på konsol av någon anledning, det är mycket möjligt att personen spelar bättre på konsol än på PC (nu fick du mardrömar va?)

Medlem

Hmm dem tar sitt egna Frontlines: fuel of war, o så mixar man det med COD, då får man ett spel utan rekyl i vapnen, och killstreake, Fast med fordon Yeayy!.... Vrf i helvete har man kill streake, liksom OMG gj du dödade 2 personer utan att dö, du är så duktig på det här spelet, här får du en super helikopter som dödar minst 3 till åt dig, samtidigt som du kan tare lungt o titta på tv lr ngt, och sen näru kmr tbx, ja då fick du ett nytt killstreak, eftersom din helikopter var så snäll: ett livs ''levande'' flygplan med missiler som låser sig på människor, deta plan skytter 120 skott o alla är målsökande, så nu fick du en ny sak, en MOAB, som spränger halva bannan, men kom ihåg vänta med att använda den tills alla du dödade me dit plan har spawnat om, annars kmr du inte få 70kills killstreak:et, som ger dig en nukeclear, som spränger alla på bannan, och sedan lämnar efter sig radiaktivitet som dödar alla som spawnar dem närmaste 300timmarna. Med andra ord... no-skill spel, vrf tar folk efter deta?
Spelar MOH betat en ggn o fick ngn jävla super bomb som dödade allt o skit. det är så tråkigt. vrf tar spel utväklare efter detta?


signatur

Rwa?

Medlem

Samma raketgevär som i MAG
Hade varit lite roligare om filmen inte var korta sekvenser. Kommer testa om det kommer demo


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Makarov:

Det ser ju precis ut som "insert CoD-game here"?
Verkar väldigt tråkigt hur som helst.

Det är mer ett mellanting mellan CoD och Battlefield. Tämligen små ytor med BF-mått mätt, men större än det mesta andra, och en jäkla massa fordon. Men du måste först låsa upp fordonen, och därefter samla ihop Battle Points att köpa dem med - vilket eliminerar chopper whores helt! Du MÅSTE göra något nyttigt för ditt lag om du ska få köpa coola saker, helt enkelt.

Singelplayer påminner dock rätt mycket om CoD, fast mer löpande, illusionen bryts aldrig i och med att allt händer på plats, i spelmotorn.

Medlem
Skrivet av inK:

Vad i hela....
Är det en flygande gräsklippare som kommer in i bild 00:40?

Det är en radiostyrd helikopter (du menar 00:20 va?). Det finns två olika: en med små raketer (aningen overpowered i den betaversion jag spelade) och en med en kamera som kan spotta fiendesoldater så att alla i laget ser dem (gratis poäng om du hittar ett bra gömställe att styra den ifrån!).

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Hmm dem tar sitt egna Frontlines: fuel of war, o så mixar man det med COD, då får man ett spel utan rekyl i vapnen, och killstreake, Fast med fordon Yeayy!.... Vrf i helvete har man kill streake, liksom OMG gj du dödade 2 personer utan att dö, du är så duktig på det här spelet, här får du en super helikopter som dödar minst 3 till åt dig, samtidigt som du kan tare lungt o titta på tv lr ngt, och sen näru kmr tbx, ja då fick du ett nytt killstreak, eftersom din helikopter var så snäll: ett livs ''levande'' flygplan med missiler som låser sig på människor, deta plan skytter 120 skott o alla är målsökande, så nu fick du en ny sak, en MOAB, som spränger halva bannan, men kom ihåg vänta med att använda den tills alla du dödade me dit plan har spawnat om, annars kmr du inte få 70kills killstreak:et, som ger dig en nukeclear, som spränger alla på bannan, och sedan lämnar efter sig radiaktivitet som dödar alla som spawnar dem närmaste 300timmarna. Med andra ord... no-skill spel, vrf tar folk efter deta?
Spelar MOH betat en ggn o fick ngn jävla super bomb som dödade allt o skit. det är så tråkigt. vrf tar spel utväklare efter detta?

...fast det är ju det Battle Commandern ska kompensera för. Visst, du får lite snabbare omladdning och lite poäng om du får en lång kill streak, men i gengäld får hela motståndarlaget veta ungefär var du är och får en jättebonus om de dödar dig!

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Nya battlefield!?

Hädare! Battlefield 3 blir nya Battlefield!

Medlem

Saftigt! Jag gillar det jag ser, kommer absolut testa detta när det släpps.
Hoppas känslan finns där bara, resten ser ju riktigt klockrent ut och ljudet verkar också hålla mycket hög standard.

Me like!

Medlem

tycker det ser ganska kul ut faktiskt! bfbc:2 höll tyvärr inte länge och CoD har aldrig varit något för mig, så får hoppas detta lir kan vara något som håller mer än 1 vecka för jag behöver verkligen ett fps jag bara kan nöta bort några timmar med


signatur

Suup homie

Medlem

Är så förbannat trött på att dom bara pumpar ut fps spel hela jävla tiden. Detta ser inte ut som nåt nytt? Blir väl som alla andra FPS spel, ospelbart till en början, sen fixar dom det kanske, sen lägger dom till grejjer som borde varit med från början och sen kanske ett halvår senare går det att spela.

Varför tar inte utvecklare tid på sig att göra spel längre? Se bara på Rockstar och Valve.

Medlem
Skrivet av LoA.:

Är så förbannat trött på att dom bara pumpar ut fps spel hela jävla tiden. Detta ser inte ut som nåt nytt? Blir väl som alla andra FPS spel, ospelbart till en början, sen fixar dom det kanske, sen lägger dom till grejjer som borde varit med från början och sen kanske ett halvår senare går det att spela.

Varför tar inte utvecklare tid på sig att göra spel längre? Se bara på Rockstar och Valve.

sen är det ju roligt om dom släpper något spel inom rimliga gränser(hl3):P

Medlem
Skrivet av inK:

Vad i hela....
Är det en flygande gräsklippare som kommer in i bild 00:40?

Det är en AR.Drone

AR.Drone

Finns att köpa

12
Skriv svar