XIII-2 blir mörkare än X-2

Robot
XIII-2 blir mörkare än X-2

Många fans tyckte att Final Fantasy X-2 fjantades bort. Square Enix lovar att uppföljaren till Final Fantasy XIII blir något helt annat.

#final-fantasy-xiii-2, #final-fantasy-x-2, #final-fantasy-xiii


Medlem
XIII-2 blir mörkare än X-2

Tycker fortfarande att det är en dum namn.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Skriv FF XIII-2. Trodde ni menade XIII 2.

Medlem

Fasen också, jag trodde också att XIII (ett av mina favoritspel) äntligen skulle få en uppföljare.

Medlem

Jag missuppfattade det också som uppföljaren till XIII
Skönt att vi är några stycken som kommer ihåg detta underbara spel, det förtjänar mer uppmärksamhet.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Ja, undrar varför Ubisoft inte satsar på en uppföljare. De kan ju inte bara sluta med en cliffhanger i ettan och sen skita i det!

Medlem

FF 13 2. Finns det något dummare namn? En undertitel hade passa bättre. Nä jag köper hellre Versus som ser ut att bli jävligt grymt.

Inaktiv

Synd att ff13 var sjukt tråkigt.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Bara jag som tyckte FF13 var kul ? Ser då fram emot detta spel

Medlem

Meh, föga intresserad. Som många sagt och säger, inklusive jag; FF dog med FF9. FF10 var ok men det var början på nedgången.

Medlem

Hoppade till i stolen när jag läste XIII 2! Synd att det var ett helt annat spel. :<

Medlem
Skrivet av Naida:

Bara jag som tyckte FF13 var kul ? Ser då fram emot detta spel

Ne, jag tyckte också att det var kul men det var flera moment som jag störde mig på som dom gärna får fixa till FF XIII-2

Ett exempel är i striderna och jag har inget problem med att fienderna har aoe och liknande, dedt som stör mig är att dina gubbar kan vara lite var som helst på slagfältet men om du har tex två healers och en sentinel för att hela upp så börjar healersena (svengelska röra sig mot din sentinel så att om dom innan paradigm skiftet stod utanför arean av attacken så står dom efter 10 sec i den och måste heala varandra istället, detta skulle jag inte ha några problem med om det var så att gubbarna hade sina låsta positioner i striderna som i tidigare FF men just det att dom har plats att röra sig och skiter i att göra det smart när man inte kan undivka det är något jag stör mig enormt på.

Hmm... vad mycket text det blev och lite off topic med :/

Medlem
Skrivet av Naida:

Bara jag som tyckte FF13 var kul ? Ser då fram emot detta spel

nej, jag tyckte det var riktigt roligt älskade combat systemet och ser fram imot ff XIII-2 8)

Medlem

Enligt mig tog det slut efter FF10. Efter det tog Final Fantasy steget från en klippkant och störtade mot sin död. De skulle lika gärna kunna ge spelserien ett nytt namn, fast då hade det väl inte sålt lika väl...

Medlem

Jag ser faktiskt framemot det här Hoppas på mycket mörkt, död, ondska, tragedier osv haha, lär inte hända men, bra att det blir lite 'mörkare'.

Offtopic: Varför syns inte min avatar? Är en svart figur istället..

Medlem

Vafan? Du fattar väl att det finns ett spel som heter X3??

Du kan väl skriva FFXIII.......... Satt och undrade vad fan X3 version 2 var för något....

Jävla cp Frederik. Var inte så jävla lat, skärpning.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

FF13 2010 mest linjära spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av melachi:

Vafan? Du fattar väl att det finns ett spel som heter X3??

Du kan väl skriva FFXIII.......... Satt och undrade vad fan X3 version 2 var för något....

Jävla cp Frederik. Var inte så jävla lat, skärpning.

Orätt behandlad? Jag menar herre min skapare fick Fredrik dig att klicka in på en artikel helt i onödan!?
Världen går under och grisar flyger och helvete fryser till is för melachi fick inte läsa om en uppföljare till XIII


signatur

woop woop

Medlem

Så länge de inte har en 18-20 timmar lång intro till striderna faktist BLIR INTRESANTA! Fixar e den biten så är striderna inga problem, då det faktist blev bra mot slutet.

Fixar de också så att allt inte är enbart att gå rakt fram, vist bryr mig inte om totalt öppna världar men vill ha tillfällen då och då där man kan fokusera enbart på att explora och görra sitt, inte ett enda tillfälle precis vid slutet av spelet!

Medlem

Om det är lite mörkare story jämfört med XIII så kan jag nog kolla in det, men nu står det X-2 så jag är lite tveksam, Versus ser fortfarande ut att bli bättre på alla sätt och vis.

Also; melachi, det är nog du som behöver skärpa till dig lite om du ska hålla på och skriva inlägg som det ovan.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fasen också, jag trodde också att XIII (ett av mina favoritspel) äntligen skulle få en uppföljare.

Jag med:(

Jag kollade in trailern när den kom på japanska det slog mig:

1. Va fan visar de slutet på ett spel för? det är ju inte som "det nya materialet" förklarar eller liknande :/ de kunde släppt det för sig.

Nu läste jag denna och det blev ungefär:

2. Va? gudinnor? Om det är lightning som är i trailern (och inte något annat tjafs som tex i introt till X-2 där Yuna har en dubbelgångare) så vad fan har hon fjädrar för NEW MORHPING SYSTEM: CHOBOBO MORPH.

I övrigt kommer nog vara kul att lira igenom. Alla FF spel hade sina downsides men de är ofta "bra" ändå.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Hoppades på en uppföljare till XIII. Final Fantasy kunde jag inte bry mig mindre om.

Medlem

Jag tyckte FF XIII var ett helt okej spel, det hade sina brister men om dom inte sjablar till det med detta så tror jag att det kan bli en bra uppföljare.


signatur

I'm just sayin...

Medlem

Tyckte FFXIII var okej, trots de många icke-FF momenten så var det ett okej JRPG, hoppas bara dom gör uppföljaren mer troget serien. En världskarta någon? eller vad sägs om Ultima, Omega? Ja tack säger jag.

1
Skriv svar