PvP i Rift är dynamiskt

Robot
PvP i Rift är dynamiskt

Åtminstone om man får tro dagens nya spelare-mot-spelare-film som äntrat vårt arkiv.

#rift


Medlem
PvP i Rift är dynamiskt

Skön han på slutet


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Tröttnat på conan efter 3 år, beta testare sen jan 2008. dags att testa lite Rift tills Gw2 kommer åtminstone.

Medlem

rift.zam.com har/hade VIP nycklar till Rift för er som inte fått tag i någon ännu

VIP = du kommer med i alla framtida betor.

Medlem

Något taggad inför betan på Tisdag(va det va?) Finns nycklar på Curse gaming :)!

Medlem

Känns som samma i conan. Kaos i PVP är inget positivt för mig iaf. Problemet är att det är en enda stor gankningszon och ingen kommer kunna göra annat där än att ganka andra som är lägre level. Blir jäkla trist i längden, men vi får väl se vad de som spelar spelet tycker.

Medlem

Gött, får man äntligen chansen att prova på betan och se lite vad allt om spelet handlar om. För jag har läst på om spelet och det som det verkar erbjuda är en väldigt polerad upplevelse, buggfri etc, men ingenting nytt, spelet i sig är väldigt klassiskt uppbyggt och det är ärligt talat inte vad jag är ute efter i MMO nu, nu vill jag se nyskapande, AKA Guild Wars 2.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Keasar:

Gött, får man äntligen chansen att prova på betan och se lite vad allt om spelet handlar om. För jag har läst på om spelet och det som det verkar erbjuda är en väldigt polerad upplevelse, buggfri etc, men ingenting nytt, spelet i sig är väldigt klassiskt uppbyggt och det är ärligt talat inte vad jag är ute efter i MMO nu, nu vill jag se nyskapande, AKA Guild Wars 2.

Tekniskt sätt inget överdrivet nytt, i gemförelse med andra mmos som är på väg då vill säga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Såg ju väldigt........roligt ut..

Lika bra att lira WoW eller något i den stilen. Förstår verkligen varför allt mer folk man känner tröttnar på hela mmo genren då det aldrig kommer något nytt.

Medlem

Jag förstår mig inte på vad som är nytt i Rift, det dem säger är ju samma smörja om och om igen? Jag har inte spelat spelet än så jag säger inte att det är smörja, men mycket av det dem säger är inte direkt... originellt!

Medlem
Skrivet av Kuci:

Jag förstår mig inte på vad som är nytt i Rift, det dem säger är ju samma smörja om och om igen?

1) Hur lätt är det att komma på ngt helt nytt och originellt när det gäller MMORPG?

2) Jag tycker att Rift kommer med ett par nya saker, t ex själva "riften" (hur man nu skall översätta det). Som skapar en dynamisk miljö där större slag kan skapas nästan var som helst, istället för att de är bundna helt och hållet till instancer.

3) Vad menas med "samma smörja"? Grind? Det är, som nämnts tidigare, oudvikligt. Att göra tusentals med quests (allt från level 0 till högsta level och sedan nya vid expansionen som reser leveltaken osv osv etc etc) det är inte möjligt. Även om man skriver om quests, även om man ger en bakgrundhistoria till det man skall göra så är det lik förbenat i slutändan "samla X st av Y" eller "döda X st av Z". Det går inte att göra annorlunda.

Vill ni göra som ni vill utan grind/dödande/whatever hit o dit - spela MineCraft. Där gäller bara en sak: överlev.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

1) Hur lätt är det att komma på ngt helt nytt och originellt när det gäller MMORPG?

http://www.tera-online.com/
http://www.guildwars2.com/en/
http://www.ageofconan.com/
http://www.bioware.com/games/knights_old_republic/
Känns rätt så nyskapande om du frågar mig.

Skrivet av conthox:

3) Vad menas med "samma smörja"? Grind? Det är, som nämnts tidigare, oudvikligt. Att göra tusentals med quests (allt från level 0 till högsta level och sedan nya vid expansionen som reser leveltaken osv osv etc etc) det är inte möjligt. Även om man skriver om quests, även om man ger en bakgrundhistoria till det man skall göra så är det lik förbenat i slutändan "samla X st av Y" eller "döda X st av Z". Det går inte att göra annorlunda.

Cataclysm visade faktiskt att det går. I det spelet stötte man på alla möjliga quest som de klassiska exemplen till att stå och vara en quest-giver, spela en Plants vs Zombies kopia, köra tanks och meja ner arméer av orcher med Rambo kopia, leka Scooby Doo och lösa mysterier, skjuta ner Fantasy-Nazis med Indiana Jones kopia. Det går att göra så mycket mer om du frågar mig.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av conthox:

1) Hur lätt är det att komma på ngt helt nytt och originellt när det gäller MMORPG?

http://www.tera-online.com/
http://www.guildwars2.com/en/
http://www.ageofconan.com/
http://www.bioware.com/games/knights_old_republic/
Känns rätt så nyskapande om du frågar mig.

Mer nyskapande än de 4 är väl rätt enkelt att hitta. Dock svårt att hitta nått nytt innovativt MMO med en stor budget.

De flesta fantastiska idéerna blir rätt halvtaskiga bara för att utvecklarna tvingas tänka smått och realistiskt med hänsyn till sin budget.

Konceptet med levlar, grind, quests, osv har fungerat för så många spel innan att det nu har blivit de enda som det investeras i.

Krävs dock bara ett spel, en ny fantastisk idé för att sparka WoW och alla andra liknande spel av MMO piedestalen och öppna upp för nytänkande igen.

Medlem

Innovativt och Nyskapande; läs på lite om Guild Wars 2 istället..! kan börja här; http://www.killtenrats.com/2011/01/14/world-of-warcraft-playe...

Är i RiftBetan, blev lite besviken på att det kändes precis som det hade kunnat vara i början av Aion eller WAR, blir kanske roligare när man kommit över hälften av lvlarna men orkar man?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Mack:

Mer nyskapande än de 4 är väl rätt enkelt att hitta. Dock svårt att hitta nått nytt innovativt MMO med en stor budget.

Vill personligen att du pekar på spel som är mer nyskapande än GW2 samt TERA, båda har några få helt unika punkter som gör de rejält unika.

Rift är inte så unik i sig, de har tagit väldigt mycket från WAR ( samma motor till och med ) och en del från standard mmo's.

Personligen kunde jag inte stå ut Rift må hända bli bättre i retail men när det finns 21324324 spelare per mob så kändes inte spelet vidare kul att spela, vill de har en mer lyckad beta så borde de släppa in färre spelare.

Medlem

Här har ni en VIP beta nyckel som räcker till 25pers

MTH6-LRGT-EF7W-EZH3-WNTD

Medlem

24 användningar på denna, vill inte ha dom själv: HMJ7-TCQT-97ZP-ZPNC-ZLF9

Medlem

Ni hittar VIP betanycklar på http://www.ramrod.se också


signatur
Medlem

Det verkar som om ordet "nyskapande" betyder olika för dig och mig. På vilket sätt är t ex AoC nyskapande? Att det utspelar sig i ett annat typ av universum? Både AoC och KoR är baserade på ett annat IP vilket bara det i sig gör att dom får en annan look, vilket till 90 % egentligen bara är kosmetika. Skillnaden mellan att slakta orcer och döda "vanliga skurkar"/utomjordingar på ett rymdskepp är inte så himla stor rent tekniskt, men visst om man får till spelkänslan så kanske det känns "nyskapande".

( TERA såg dock bra ut )

Skrivet av Keasar:

Cataclysm visade faktiskt att det går. I det spelet stötte man på alla möjliga quest som de klassiska exemplen till att stå och vara en quest-giver, spela en Plants vs Zombies kopia, köra tanks och meja ner arméer av orcher med Rambo kopia, leka Scooby Doo och lösa mysterier, skjuta ner Fantasy-Nazis med Indiana Jones kopia. Det går att göra så mycket mer om du frågar mig.

Uhm. Allvarlig. Hur många spel kan man göra sådant i? Alltså om man skall ha ett åtminstone hyffsat seriöst spel som håller sig till sitt universum och sin lore? Det är typ bara WoW som kan göra saker som "döda nazis" och "spela minigames ingame" etc. Kan ett Star Wars-spel helt plötsligt låta dig döda nazi-zombies för att sedan återgå till SW-universumet? Kan ett LotR-spel låta dig köra tanks och spränga orcer för att sedan återgå till att vara trogen Tolkien's Middle Earth igen?

Visst kan man slänga in vad som helst, men en del spel handlar om att man skall vara en del av en viss värld med bestämda regler som är unikt för just det universumet.

SW är SW, LotR är LotR och WoW är.... uhm, allt möjligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Mack:

Mer nyskapande än de 4 är väl rätt enkelt att hitta. Dock svårt att hitta nått nytt innovativt MMO med en stor budget.

Vill personligen att du pekar på spel som är mer nyskapande än GW2 samt TERA, båda har några få helt unika punkter som gör de rejält unika.

Eve Online
Wurm Online
Football Manager Live
Planetside

Medlem

Curse.com har VIP nyckel också, det fanns 55% kvar igår.. så snabba er om ni vill ha


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

jaha så nyskapande = inte i en fantasy miljö? då kan du vänta på Funcoms nya då kanske, Secret World eller vad det heter..

Personligen så är jag hooked på informationen om GW2 och alla haters får gärna låta bli att testa det, blir bättre spelupplevelse för mig då, jag minns alla WoWare som testade Aion samtidigt som jag, usch!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

jaha så nyskapande = inte i en fantasy miljö? då kan du vänta på Funcoms nya då kanske, Secret World eller vad det heter..

Personligen så är jag hooked på informationen om GW2 och alla haters får gärna låta bli att testa det, blir bättre spelupplevelse för mig då, jag minns alla WoWare som testade Aion samtidigt som jag, usch!

Gw2, *drool*

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Mack:

Mer nyskapande än de 4 är väl rätt enkelt att hitta. Dock svårt att hitta nått nytt innovativt MMO med en stor budget.

Vill personligen att du pekar på spel som är mer nyskapande än GW2 samt TERA, båda har några få helt unika punkter som gör de rejält unika.

GW2 är ju knappast nyskapande.

Vill du ha ett riktigt nyskapande MMO så titta på exempelvis infinity universe, som har en kopia av galaxen med 200 miljarder stjärnor. Som alla har planeter som man kan besöka i detalj helt utan sömmar. Se exempelvis http://www.youtube.com/watch?v=h7eREddMjt4&feature=player_emb...

Inaktiv
Skrivet av toast:

jaha så nyskapande = inte i en fantasy miljö? då kan du vänta på Funcoms nya då kanske, Secret World eller vad det heter..

Personligen så är jag hooked på informationen om GW2 och alla haters får gärna låta bli att testa det, blir bättre spelupplevelse för mig då, jag minns alla WoWare som testade Aion samtidigt som jag, usch!

Jag ser fram emot GW2 men det är ju ungefär lika nyskapande som kalles kaviar extra mild.

Secret world ser ju faktiskt inte heller så annorlunda ut om man ser till MMO normen.

Tycker ni verkar oerhört insnöade på sådana här MMOs om ni tycker rift/GW2 är nyskapande. Ni borde vidga era vyer och prova andra sorters MMO också.

EvE är ju helt annorlunda alla andra MMOs. Det är ju inte bara settingen som skiljer (fantasy vs rymd) PvPn, grinden, hela lvling systemet, UI, skills, professions, så mycket som är annorlunda "normen". XP och professions finns inte ens. Man väljer bara vad man själv vill vara. Alltså jag kan nog faktiskt inte komma på en enda sak som det har gemensamt med WoW. Det är ju det ända MMOet dessutom som har en någorlunda fungerande ekonomi och där in princip allt som finns på marknaden (vilken är en STOR del av spelet) är spelarproducerat. Det är nog också ett av de få spelen där spelare kan ta betydande betalt för tjänster som beskydd, mercs, utrymme i solsystem m.m. Tycker fler MMOs borde ta efter den idéen och skapa en miljö som EvEs där spelarna styr något mer vad som händer. Du är så sjukt fri i EvE och kan spela spelet på så många olika sätt. DF och kommer inte på vad de heter försökte i fantasy miljö men jag tyckte spelen var tråkiga.

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av toast:

jaha så nyskapande = inte i en fantasy miljö? då kan du vänta på Funcoms nya då kanske, Secret World eller vad det heter..

Personligen så är jag hooked på informationen om GW2 och alla haters får gärna låta bli att testa det, blir bättre spelupplevelse för mig då, jag minns alla WoWare som testade Aion samtidigt som jag, usch!

Jag ser fram emot GW2 men det är ju ungefär lika nyskapande som kalles kaviar extra mild.

Secret world ser ju faktiskt inte heller så annorlunda ut om man ser till MMO normen.

Tycker ni verkar oerhört insnöade på sådana här MMOs om ni tycker rift/GW2 är nyskapande. Ni borde vidga era vyer och prova andra sorters MMO också.

EvE är ju helt annorlunda alla andra MMOs. Det är ju inte bara settingen som skiljer (fantasy vs rymd) PvPn, grinden, hela lvling systemet, UI, skills, professions, så mycket som är annorlunda "normen". XP och professions finns inte ens. Man väljer bara vad man själv vill vara. Alltså jag kan nog faktiskt inte komma på en enda sak som det har gemensamt med WoW. Det är ju det ända MMOet dessutom som har en någorlunda fungerande ekonomi och där in princip allt som finns på marknaden (vilken är en STOR del av spelet) är spelarproducerat. Det är nog också ett av de få spelen där spelare kan ta betydande betalt för tjänster som beskydd, mercs, utrymme i solsystem m.m. Tycker fler MMOs borde ta efter den idéen och skapa en miljö som EvEs där spelarna styr något mer vad som händer. Du är så sjukt fri i EvE och kan spela spelet på så många olika sätt. DF och kommer inte på vad de heter försökte i fantasy miljö men jag tyckte spelen var tråkiga.

Vad snackar du om? jag har testat varenda MMO jag kunnat, och för mig betyder inte avsaknade av fantasy samma som nyskapande, gw2 har en fräsch syn på Questandet och kommer ersätta de vanliga gå och döda 10 råttor för dynamiska event, event som sträcker sig över och succesivt sprider sig över hela zoner fram och tillbaka beroende hur spelarna löser de uppkomna konflikterna i spelvärlden, tex visa secundära raser som skritt(ratpeople) och ogers etc etc kommer vara ömsom fientliga eller fredliga (tex så att du kan handla av dem i deras städer) beroende på vad som händer i deras del av världen.

Förutom event systemet så kommer du ha en stark personlig story a la singleplayer RPG där val du gör redan vid skapande av din karaktär spelar roll för resten av ditt spelande, hur npc behandlare dig etc.

GW2 överger det traditonella Tank-Healer-Dps systemet och testar en mer dynamisk variant, finns massa nyheter som inte finns i konventionella MMOs. Känslan för de olika klasserna, A.net har sagt att anskaffandet av elit skills etc komme skilja sig beoende på vilken klass du spelar, dvs som Warrior kan du resa land och rike runt för att hitta vapenmästare och lära från dem genom dueller, dessa skall ibland vara lättare eller svårare att finna. Som elementar är det helt andra sätt att anskaffa kunskap, undersöka mystiska reliker och skrifter som leder dig till anskaffandet av nya krafter.

Jag trivs bättre med magi & svärd än ute i rymden förtillfället och ser framemot vad GW2 kan erbjuda (sen om det blir som de har sagt att de vill göra spelet återstår att se), men den information om spelet jag tagit del av är mkt lovande.. föredrar man rymden så är Eve utomordentligt men kanske kommande jedi spelet mer spännande...

Men när du säger GW2 är lika nyskapande som kalles kaviar, så visar det att du inte läst på ett skit om spelet!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

secret world tror jag inte blir något för mig, men vad jag förstår så inehåller det skjutvapen och vissa delar fps? vilket inte är så vanligt i traditionella MMO? spelade iofs det där rymd äventyret som lades ner, Tabula Rasa? det var väll lite åt det hållet kanske...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv
Skrivet av toast:
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av toast:

jaha så nyskapande = inte i en fantasy miljö? då kan du vänta på Funcoms nya då kanske, Secret World eller vad det heter..

Personligen så är jag hooked på informationen om GW2 och alla haters får gärna låta bli att testa det, blir bättre spelupplevelse för mig då, jag minns alla WoWare som testade Aion samtidigt som jag, usch!

Jag ser fram emot GW2 men det är ju ungefär lika nyskapande som kalles kaviar extra mild.

Secret world ser ju faktiskt inte heller så annorlunda ut om man ser till MMO normen.

Tycker ni verkar oerhört insnöade på sådana här MMOs om ni tycker rift/GW2 är nyskapande. Ni borde vidga era vyer och prova andra sorters MMO också.

EvE är ju helt annorlunda alla andra MMOs. Det är ju inte bara settingen som skiljer (fantasy vs rymd) PvPn, grinden, hela lvling systemet, UI, skills, professions, så mycket som är annorlunda "normen". XP och professions finns inte ens. Man väljer bara vad man själv vill vara. Alltså jag kan nog faktiskt inte komma på en enda sak som det har gemensamt med WoW. Det är ju det ända MMOet dessutom som har en någorlunda fungerande ekonomi och där in princip allt som finns på marknaden (vilken är en STOR del av spelet) är spelarproducerat. Det är nog också ett av de få spelen där spelare kan ta betydande betalt för tjänster som beskydd, mercs, utrymme i solsystem m.m. Tycker fler MMOs borde ta efter den idéen och skapa en miljö som EvEs där spelarna styr något mer vad som händer. Du är så sjukt fri i EvE och kan spela spelet på så många olika sätt. DF och kommer inte på vad de heter försökte i fantasy miljö men jag tyckte spelen var tråkiga.

Vad snackar du om? jag har testat varenda MMO jag kunnat, och för mig betyder inte avsaknade av fantasy samma som nyskapande, gw2 har en fräsch syn på Questandet och kommer ersätta de vanliga gå och döda 10 råttor för dynamiska event, event som sträcker sig över och succesivt sprider sig över hela zoner fram och tillbaka beroende hur spelarna löser de uppkomna konflikterna i spelvärlden, tex visa secundära raser som skritt(ratpeople) och ogers etc etc kommer vara ömsom fientliga eller fredliga (tex så att du kan handla av dem i deras städer) beroende på vad som händer i deras del av världen.

Förutom event systemet så kommer du ha en stark personlig story a la singleplayer RPG där val du gör redan vid skapande av din karaktär spelar roll för resten av ditt spelande, hur npc behandlare dig etc.

GW2 överger det traditonella Tank-Healer-Dps systemet och testar en mer dynamisk variant, finns massa nyheter som inte finns i konventionella MMOs. Känslan för de olika klasserna, A.net har sagt att anskaffandet av elit skills etc komme skilja sig beoende på vilken klass du spelar, dvs som Warrior kan du resa land och rike runt för att hitta vapenmästare och lära från dem genom dueller, dessa skall ibland vara lättare eller svårare att finna. Som elementar är det helt andra sätt att anskaffa kunskap, undersöka mystiska reliker och skrifter som leder dig till anskaffandet av nya krafter.

Jag trivs bättre med magi & svärd än ute i rymden förtillfället och ser framemot vad GW2 kan erbjuda (sen om det blir som de har sagt att de vill göra spelet återstår att se), men den information om spelet jag tagit del av är mkt lovande.. föredrar man rymden så är Eve utomordentligt men kanske kommande jedi spelet mer spännande...

Men när du säger GW2 är lika nyskapande som kalles kaviar, så visar det att du inte läst på ett skit om spelet!

Jag tror jag uppfattade dig fel.

Men sen har vi nog olika syn på vad som gör ett spel eller ja MMO originellt och inte.

GW2 är trots allt fantasy. Har de vanliga klasserna i stort, fighter, mage, rogue/archer typ. har UI med skills. Visst jämför man everquest, wow, war, aoc, lotro och GW2 så står säkert GW2 ut.

Men jämför man wow, gw2, war, aoc, eve, fallen earth, darkfall. Så känns det som att GW2 hamnar i wow fältet eller att det är en variant av allt annat.

För mig är GW2 ett klassiskt MMORPG av typen "wow" med lite nya features.

Ett nyskapande MMO hade för mig varit typ... Man är mafia i USA. Eller du är en mekaniker som meckar med en bil och kör med den i lopp. Alltså jag menar inte att detta är bra idéer eller att det inte finns sådana spel. Men jag hade gärna velat se något sådant bra HELT nytt sorts MMO. Inte samma skills på 1-4 knapparna döda elementals och samla xp/skills/quests/döda stora drakar. För mig är inte det nyskapande men det är ett välkommet tillskott till MMORPG fantasy genren som jag ser fram emot väldight mcyket

1
Skriv svar