Dead Space 2-teamet svarar på dina frågor

Robot
Dead Space 2-teamet svarar på dina frågor

Har du frågor om EA:s butiksaktuella rymdskräckis? Ställ dem direkt till utvecklarna via FZ.

#dead-space-2


Medlem
Dead Space 2-teamet svarar på dina frågor

Varför inget PC demo? och varför inte DX11?

Medlem

Kommer det komma Playstation Move stöd med en patch? Om inte, hur kommer det sig att spelet inte har stöd för Move? Det verkar ju fungera bra i tex RE5.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Vilken inspiration hade ni när kyrkan Unitology skrevs in i berättelsen?

Medlem

Vilka skräckfilmer har inspirerat er mest vid skapandet av Dead Space-serien?

Medlem

Kommer det "Map Packs"? Vad mer innehåll kan vi förvänta oss i framtiden?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Fanns det några nya intressanta features, varelser eller vapen i planerna som ni gärna hade velat få med i 2:an, men fick skippa på grund av tidsbrist eller andra anledningar?

Medlem

Vad kommer ni göra för spel nu när ni har gjort Dead space 2?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Slutar Dead Space vid Dead Space 2? Eller kommer ni möjligtvis göra en trilogi?

Medlem

Hur pass fritt är Dead Space 2? Följer man en linjär väg eller kan man gå lite vart man vill?

"How many babies where killed during the course of the game?" Sorry, kunde inte låta bli. "Kommer det en tredje del?"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kommer Dead Space 2 förmedla samma eller annorlunda skräckinjagande känsla som det föregående spelet i serien? I så fall, på vilket sett?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

D e lite svårt å hitta info om Extraction hd som ska följa med kommer det till alla Dead space2 eller bara limited edition. Hur svårt blir d å få tag på limited edition?

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Hur pass fritt är Dead Space 2? Följer man en linjär väg eller kan man gå lite vart man vill?

Enligt Gametrailers.com så ska de vara väldigt linjärt. deras review är uppe.

Inaktiv

Varför ska man köpa Dead Space 2? Ge mig 3 anledningar.

Medlem

Om ni (snälla SNÄLLA Visceral Games, gör det) gör ett tredje spel; Kan ni tänka er att dra in mer av Isaacs inre demoner så att den psykologiska skräcken är mer påträngande?


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Vad är den största skillnaden som gör Deadspace 1 och 2 som gör spelen olika varandra och varför, Och varför släppte ni ingen PC demo?

Medlem

Är Move till Dead Space en möjlighet i framtiden?

Inaktiv

Varför har ni valt en så begränsande DRM-lösning till PC-versionen? Jag hade gärna köpt ett ex av Dead Space 2 men kommer avstå pga. kravet på internet-aktivering. Verkligen en stor besvikelse och ni tror väl ändå inte att ni kommer kunna förhindra piratkopering på det här sättet?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Vilka skräckfilmer har inspirerat er mest vid skapandet av Dead Space-serien?

http://www.gameinformer.com/games/dead_space_2/m/dead_space_2...

Där har du, slipper du vänta på ett svar.

Min fråga är: Kommer ni göra någon spinoff på Dead space? Inte som Extraction, för det spelet hade ändå med Dead space 1 att göra. Tänkte mer hur kyrkan påverkar folket på Jorden och den riktiga Markern?

Kanske kommer något om det i Dead Space 2, har inte spelat spelet så vet inte än :B

Låter mer som en story för Dead space 3 också nu när jag tänker på det. Att allting kommer ner till Jorden.

Medlem

Oj så man fick fråga men var är svaren? lite sena köpte spelet igår. Villket jag inte ångrar en sek men endå.

Redaktör

Vi väntar på att få tillbaka frågorna besvarade av EA. Jag hoppas att de dyker upp i dag, annars blir det tidigt nästa vecka.


signatur
Medlem
Medlem
1
Skriv svar