Fet helgläsning: Allt om The Witcher 2

Robot
Fet helgläsning: Allt om The Witcher 2

FZ:s systerpublikation PC Gamer har besökt polska rollspelskungarna CD Projekt. Läs deras rapport.

#dragon-age-ii, #the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt


Medlem
Fet helgläsning: Allt om The Witcher 2

En värdig motståndare till dragon age 2

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

En värdig motståndare till dragon age 2

ser inte dragon age 2 som en värdig motstondare till witcher 2


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Är taggad som f*n xD
Kan dock inte köra igenom Ehanced version eftersom det typ frös ganska nära början >.>

Medlem

Givet köp, oavsett kvinnosyn
Hoppas bara man kan lägga undan lite och köpa Collectors, det förtjänar de, och hoppas på att de erbjuder lika maffig DLC som de lovar, inte bara några få timmar till överpirs (som är standard numera).
Väl mött, CD Project

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av cyberzaikoo:

En värdig motståndare till dragon age 2

ser inte dragon age 2 som en värdig motstondare till witcher 2

Så sant. The Witcher hela vägen!

Medlem

Verkar bli riktigt trevligt, gillade 1an starkt!

Medlem

Witcher 2 lätt framför dragon age 2 men det betyder inte att jag inte tänker spela det sistnämnda

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av cyberzaikoo:

En värdig motståndare till dragon age 2

ser inte dragon age 2 som en värdig motstondare till witcher 2

Ser inte witcher 2 som en värdig motståndare till DA 2

Medlem

Varför tjafsa? Införskaffa båda! Ser inte precis TW2 och DA2 som riktiga konkurrenter. TW2 är mer av actionrollspel, timade attacker och dylikt medan DA2 är tärnings/statbaserat.
Båda har underbara spelvärldar och är rejäla RPGs.
Som TW2:s procudent sa, de konkurrerar inte direkt med varandra och det finns gott om plats för båda.
Så, gör som jag och införskaffa båda

Moderator | Testpilot
Skrivet av Andaril:

Varför tjafsa? Införskaffa båda! Ser inte precis TW2 och DA2 som riktiga konkurrenter. TW2 är mer av actionrollspel, timade attacker och dylikt medan DA2 är tärnings/statbaserat.
Båda har underbara spelvärldar och är rejäla RPGs.
Som TW2:s procudent sa, de konkurrerar inte direkt med varandra och det finns gott om plats för båda.
Så, gör som jag och införskaffa båda

+1


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Vilken kvinnosyn? Kom igen nu...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

CD Project ska ha mycket beröm för att de lyssnade på fansen och gjorde "Enhanced Edition" till Witcher 1. Ser fram emot 2an!

@ Andaril, med tärnings kastande, menar du att DA2 är baserat på D&D? DA1 är ju i alla fall Biowares egna "värld" och inte D&D.

Medlem

Tärningskastande handlar inte bara om D&D. Bioware skapar också egna spelsystem.
I det här fallet mer osynligt än i andra liknande spel.
Tärnings/statbaserade RPG använder sig av dessa för att kalkylera allt som händer i spelet, slag, träffar, skott o.s.v medan de flesta actionrollspel använder timing, klick för varje slag och aktiva blockeringar m.m.

Inaktiv

har förbokat skyrim, mass effect 3, dragon age 2 samt the witcher 2. o det spelet jag hoppas på är the witcher 2. det kommer mest troligen inte att ha något drm heller

1
Skriv svar