Ratt till PC

Har alla tillverkare utom Thrustmaster slutat med rattar till Windows PC, verkar inte komma speciellt många på marknaden?
Jag är intresserad av Thrustmaster ratt för över 3000Skr och inte Trustmasters förkrympta för 499Skr.

Medlem

Logitech G27 all the way finns inget bättre.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Logitech G27 all the way finns inget bättre.

What he said.. Jag har förvisso en G25. Men G27 är det som gäller. Köp en Playseat också när du ändå är i gång!

Medlem

Håller med de två andra... G25/G27 är det man ska ha


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Det blev ett fel i inlägget, de skulle vara att jag inte vill lägga 3000Skr på en ratt, Jag såg dock att Logitech har en ratt till skapligt pris nämligen Logitech Driving Force GT som är till PS3 men som finns med fullt stöd till PC med nyaste drivrutinerna, Blir nog en sådan.

Logitech is the thing!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:

Det blev ett fel i inlägget, de skulle vara att jag inte vill lägga 3000Skr på en ratt, Jag såg dock att Logitech har en ratt till skapligt pris nämligen Logitech Driving Force GT som är till PS3 men som finns med fullt stöd till PC med nyaste drivrutinerna, Blir nog en sådan.

Japp, den funkar bra. FF är mycket bra men låter en del dock. Det finns bra med knappar på den också


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

lite sen till tråden kanske men det finns några rattar o välja på.
Helt klart bäst ratt för pengarna är just Logitech's Driving Force GT. Funkar kanon till både ps3 och pc och FF är bra men som sagt redan så låter den en del när det kränger fram och tillbaka.
Bör även tillägga att pedalerna inte har något vidare motstånd i sig vilket gör det en aning svårt att bromsa med känsla i de mer realistiska bilspelen.

Logitechs G25/G26 är lite dyrare men då får du även vad du betalar för, alltså en riktigt bra ratt med superb känsla!

Den nyaste thrustmaster ratten (som är den nya Officiella Gran Turismo 5 ratten har jag inte testat men lär va minst lika bra som g25/27an.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar