Medlem
6950 vs 6970

Ja som rubriken lyder, vilket ska man satsa på egentligen? 6950 eller 6970? Hur stor skillnad är det på korten? Eftersom det 6950 är 1000kr billigare känns det mer relevant, men jag känner att jag måste fråga oraklet här på FZ först! Så mina pengar ligger i era händer!

Och ja, jag har råd med båda, men 1000kr känns lite mycket om det endast skiljer ett par ynka FPS. Tack!

Medlem

Läs igenom SweClockers test av korten. Hade du tänkt Crossfire i framtiden? Vilken upplösning kör du på?

Förmodligen så kommer du att klara dig gott på ett 6950, och ha 1000kr över till andra trevliga grejer

Medlem

Tackar för länken! Det lutar nog fortfarande åt ett 6950 Men om vi tänker på den nuvarande riggen, sitter på ett 4870 1GB och kör en AMD 965 processor. Hur stor kommer skillnaden bli? Vad jag läst hittills är att skillnaden kommer bli relativt stor. Men ni på FZ vet bäst!

Medlem

6950 är starkare än 4870 i CF så ja du kommer märka stor skillnad


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Ja, skillnaden kommer du märka!

Medlem

Lås upp till 6970 ^^

Medlem

6950 går att låsa upp till 6970 så det är mycket mer prisvärt.

Medlem

Tackar för hjälpen och drar iväg en beställning på 6950, tack!

Angående det Comstedt och jacke910 skriver, har läst om det där, hur fungerar det?

Medlem

Här har du en länk min gode herre, lås upp på egen risk.

Edit: Vad jag förstår så flashar du om kortet, och uppdaterar kortets bios. Det kan gå illa också, men väldigt många på t.ex. Guru 3D's forum kör med stabila system efter vissa voltjusteringar. Det går inte på garantin ifall det skiter sig, men om man får det att funka är det super! Läs och avgör själv.

Medlem

Stort tack för all hjälp! :>

Medlem

Hotja till när du ska låsa upp ditt så kan du säga till hur du gjorde för jag har glömt, Vill nämligen låsa upp min med.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Här har du en länk min gode herre, lås upp på egen risk.

Edit: Vad jag förstår så flashar du om kortet, och uppdaterar kortets bios. Det kan gå illa också, men väldigt många på t.ex. Guru 3D's forum kör med stabila system efter vissa voltjusteringar. Det går inte på garantin ifall det skiter sig, men om man får det att funka är det super! Läs och avgör själv.

Då är det bra att veta att korten kommer med två uppsättningar BIOS, med en enkel switch byter man bara om det skiter sig.

http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

"En intressant detalj är en liten brytare som monterats intill Crossfire-kontakten. Användaren kan välja mellan att starta från två olika firmware-versioner, i läge nummer ett en skrivskyddad version från fabrik och i läge två mjukvara som kan uppdateras.

Tanken är att entusiaster ska kunna köra en stabil och beprövad firmware för vardagligt spelande och installera en mer experimentell version vid överklockning och jakt på prestandapoäng."

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:
Skrivet av 73mpl4R:

Här har du en länk min gode herre, lås upp på egen risk.

Edit: Vad jag förstår så flashar du om kortet, och uppdaterar kortets bios. Det kan gå illa också, men väldigt många på t.ex. Guru 3D's forum kör med stabila system efter vissa voltjusteringar. Det går inte på garantin ifall det skiter sig, men om man får det att funka är det super! Läs och avgör själv.

Då är det bra att veta att korten kommer med två uppsättningar BIOS, med en enkel switch byter man bara om det skiter sig.

http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

"En intressant detalj är en liten brytare som monterats intill Crossfire-kontakten. Användaren kan välja mellan att starta från två olika firmware-versioner, i läge nummer ett en skrivskyddad version från fabrik och i läge två mjukvara som kan uppdateras.

Tanken är att entusiaster ska kunna köra en stabil och beprövad firmware för vardagligt spelande och installera en mer experimentell version vid överklockning och jakt på prestandapoäng."

Pro tip!

Medlem

Schyssta svar i denna tråden! Är också sugen på ett 6850 - men är lite tveksam, sitter på ett 5850 nu. Jag skulle vilja se lite fler jämförelser mellan just 6850 och 560 TI, det är dom jag är mest sugen på just nu.


signatur

A badly drawn wolf

1
Skriv svar