xbox 360 online

skulle någon kunna förklara ingående hur jag ska gå tillväga och vad som behövs för mej att gå online med xbox o,s,v .......peace

Medlem

För att använda Xbox Live så behöver du ett Gamertag, alltså en profil på Xbox 360, som du sedan kopplar till Live. Du blir automatiskt Silvermedlem eftersom det är gratis. Med Silvermedlemskap kan du ladda ner grejer från Marketplace men INTE spela online i spel. För att kunna spela multiplayer så måste du ha ett Guld medlemskap. Antingen så köper du det i butik eller så kan du binda dig och betala ca. 50 kr varje månad på Xbox Live.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

1. Plugga in din xbox med en TP-kabel i din router. (trådlöst går också om du har en slim modell)

2. Skapa ett Xboxlive konto eller anslut ett existerande konto till Live.
Hur du gör det tänker jag inte gå in på, det står om man bara orkar läsa i menyerna.

3. För att spela spel online krävs att du har ett guldkonto, det får du gratis i en månad om du gör ett nytt xboxlive konto (inte i all oändlighet, bara ett visst antal gånger per box)

Mer ingående (routerinställningar o sånt om det inte funkar på en gång) kan man inte direkt beskriva det då vi inte vet vad du har för utrustning.

EDIT: Var tvungen o gå ifrån ett tag, så jag vart ninjad


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

jag har ett mobilt bredband från telia hur ska man gå till väga då?

Medlem

router som har stöd för dongel


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av ruggigreggaeman:

jag har ett mobilt bredband från telia hur ska man gå till väga då?

Förvänta dig inte att spela felfritt på det bara, mobilt bredband har fruktansvärd latency (lagg) så till den grad att det kan bli ospelbart, att tanka demos o sånt ska ju gå ändå.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

skulle denna funka tro?......................http://www.teknikproffset.se/DATOR/Naetverk/Routrar/Technaxx-Traadloes-Router-300-WiFi-N.htm

1
Skriv svar