Beyond Black Mesa - hemmasnickrad Half-Life-film

Robot
Beyond Black Mesa - hemmasnickrad Half-Life-film

Vad får du om du tar en budget på 12 000 kronor, ett antal Half-Life-fans samt mängder av tid och engagemang? Entusiastfilmen Beyond Black Mesa.

#half-life, #half-life-opposing-force


Medlem
Beyond Black Mesa - hemmasnickrad Half-Life-film

Mycket härlig!
Mer sånt här!

Medlem

Tusan fick jag inget tips tack Denna filmen äger btw så sjukt bra gjord och va bra en lång film med hl hade kunnat bli.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Så jäkla ball film! Mer mer!

Medlem

Varför är det aldrig nån som plockar upp vapen när möjligheten finns? Vem som helst som är normalt funtad hajjar väl att man har bättre chans att klara sig med en g36a i nävarna istället för en fesen pistol eller tomhänt för den delen...

Trist tycker jag...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Hollywood, se och lär.

Medlem

Riktigt bra! Långfilm nästa gång tack.

Medlem

Underbar! Har ett en fanfilm som håller mina mått och det är en gammal Rysk CS film... som var hyffsad... Den här håller SÅ mycket högre standard.

MER!

Medlem

håller med walter, inget vidare. OK att det är en "amatör" men fanns ju många missar ändå t.ex så blev det bara det där pip-ljudet när de dödade en av aliens(eller vad det nu är) men hade helt klart varit häftigt om nån riktigt studio hade hoppat på konceptet.

Ish
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Trist tycker jag...

+1 Såg ut som att de gjort allt basic i adobe after effects typ..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Det jag inte förstod var varför det var med rage-zombies och safehouses. Sen hade jag hoppats på ett kameouppträdande av Gordon där vid avrättningen.

Medlem
Skrivet av Swedenborg:

håller med walter, inget vidare. OK att det är en "amatör" men fanns ju många missar ändå t.ex så blev det bara det där pip-ljudet när de dödade en av aliens(eller vad det nu är) men hade helt klart varit häftigt om nån riktigt studio hade hoppat på konceptet.

Pip ljudet blir ju bara när man dödar Combines, gubbarna i vita masker

I övrigt var jag inte så imponerad av filmen, även om den var hemmagjord!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Alltså den var ju välgjord, fin amatör CGI. Men den saknade Half-Life känslan och var lite fjantig. Tänkte mest på svärdfajten som kändes helt out of place. Sen förstärktes ju hela amatörkänslan av att rebellerna alla var hippa 21-åringar. För att inte tala om asiaten och hans hemska frisyr.

Men! Videon var ju helt klart underhållande och välgjord så jag borde väl inte klaga egentligen.

Medlem

Det mest irriterande enligt mig var nog zombierna. Plötsligt känns det mer som en "28-film"(28 days, weeks). Verkligen inte Half-Life.
Inte dåligt gjort nonetheless, bara inte Half-Life.

Medlem

Bra gjord men inte direkt långfilms material

Medlem

Sjukt impad av den här fanfilmen. I princip alla andra filmer på HL2-temat har ju inte ens nått halvvägs jämfört med denna.

Fatta hur mycket rigg och prepp som ligger bakom. Med tanke på att de inte har någon studio bakom sig som backar upp med pengar så lär det ligga grymt med jobb bakom.

Visst zombies, skådespelande och den där head up displayen kanske inte var helt 100 HL2, men kamera, ljud, ljus, klipp, musik och effekter tycker jag de har jobbat bra med.

Alla som inte gjort film ser nog inte hur otroligt mycket slit som ligger bakom. Har man gjort den här filmen som första film ska man vara riktigt nöjd.

Hatten av säger jag.

Medlem

Mycket bra gjord men det bästa måste ju vara "Half-Life: Escape from City 17" http://www.youtube.com/watch?v=q1UPMEmCqZo

Half-Life is life!

Medlem

Oj vad bra! Gissar att Valve kommer att anställa dem.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Den är helt klart ok, men "Escape from City 17" är sååå mycket bättre. Undrar om vi kommer att få del 2 nån gång. PurchaseBrothers "hemliga projekt" som dem gör istället för del 2 är dock riktigt intressant. Kanske gör de en riktigt Half-Life film med Valve? Man kan ju alltid drömma

Medlem

What's in the box? är inte heller 100% Half-Life, men den är riktigt bra för de som inte sett den.

Medlem

Gillar verkligen fan-made stuff, man får ta det som det är och inte klaga för mycket. Riktigt kul att se sånt!

Medlem

Väldigt snyggt gjord, men tråkig och bara dålig känsla i det hela.

Skrivet av wesman:

Mycket bra gjord men det bästa måste ju vara "Half-Life: Escape from City 17" http://www.youtube.com/watch?v=q1UPMEmCqZo

Half-Life is life!

Denna är ju ofantligt mycket bättre!

Medlem
Medlem

Såg detta igår på podcasten av Epic Battle Cry, verkar vara bra effekter med tanke på den budget som de har.

Medlem
Skrivet av tekanna:

Sjukt impad av den här fanfilmen. I princip alla andra filmer på HL2-temat har ju inte ens nått halvvägs jämfört med denna.

Fatta hur mycket rigg och prepp som ligger bakom. Med tanke på att de inte har någon studio bakom sig som backar upp med pengar så lär det ligga grymt med jobb bakom.

Visst zombies, skådespelande och den där head up displayen kanske inte var helt 100 HL2, men kamera, ljud, ljus, klipp, musik och effekter tycker jag de har jobbat bra med.

Alla som inte gjort film ser nog inte hur otroligt mycket slit som ligger bakom. Har man gjort den här filmen som första film ska man vara riktigt nöjd.

Hatten av säger jag.

Jo det kan jag nog instämma med. Det är bra gjort, men inte Half-Life.

Medlem

Made with love not money.


signatur

Never to old to be young.

Medlem

Tyckte den var väldigt bra och jag vet inte om jag håller med om att det inte skulle vara någon "half-life" känsla i den. Både den här och Escape from city 17 är helt underbara.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Bra gjord men inte så mycket halöf life...

Medlem

Den var ju riktigt bra

12
Skriv svar