Dags att hårdtesta Crysis 2 MP

Medlem
Dags att hårdtesta Crysis 2 MP

Gör ni som mig och sitter spänt och väntar på att det ska bli Torsdag och att Dead Space 2 ska ramla ner i brevlådan? Crytek har botemedlet för eran längtan och förtvivlan att två dagar inte kan hoppas över!

För alla er Xbox 360 ägare (mig själv inkluderad) kommer ni att kunna testa på Crysis 2 från och med imorgon. Det blir tyvärr ingen singleplayer men likväl så kommer alla guldägare få hårdtesta den nya och ytterst intressanta multiplayern.

Crysis 2 verkar leverera en multiplayer med ett högt tempo och en lite annorlunda spelstil. "Du är vapnet" är vad Crytek har fokuserat på ända sen första Crysis och det ser ut som att de har tillämpat samma spelstil och höga tempo till sin multiplayerdel, denna gången på riktigt.

I trailern får vi se lagbaserade fajter med ett kreativt sätt att ta kål på dina motståndare. Allt ifrån att krypa fram bakom dem och döda dem tyst med en kniv mot strupen till att sparka ner en bil i huvudet på dem.

Men i huvudsak ligger fokuset på att använda din "powersuit" på ett så effektivt sätt som möjligt, genom att göra dig osynlig, använda extra styrka och öka din snabbhet. Spelstilen verkar väldigt föränderlig och det verkar som att vi kommer att få se en multiplayer som kommer se annorlunda ut från gång till gång.

Så logga in imorgon på Xbox Live och kör stenhårt i Crysis 2's multiplayer demo, jag vet att jag kommer göra det i alla fall!

#blogg

Ish
Medlem
Dags att hårdtesta Crysis 2 MP

Hate to be a hater, men jag tycker ändå att FPS spel och speciellt Crysis är något som skall spelas på PC. I och med grafiken.
Det är ju den man förväntar sig skall vara något utöver det vanliga.
Gameplay i ett shooter spel är svårt att göra unik. Fint att de gör 180 och testar standslandskap i alla fall


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag tycker den diskussionen ligger i den förgångna och anser själv att det man själv tycker känns bäst är det ultimata för den personen. Själv spelar jag bättre på xbox 360 än PC då det är det som jag är van vid. "Antingen eller" debatten känns väldigt liberal.

Medlem

Tycker också den diskussionen ligger i det förgångna, då det finns möjligheter för PC FPS spelare att koppla in både tbord och mus med en adapter. Dock om konsollkrigarna då tycker det är fusk, det vet jag inte.


signatur
Medlem

Sparka ner bilar i huvudet på folk Måste verkligen fixa min router nu så att min xbox får tillgång till internetet xD

Medlem

Skulle vara kul att få specifik tid om NÄR demot kommer, vill inte sitta och refresha dashboarden var 5e minut.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Bilderna har kommit upp på demofliken under spel nu iaf Men jag skulle gissa på mellan 12 och 13, brukar vara vid den tiden!

Medlem

Släng gärna upp en kommentar om hur det är, för oss som inte kan testa

Medlem

Det gick hyffsat snabbt att komma in i det, dem olika powers har blivit mycket mer förenklade. Speed startas automatiskt när man springer, Cloak och Armor aktiveras genom LB och RB knapparna och fungerar väldigt bra in-game. Strength har ett lite mer combo nivå, när du hoppar så kan du "Stompa" på marken med en smäll.

Att "kasa" på marken är ganska enkelt, spring och tryck på B så kasar du en bit och ändå har en liten frihet att röra på kameran och skjuta.

Granater kan vara lite trixigt, kräver dubbelklick på "Weapon Switch" - men med tanke på den banan jag körde på så spelar granater ingen roll. Spelet är mycket mer "fast-paced" än dem tidigare spelen tack vare dem enklare power kontrollerna.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Hur är bandesignen då? Kommer det att bli en hit?

Medlem

Iaf den banan som går att spela på är relativt lite, men den är också i förhållande med hur många man är. Jag anser den vara liten men fungerade ganska fint i praktiken - har svårt att bedöma hur dem andra kommer vara. Det var hyffsat med detaljer, inte för lite för att kännas "fattigt" men inte heller för mycket av ens uppmärksamhet, så det var ganska okej.

Det jag reagerade på var att kameran var mycket snabbare att vända när man springer än när man går som vanligt, iaf som jag upplevde det åtminstone, kommer säkert ändras sen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det låter bra! Jag litar på att grafiken är top-notch.

1
Skriv svar