Besvikna konsumenter protesterar mot Activision

Medlem
Skrivet av showerguy:

Betyder att man ska lira på 360 istället för på PC. Bara problem med PC.

Hahaha, ja, för problemen beror ju på plattformen och inte alls på utvecklarna som är inkompetenta! Väx upp.

Medlem

Tur att man inte har skaffat spelet än då.

Att ett så pass stort spel som CoD.BO inte är klart när det släpps skadar inte bara konsumenten och activision, utan även branschen i stort då kunderna som haft problem helt naturligt blir mer skeptiska inför framtida köp.
Därför är extra tråkigt att fler företag väljer att skippa demo versioner till sina spel.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Mmm, fortsätt att köpa ofärdiga spel fulla med buggar, så kommer dom fortsätta släppa skit också. Tack ska ni ha som köpt det!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Det är klart folket köpte spelet. Detta är det första CoD spelet som gjorts som är skräp. IW hade bra personal som kunde optimera bra. Treyarch o andra hand är fylld med skit programmerar som knappt vet vad optimering betyder.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jämfört med tex Star Trek Online så är ju Black OPs rena rama gudagåvan.

Varför inte anmäla Cryptic Studios istället? Som verkligen släpper Beta (Alpha?) produkter.

Medlem

köpte skiten till 360 och knappt spelat det sedan den veckan det kom. same old story fast sämre. slutade med att jag satte mig med cod4 igen. lär inte köpa så många fler spel från Activision på ett bra tag.

Medlem

Jag ger fan i å köpa mera spel nu. Tycker det har gått för långt. Battlefield 1942 och BF 2 är det jag håller mig till.

Medlem

Vet inte vad folket med quad core-CPUs och nVidia 280 GX gör med sina datorer, men Black Ops funkar felfritt på min Macbook Pro med medium/high-inställningar.

http://trollfaceshirt.nilzone.org/images/trollface_animation.gif


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

helt rätt sätt dit dem!


signatur

Styrelseledamot i Aesir Online Community Gaming
(Svensk/Norsk Spelförening) besök gärna oss på www.aoc-gaming.se

Medlem
Skrivet av Ajebaje:

Inga problem på PC för mig, gäller SP och MP flyter kanon. Av 100 spelade MP kanske 4 renderar i serverproblem vilket inte är mer än vad jag upplever i andra spel. Kör på Win 7 64 bit.

Samma här. Har inte upplevt några problem alls på min PC, har haft Black Ops sedan det släpptes.
Och min dator är kraftfull, men knappast top notch längre. AMD Quad-Core 2.2 GHz, 4 GB, 64-bitar och en Radeon HD 5850. Kan lagga till lite någon enstaka gång, men det känns mer som om det är nätverket än min dators fel.

Jag tror nästan ni är hypokondriker hela bunten.

Ett skrämmande buggit spel däremot (på PC iaf) är Alpha Protocol. Där har vi ett spel som borde dras inför domstol IMHO.

Medlem

fungerar bra på min ganska utdaterade dator... ?

Medlem

Tycker det är underhållande med alla "men den fungerar kanon på min <insert spec>". Det är just det som är poängen. Det är väldigt random med vilka spelet inte flyter hos. Oavsett vad folk har för specs så hittar man folk som spelet inte flyter bra alls hos. Visst är det inte ovanligt med pc spel att det är så - men det är VÄLDIGT många % som har problem. Mer än vad det brukar vara.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

JAg köpte det till min PC och spelade utan problem till den dag jag bestämde mig för att byta operativsystem från XP till WIN 7
Nu är spelet helt ospelbart. Jag får extrema lagg som är relaterade till ljudet. Så fort jag skjuter eller nån nära mig skjuter(på mig) så tar spelet tvärstopp. Nu spelar jag Medal of honor istället.

Medlem

Det är självklart att det är tragiskt när någonting släpps som "ofärdigt" eller "buggigt". Och CODBLOPS har problem med nätverkshanteringen, så mycket är klart. Det hjälper inte heller särskilt mycket att GameServers som har ensamrätt på servrar har prestandaproblem i sina olika datacenter.

Men jag kan inte påstå att jag tycker spelet i sig fungerar dåligt utöver nätverkshanteringen. Jag har en QuadCore med några år på nacken, ett GeForce GT9800 och Windows 7 Pro och det är väldigt sällsynt med kraschar för mig iaf. Det jag upplevde var att jag behövde uppgradera RAM på burken till mer än 2GB. Jag kör i 1920x1080 och tycker det flyter på ganska bra.

Visst, ett "stabilt" spel skall fungera på "större delen" maskiner (som möter kraven), och det är förbannat irriterande när maskinen hänger/kraschar. Så visst borde Activision/Treyarch få huvudet ur plånboken och fixa stabilitetsproblem snabbare.

Medlem

Har inga problem med Cod blackops, kör fullt på allt har quad 2.4 ati 5770 4 meg ram någon frysning ibland annars inga problem

12
Skriv svar