DC Universe Online

Robot
DC Universe Online

Superhjältar och MMO är en gångbar kombination, men vad händer om man lirar dem på Playstation 3? FZ:s Mats Nylund berättar.

#dc-universe-online, #soe-austin


Medlem
DC Universe Online

Det är inte om du väljer hjälte eller bov som avgör vilken stad du startar i, utan vilken mentor du väljer. Sen så är det inte så mycket svingande i rep om man väljer Acrobatics. Man klättrar på väggarna och glidflyger mer. Tror att man kan låsa upp diverse rep för att ta sig fram, men man startar inte med det.

I övrigt har jag skitkul med spelet, lite buggigt här och där men det är inte direkt oväntat när det gäller MMO. Hoppas verkligen att spelet kommer växa och lyckas hålla sig vid liv, då det här är det roligaste jag haft i ett MMO


signatur

The cake is a lie...

Moderator | Testpilot

Förvånad, då jag på annat håll hört mycket negativt om det. Väntar på Guild wars och SWTOR


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Enligt mig så tror jag att detta kommer bli ett lika stort fiasko som alla andra MMORPG'n som släpps.

Varför kan ingen göra ett riktigt grymt Medieval MMORPG som inte innehåller massa magiska saker, där man slåss i first person och det bara finns standard klasser som, krigare, tjuv, läkare m.m.

Medlem

Prövade betan å valde en ond snubbe med acrobatics så jag vet att senare kan man låsa upp så att man nästan kan flyga fram. Men d var inte ett spel för mej. Men om du har mycket pengar över och tyckte att spindel man spelen var skoj så är d här samma fast bättre!

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Enligt mig så tror jag att detta kommer bli ett lika stort fiasko som alla andra MMORPG'n som släpps.

Du kanske borde söka efter något vanligt MP spel. MMO låter inte som din grej.

Spelet är annars väldigt roligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av boboinho:

Det är inte om du väljer hjälte eller bov som avgör vilken stad du startar i, utan vilken mentor du väljer. Sen så är det inte så mycket svingande i rep om man väljer Acrobatics. Man klättrar på väggarna och glidflyger mer. Tror att man kan låsa upp diverse rep för att ta sig fram, men man startar inte med det.

OK, tack för rättelsen. Måste erkänna att jag tyckte Acrobatics var tråkigast, så jag spelade inte så länge med det :). Och jag gillar min förklaring till start-staden bättre :P.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Enligt mig så tror jag att detta kommer bli ett lika stort fiasko som alla andra MMORPG'n som släpps.

Det finns en viss risk att det rasar efter en månad eller två, som Age of Conan. Just eftersom det bara finns 30 nivåer att levla, och majoriteten av spelare tycker inte det är kul att sitta och grinda end game content för att få snyggare brallor... Men jag hoppas på expansioner och annat - det ryktas ju bland annat om en sådan i samband med Gröna Lyktan-filmen, som då givetvis skulle innehålla kraftgruppen Hard Light...

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

OK, tack för rättelsen. Måste erkänna att jag tyckte Acrobatics var tråkigast, så jag spelade inte så länge med det :). Och jag gillar min förklaring till start-staden bättre :P.

Håller med. Och då man måste förflytta sig en del mellan olika delar av städerna så är flygandet mycket bekvämare.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Fick inget intryck av stridssystemet i den här recensionen. Är det som i Champions Online eller? Någon som har kört båda skulle ju gärna kunna göra någon jämförelse också om man känner för det.
Jag lirade Champions men kände att stridssystemet kändes lite för automatiserat och att alla quests var väldigt oinspirerade. Hur är dessa element i DC UO?

/Serienörd som vill ha bra superhjälte spel :>

Medlem
Skrivet av Mortimer:

Fick inget intryck av stridssystemet i den här recensionen. Är det som i Champions Online eller? Någon som har kört båda skulle ju gärna kunna göra någon jämförelse också om man känner för det.
Jag lirade Champions men kände att stridssystemet kändes lite för automatiserat och att alla quests var väldigt oinspirerade. Hur är dessa element i DC UO?

/Serienörd som vill ha bra superhjälte spel :>

Fightingsystemet är mer som ett actionspel, tänk mer som God of War och Devil May Cry än Champions.

Man har en melee och en rangeattack som man sedan kan uppgradera till olika combos och charge attacker.
Man har även en "manabar" som används till "skills" den laddas upp av att attackera som vanligt. (lite som warriors ragemätare i Wow)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av son of RAMBO:

Enligt mig så tror jag att detta kommer bli ett lika stort fiasko som alla andra MMORPG'n som släpps.

Du kanske borde söka efter något vanligt MP spel. MMO låter inte som din grej.

Spelet är annars väldigt roligt.

Du kanske missade vad jag skrev under det som du citerade, och jo jag gillar mmo'n.

Spelar wow

Medlem

Jag måste säga att jag gillar spelet. Striderna flyter på bra men det är kanske lite lätt. Iofs inte lvl 30 än men inte haft något problem alls i något quest än. Skulle kanske behöva mer än 30 lvlar men samtidigt är det skönt att inte ha alltför långt till max lvl.

Spelar med en PS3 kontroll på datorn, tyckte det var bekvämare än tangentbord + mus.

Medlem
Skrivet av Kour:

Jag måste säga att jag gillar spelet. Striderna flyter på bra men det är kanske lite lätt. Iofs inte lvl 30 än men inte haft något problem alls i något quest än. Skulle kanske behöva mer än 30 lvlar men samtidigt är det skönt att inte ha alltför långt till max lvl.

Spelar med en PS3 kontroll på datorn, tyckte det var bekvämare än tangentbord + mus.

Jag gillar det också, även om jag och interfacet på PS3 inte är bästa vänner (herre guuuuud vad segt och bökigt det är att bläddra i menyerna). Det är kanske lite lätt, men tacksam så när jag är mer av en ensamspelare när det kommer till mmo:s.

Medlem

Har själv fastnat för detta spelet, gillar det skarpt. Tycker att det bara är bra att man når max level ganska snabbt. Finns ändå mycket att göra som max level och det är alltid skoj att skapa flera karaktärer som man kan skifta att spela med.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Har själv fastnat för detta spelet, gillar det skarpt. Tycker att det bara är bra att man når max level ganska snabbt. Finns ändå mycket att göra som max level och det är alltid skoj att skapa flera karaktärer som man kan skifta att spela med.

Precis så! Jag har ingen större lust att fortsätta spela med samma karaktär hur länge som helst, utan vill prova nya både goda och onda, med alla olika krafter och stilar.

Inaktiv

Hur är det med endgaming Content ? Alltså finns det raids och så ? Förövrigt hur är det med gears kan man få bättre sånt eller får man bara nytt för utseende ?


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Medlem

Borde nästan testa detta = )

Medlem

Ja, stridssystemet borde kanske ha fått lite mer plats. Det är en av de saker jag verkligen gillar med spelet - det är inte klicka-vänta som i tidiga WoW, utan mycket mer action hela tiden. Inget är automatiskt, och du kan parera, rulla undan och använda dina krafter när du vill. Har inte tröttnat än :).

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Har själv fastnat för detta spelet, gillar det skarpt. Tycker att det bara är bra att man når max level ganska snabbt. Finns ändå mycket att göra som max level och det är alltid skoj att skapa flera karaktärer som man kan skifta att spela med.

Enda problemet här är ju att många tenderar att tycka att de "klarat spelet" när de når level 30. Vi får hoppas på en snabb expansion, så det inte går som för Age of Conan (som i praktiken bara hade 20 levels med innehåll när det kom, även om det officiellt fans 50).

Medlem
Skrivet av GUTI(isak):

Hur är det med endgaming Content ? Alltså finns det raids och så ? Förövrigt hur är det med gears kan man få bättre sånt eller får man bara nytt för utseende ?

Det är faktiskt ännu en sak jag inte fick med, men som jag älskar med spelet. När du får ny utrustning läggs dess "stil" till din lista på utseenden för den kroppsdelen. Sedan kan du fritt ändra ditt utseende med de delar du har hittat eller köpt, och låsa det så att du ser ut som du vill oavsett vad du har för utrustning på dig egentligen. Jag tycker det är en skitbra metod. Fast jag kanske skulle vilja ha fler än tre färger - även om man kan byta ut vilka tre man har precis så ofta man vill.

Medlem

Ursäkta om jag eventuellt är efterbliven, men är det någon månadskostnad i detta?

Medlem

yepp ligger på 120 riksdaler klart värt det !


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Första månaden är dock gratis, i vanlig ordning. Fast du måste ha ett kreditkortsnummer att skriva in ändå.

Medlem

Ser värdelöst ut. Väldigt barnsligt och gay. Blir inget köp.

Medlem

Hur kan man skriva en hel recension av ett MMO utan att ens nämna om det finns PvP och om hur det i sådant fall fungerar?

Som vanligt så måste man vända sig till andra spelsidor för att få ens den mest grundläggande informationen om spelet.

Medlem

Blir nog ett köp när spelet floppat och finns att köpa billigt. 30 nivåer borde man ju hinna innan första månaden är slut.

Moderator | Testpilot
Skrivet av raefzm88:

Ser värdelöst ut. Väldigt barnsligt och gay. Blir inget köp.

Bästa resonemanget och mest ovärda kommentaren jag sett idag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av GUTI(isak):

Hur är det med endgaming Content ? Alltså finns det raids och så ? Förövrigt hur är det med gears kan man få bättre sånt eller får man bara nytt för utseende ?

Det finns en meny för att köa till olika former av PvP, raids, duos och alerts.
Det fungerar ungefär som wow's LFG system, fast du kan hamna ensam i en instans och får vänta där på fler.

Gear funkar precis som i andra mmos med inventory slots för head, chest osv.. Allt gear ger olika stats, men du har en dropdownmeny för vilket utseende den grejen ska ha och du sparar alla "looks" du utrustat. Du kan även låsa det utseende du gillar.

Allt gear färgläggs beroende på ditt eget färgschema som också kan ändras när du vill.

Medlem

Jag måste faktiskt hålla med tidigare kommentarer om recensionen. Du har missat några av dom punkter som jag tror många här tycker är väldigt viktiga t.ex. pvp, pve och fightsystemet.

12
Skriv svar