Enlaved eller Castlevania LoS?

Medlem
Enlaved eller Castlevania LoS?

hade kollat på dom ett tag nu och tänkt köpa nåt av dom när de blev billigare. vilket är bäst?
fick ju lika i betyg.

Medlem

Det bästa spelet är absolut Enslaved tycker jag.
Castlevania var inget dåligt spel, men jag tyckte det spretade åt alla håll och höll inte så bra kvalite rakt igenom.
Enslaved däremot hade intressanta karaktärer där samspelet fungerade perfekt emellan dem. En sällan skådad framtids vision av en framtid där naturen slagit tillbaka och växt över städerna, dvs inte grått och trist utan grönt och skönt =). Grafiken och animationerna höll högsta klass och själva spelkontrollen vart enkel att ta till sig samtidigt som spelmomenten vart roliga.

Nej i min mening vart Enslaved utan tvekan ett av de absolut bästa spelen som släpptes 2010. Medans Castlevania vart en rätt medioker titel som försökte blanda God of war med Shadow of the colossus mfl spel i samma paket.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Tycker båda är bra.

Riktigt svårt att säga vilket som skulle vara bättre.

Castlevania är dock längre än Enslaved så det skulle ju enligt en del anses som mer för pengarna. Men det bästa sättet skulle nog vara att du laddar hem demo på bägge spelen då får du själv prova spelen själv vilket säkert gör det lättare för dig att välja.

Medlem

Tycker också att båda spelen är fantastiska.
Personligen gillade jag nog Castlevania snäppet mer.
Köp båda

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Tycker båda är bra.

Riktigt svårt att säga vilket som skulle vara bättre.

Castlevania är dock längre än Enslaved så det skulle ju enligt en del anses som mer för pengarna. Men det bästa sättet skulle nog vara att du laddar hem demo på bägge spelen då får du själv prova spelen själv vilket säkert gör det lättare för dig att välja.

ah har laddat hem båda demon nu och kört dom.
Enslaved hade ju underbar grafik!
men det kändes som fightingen i Castlevania var roligare än Enslaved för det fanns mer combos och ubblåsningsbara attacker och combos som det inte verkar finnas i Enslaved.

Ska nog köpa båda som Zlampan (?:O) sa

sen verkar karaktärerna i Enslaved vara lite intressantare än Castlevania som [NiS]StarCroW sa.

Medlem

Båda spelen är bra, men enligt mig har Enslaved de där lilla extra. Röstinsatserna från bla Andy Serkis ger en härlig stämning i cutscenes. Så jag rekommenderar Enslaved nu och Castlevania sen.

Medlem

har enslaved och har kommit till chapter 10 eller11 tror jag.
är väldigt roligt men svårt på hard
fast stör mej på kontrollerna när man styr monkey
fast det kanske bara är min kontroll.
sen hackar det väldigt mycket och när man mötte robot hunden för andra gången flög bedövningsskotten genom han :\
är väl något på xboxetv som inte hänger med eller nåt
fast det är skitkul

1
Skriv svar