Dragon Age II har 103 minuters mellansekvenser

Robot
Dragon Age II har 103 minuters mellansekvenser

Om du är sugen på en mindre evighet av blodiga filmsekvenser signerad BioWare har du just blivit bönhörd.

#killzone-3, #dragon-age-ii


Medlem
Dragon Age II har 103 minuters mellansekvenser

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Medlem

Tror fortfarnade att Metal gear 4 vinner i den här tävligen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Gutt, gillade mellansekvenserna i Dragon Age Origin/Awakening.
Ska bli nice att få sätta tänderna i Dragon Age II.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Tror fortfarnade att Metal gear 4 vinner i den här tävligen.

Sant. Jag tror det är runt 6 timmar cutscenes och en av dem är en bit över en timme. Metal Gear Solid 4*

Medlem

FAAN! Jag som trodde på 104 minuter mellansekvenser!

Medlem

Hoppas att d bilr bättre en da å inga buggar. Själv så hoppar jag d här spelet tills i sommar om d blir bra ska testa först.

Ja just det, Metal Gear är känt för sina mellansekvenser med drakar


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

PaZ
Medlem

Vill jag ha taffligt skådespeleri så kan jag hyra en b-film. När man gjort något stort kan det vara motiverat, och kanske när man ska introducera en ny karaktär. I övrigt - nej tack till mellansekvenser.

Medlem

Roligt att spelutvecklare skryter med hur länge man inte kan spela. Dom flesta filmer har också över 100 minuters filmsekvenser.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag kommer ihåg ett gammalt spel som också skröt om massor av filmtid, av en händelse var även det en uppföljare till ett framgångsrikt spel, det floppade på grund av att spelarna ville spela ett spel, inte titta på film.

Medlem

WohoooooooOO!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

WoW
103 minuter är så MYCKET!!! not


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

103 minuter för mkt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Dvs det ni kommer betala för är egentligen inte ett spel, utan en dåligt animerad film med b-manus och b-skådisar. Kräks på Bioware.


signatur
Medlem

Det var mig ett jävla gnäll!
Jag tycker att det är nice som fan med små filmsnuttar som för storyn vidare eller kanske avslutar eller påbörjar ett kaptiel.

Ish
Medlem

Spelar roll om det har 10 eller 100.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Vissa gillar inte att spelen blir allt mer filmatiserade, Jag ÄLSKAR det! Jag tycker det verkligen är kul att se sin karaktär verka på olika sätt i olika situationer, det ger lite mer djup och känsla.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

Räknas dialoger in där man själv kan göra val? Eller är det enbart rena filmer, där man inte kan göra annat än glo? Är det positivt när de skryter om hur mycket film de har i sitt SPEL? :S

Inaktiv
Skrivet av Fyazquo:

Jag kommer ihåg ett gammalt spel som också skröt om massor av filmtid, av en händelse var även det en uppföljare till ett framgångsrikt spel, det floppade på grund av att spelarna ville spela ett spel, inte titta på film.

Final Fantasy 13? Tröttnade dock på den rullen efter sisådär 3 timmar, så jag vet inte riktigt om det blev mer spelmoment senare.

Frilansare

Och dvärgar!

Medlem

Personligen tycker jag man skall hålla sig till så få cutscenes som det bara går, men förmedla samma känsla när man spelar istället.
Det räcker med en kort och välgjord intro film som presenterar story och div. nyckel personer.
Resten kan skötas bl.a. genom dialoger och val av musik,typ som deus ex 1.
Annars blir det lätt för mycket film och för lite spel.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Låter väldigt kort.

Medlem

hur kan ni säga att det blir mer film än spel när ni inte vet något alls om spellängden egentligen, dumt.
BioWare har blivit mitt favvo-team på senare tid, litar på dom till 100%

Medlem

Låter lagom för ett spel av DA:s dignitet. Har inga större förhoppningar efter det smärre magplasket med del 1, som inte alls levde upp till mina förväntningar efter x antal speltimmar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Ok, till de som klagar på att 103 minuter är för mycket:

Jag spelade igenom första Dragon Age på ungefär 50 timmar (alla sidoquests inräknade), om vi antar att DA2 är ungefär lika långt så är det alltså 103 minuter film utspritt på 50 timmar speltid, vilket betyder att det är ungefär 2 minuter filmsnutt per timme du spelar.

Men jo, det blir nog inget spel, det blir en film.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Cutscenes måste vara ett av de minst kreativa sätten att berätta en historia på.

Meh, orka.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

JAg har inget emot cutscenes. Däremot ogillar jag att dom inte inkluderar förrenderade cutscenes som dom ändå har gjort. Innan Dragon Age släpptes visade dom upp maffiga förrenderade trailers, (vilket dom också gjort till DA2) men INGET av detta inkluderades i spelet. Kände mig lite lurad på den punkten faktiskt. Men det var ett jäkligt bra PC spel för övrigt.

Medlem
Skrivet av PingviN:

Cutscenes måste vara ett av de minst kreativa sätten att berätta en historia på.

Meh, orka.

vill du hellre läsa hela skiten i codexen? ...
ofta man klagar så här varje gång man kommer ur biosalongen

OCH

jag skulle säga att 2 min film och 58 min spel inte är mer film än spel, om det nu blir så här vet så klart ingen förutom bioware än men man kan väll vara så negativ det bara går och tro det värsta om man vill.

Medlem
Skrivet av Herk:

vill du hellre läsa hela skiten i codexen? ...

Ärligt talat? Ja. Framför allt vill jag se att spelutvecklare, grafiker och manusförfattare bygger en atmosfär och berättar en historia utan cutscenes, jag menar, det är inte som att man inte har tillgång till visuella och auditiva verktyg. Det borde vara fullt möjligt att berätta en historia utan att ta kontrollen från spelaren.

Skrivet av Herk:

ofta man klagar så här varje gång man kommer ur biosalongen

SPEL =/= FILM

Spelar jag ett spel så förväntar jag mig ett spel.
Ser jag på en film förväntar jag mig en film.
Läser jag en bok förväntar jag mig en bok.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

12
Skriv svar