Modern Warfare 3 utvecklas av flera studior?

Medlem

I helvete att de ska få raven software att jobba med CoD skit spel! De ska göra sina egna spel aka deras grymma spel som t.ex. singularity! de borde jobba med singularity 2 istället för att hjälpa bobby kotick att få sina pengar, kan inte någon liksom...springa in i activision och spränga bort hela skiten?

Saknar tiden då det var bara raven software och ID software som jobbade tillsammans för att skapa grymma spel, nu har allt det gått åt helvete.....


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Jag ser gärna något nytt i nästa CoD. Det har varit ungefär samma nu dem senaste spelen; Högt tempo, små banor med ett levelsystem. Gör något nytt nu!!

Medlem

Ni som inte gillar CoD, sluta yrka på nedläggning och spela något annat istället. Jag har tyckt att de har varit helt underbara, även om jag helt klart spelade COD:MW och COD1/UO mer än de andra.
Alla har sin egen smak, men att försöka få alla andra att tycka som en själv är bara... Dumt.

Folk får whina hur mycket de vill, och det spelar ingen roll hur mycket vissa av er hatar CoD här, serien går bra, och lär inte läggas ner. End of story.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag skulle tro att dom största whiners är PC spelar. Vi får alltid ta det i röven för att spelen ska fungera på konsoler!

Edit: Tycker cod motorn alltid varit bra oavsett version. Det ända som saknas är förstörbara miljöer.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Brukar ju gå väldigt bra när man låter flera händer pilla i syltburken, tänk bara hur många projektledningsmöten de kommer behöva som är waste of time för att stämma av vad den ena studion gjort och inte gjort.
Låter riktigt riktigt korkat att dela upp det på flera studios.
COD skulle behöva en paus på några år, de har förstört det

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Cod är dött. Lägg ner skiten eller fixa en ny motor.

Du whinar fan alltid när det kommer till cod eller konsolspel. Om du nu tycker att PC-spelande är så mycket bättre varför tar du då inte och spelar istället för att sitta här och trolla.

Cod är (efter cod4) ett konsolspel för mig. Om du inte tycker om cod låt då oss andra njuta av det och slippa läsa dina kommentarer varenda gång det står något om cod.

Du kan ta och gå tillbaka till minecraft eller wow så blir det nog bra med den saken.

Är ingen konsolfanboy, spelar lika mycket på pc men det är inte många spel i dagsläget som gör sig bättre på pc.

Seså, seså. Nu struntar vi i det här "hata COD/hata inte COD"-bråkandet tycker jag och försöker koncentrera oss på en något mer givande diskussion istället. Oavsett om ni gillar Call of Duty-spelen eller ej, vad tror ni att detta rykte (om det stämmer) kan innebära för nästa del i serien? Själv tänker jag mig att det kan innebära en hel del förändringar eftersom det i sådana fall är såpass många fler utvecklare insyltade i leken, så kanske kan det här bli det mest överraskande och oförutsägbara CoD-liret på länge.

Ish
Medlem

Det man inte kan förneka är väl att ända sen fyran så har det vart samma sak i ny upplaga på nått vis.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

This will not end well.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

o att folk spawnar på varandra såklart

Folk har spawnat på varandra sedan Quake ingen som klagade då

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av DrToker:

@Strongbad

Du missade informationen som kunde finnas mellan raderna. Sålänge spelutvecklare försöker efterlikna CoD för att få en bit av pengakakan, så kommer spelen aldrig att utvecklas. Man kan inte spela samma "låt" i 5 år utan att bli uttråkad om man är normal i sinnet.

Alltid dessa smakpoliser, FZ är fullt av dem. Såna som vet vilka spel som är rätt att tycka om och inte. Och att man inte kan vara "normal i sinnet" om man gillar en viss spelserie. Alla såna som spelar fel spel, har roligt med det och uppskattar det, förstör för de riktiga spelarna.

Suck...

Agreed

Medlem

bojkott för min del

Medlem

CoD är skit nu


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Är inget stor COD fan men tycker alla cod suger, mw2 singleplayer va den bästa, MP var kul första prestige. Känns som ett barn spel där alla bara springer runt med akimbo vapen och sprayar bara, inget mer än säljarsiffror.

BF däremot

Medlem

Varför inte bara ta teamet bakom counter-strike för att göra ett multiplayer spel som fungerar?

Medlem

Låter spännande! Kan nog ske en del förändringar.

Gillade SP i MW 1 och 2 extremt!

PS: Död åt smakpoliserna!

Medlem

Fan helt värdelöst att dom spottar ut spelen som dom gör...

Medlem

En fråga till dem som vill att CoD ska läggas ner.
Varför ska man lägga världens mest säljbar och spelbar spel ner?
CoD är spel-världens grund så skärp er j***a World of Warcraft töntar!!!!!

Medlem
Skrivet av LoA.:

Skiter la jag i!

Skit i det då!! Varför ens lägga tid att läsa om CoD om du inte bryr dig?

Medlem
Skrivet av Kapten_burk:

CoD är skit nu

Säg inte något du inte menar!!

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Ni som inte gillar CoD, sluta yrka på nedläggning och spela något annat istället. Jag har tyckt att de har varit helt underbara, även om jag helt klart spelade COD:MW och COD1/UO mer än de andra.
Alla har sin egen smak, men att försöka få alla andra att tycka som en själv är bara... Dumt.

Folk får whina hur mycket de vill, och det spelar ingen roll hur mycket vissa av er hatar CoD här, serien går bra, och lär inte läggas ner. End of story.

Eller hur? Jag är så jävla trött på dem som klagar på COD utan anledning. Mojoriten står vid COD:s sida så COD-fans har inget att oroa sig över!
P.s. ni som skiter på COD får väll skita att läsa alla inläggningar på COD.

Medlem

Det syns i spelet när något har slängts ihop, vilket är tråkigt och spela, i CoDs fall syns det att det är ihop slafsat men att dom ändå har sett till att det är spelbart. CoD spelen är roliga att spela när du bara vill spela, annars är det samma grej sen CoD2, väldigt linjärt och 0 frihet. En ny motor och nogurlunda annat spel concept vore helt ok.

PS. Anledningen varför folk inte gillar CoD är väl för alla fjortisar som spelar det, ungefär som CS, am I right?

Medlem
Skrivet av spel_15:

En fråga till dem som vill att CoD ska läggas ner.
Varför ska man lägga världens mest säljbar och spelbar spel ner?
CoD är spel-världens grund så skärp er j***a World of Warcraft töntar!!!!!

Är Mr. Sultan full eller vad menar du?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av spel_15:

En fråga till dem som vill att CoD ska läggas ner.
Varför ska man lägga världens mest säljbar och spelbar spel ner?
CoD är spel-världens grund så skärp er j***a World of Warcraft töntar!!!!!

Är Mr. Sultan full eller vad menar du?

Nej. jag mår fint:) Det jag försöker säga är att jag inte tål människor som klagar på COD

Medlem

Kan säga här att JAG inte bryr mig men om ett par månader sitter JAG likväl och spelar cod 8. Och jag gillar fortfarande cod 6

12
Skriv svar