Första utvecklardagboken kring nya Operation Flashpoint

Robot
Första utvecklardagboken kring nya Operation Flashpoint

Operation Flashpoint: Red River blir förhoppningsvis en rejäl uppsving gentemot det hetskt diskuterade Dragon Rising. Utvecklarna rabblar massa information i vårt filmarkiv.

#codemasters, #operation-flashpoint-red-river, #operation-flashpoint-dragon-rising


Medlem
Första utvecklardagboken kring nya Operation Flashpoint

F Off.

Filmbilden ser minst sagt suspekt ut.

Medlem

ArmA all the way.

Jag köpte Flashpoint för 20:- på STEAM, det var det värt, men inte en krona till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dragon Rising var verkligen inget att ha, hoppas att de inte gör samma misstag.


signatur

True to Caesar

Medlem

"for a modern day _shooter_" Precis där dödade de det lilla lilla liiiiilla hoppet om red river.


signatur
Medlem

"As far as i'm concerned, red river gets you as close as you can into the boots of a marine" Jo visst så när orealismens fantasi soldat man kan komma.

Deras PR avdelning är verkligen dryga. Dem fokuserar verkligen på lögner om realism som inte finns i spelet :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag köpte Flashpoint för 20:- på STEAM, det var det värt, men inte en krona till.

Såg det också nu i mellandagsrean men jag kände att de där jävla rötäggen förtjänar fan inte en krona, de skulle ha stryk asså!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Personligen fann jag inget större fel på Dragon rising, iaf inte när man körde coop

Medlem

Tycker Dragon Rising var rätt bra. Det känns dock ändå som att Codemasters, speciellt med Red River, utvecklar serien i stil med Ubisoft och Ghost Recon. Första Ghost Recon var utmärkt och är ett av mina favoritspel men med Advanced Warfighter blev det plötsligt Hollywood och gimmickflum. Likaså Rainbow Six som gick helt åt h******.

Medlem

Håller med Hannu87

Consolemasters, FU

Medlem

Köpte inte dragon rising för att jag inte orkade spendera pengar....+ hade spelat föregångaren och den sög så jäääävla håårt!

Medlem

Köpte dragon rising bara för att jag avgudade OFP1. Visste att det säkert inte skulle hålla måttet men försökte lura mig själv in i det sista.

Sålde spelet efter en dag (eller två, minns inte) här på forumet. Tror min annons löd något i stil med "Spelet är värdelöst men ska du lik förbannat köpa det så köp det av mig billigare".

Grymt besviken på att codemasters våldtar Flashpoint serien. Arma2 är helt lysande dock så det är kul att NÅGON iallafall fortsätter soldatsimulator arvet. Men bohemia borde få tillbaks namnet, så enkelt är det bara.

Alternativt, codemaster signar bohemia igen och ger dem fria händer och en massa pengar så kan det nog bli åka av.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Visst spelet kanske blir kul, tvivlar dock.
Synd bara att de ska sno namnet från ett av mina absoluta favorit spel.

Medlem

Samma bs som dragon rising och f1.. påstå realism och få arkad, går inte på det igen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Köpte dragon rising bara för att jag avgudade OFP1. Visste att det säkert inte skulle hålla måttet men försökte lura mig själv in i det sista.

Sålde spelet efter en dag (eller två, minns inte) här på forumet. Tror min annons löd något i stil med "Spelet är värdelöst men ska du lik förbannat köpa det så köp det av mig billigare".

Grymt besviken på att codemasters våldtar Flashpoint serien. Arma2 är helt lysande dock så det är kul att NÅGON iallafall fortsätter soldatsimulator arvet. Men bohemia borde få tillbaks namnet, så enkelt är det bara.

Alternativt, codemaster signar bohemia igen och ger dem fria händer och en massa pengar så kan det nog bli åka av.

Arma 2 i all ära, men jag stör mig på att dom släpper dåliga DLC's i stället för att jobba på Arma 3. Jag har köpt både BAF och PMC och båda kändes som helt förgäves. Det blir inga fler DLC's för mig, men en välutvecklad standalone som Operation Arrowhead eller en uppföljare är mer än välkommet.

När det kommer till OFP så har jag inga stora förhoppningar på Red River. Dom gör exakt samma misstag som sist och hypar skiten ur spelet och det borde dom vara försiktig med. Om jag va så säker som dom på att Red River kommer bli best game ever så skulle jag ligga lågt och slå alla kritiker med häpnad. Red River lär bli en stor flopp och kommer innebära slutet för OFP franchisen, vilket kanske är lika bra.

Medlem

Chansen att jag går på samma nit en gång till, dvs köper ett FPS som är gjort av codemasters är lika med noll.

Medlem

Lita inte på påståenden från detta företag. Såvida man inte VILL bli lurad såklart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Fullpott på FZ den här gången också kanske?

Nej, vi kommer aldrig glömma den!

Medlem

Detta är ju inte riktiga Flashpoint. Köp Arma-serien i stället.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Arma 2 i all ära, men jag stör mig på att dom släpper dåliga DLC's i stället för att jobba på Arma 3. Jag har köpt både BAF och PMC och båda kändes som helt förgäves. Det blir inga fler DLC's för mig, men en välutvecklad standalone som Operation Arrowhead eller en uppföljare är mer än välkommet.

Det är inte för Bohemias expansioner man spelar det utan communityns sjukt bra moddar.

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:
Skrivet av Mahone:

Arma 2 i all ära, men jag stör mig på att dom släpper dåliga DLC's i stället för att jobba på Arma 3. Jag har köpt både BAF och PMC och båda kändes som helt förgäves. Det blir inga fler DLC's för mig, men en välutvecklad standalone som Operation Arrowhead eller en uppföljare är mer än välkommet.

Det är inte för Bohemias expansioner man spelar det utan communityns sjukt bra moddar.

Ja, moddarna och att det är så lätt att själv skapa scenarion i editorn.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

FZ gav betyget 5/5 till DR. Så det måste ju vara grymt bra

Medlem
Skrivet av aspunk:

Fullpott på FZ den här gången också kanske?

Nej, vi kommer aldrig glömma den!

Haha!

"Operation Flashpoint: Dragon Rising" ambitiöst och hade potential, men jisses vad fel HELA det spelet gick. Det var riktigt trist att det blev så.

NU tar codmasters nya tag och gör ett nytt försök....
Dom börjar helt enkelt med att läsa kritiken på forum från Dragon rising.
Någon på codmaster hittar en lösning på problemet. Lösningen:
För att undvika samma misstag denna gång och få nya besvikna multiplayerspelare så tar dom nu bort hela multiplayerdelen för motståndare.

Spelet riktar sig denna gång enbart till nya "kunder" som gillar co-op mot bottar. (i alla fall om jag har fått rätt info.)
..hur kul verkar det...
Det undrar jag - men jag tänker inte ta reda på det.

Medlem

Att spelet ens heter något med Operation Flashpoint är bannemig falsk marknadsföring och borde vara åtalbart.

@BurnoutBjorn

Hahaha, comedy gold där med multiplayern

Medlem
Skrivet av BurnoutBjorn:

NU tar codmasters nya tag och gör ett nytt försök...
Dom börjar helt enkelt med att läsa kritiken på forum från Dragon rising.
Någon på codmaster hittar en lösning på problemet. Lösningen:
För att undvika samma misstag denna gång och få nya besvikna multiplayerspelare så tar dom nu bort hela multiplayerdelen för motståndare.

Spelet riktar sig denna gång enbart till nya "kunder" som gillar co-op mot bottar. (i alla fall om jag har fått rätt info.)
..hur kul verkar det...
Det undrar jag - men jag tänker inte ta reda på det.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

'nuff said.

Medlem

Saknad knapp.

[ia=24772 Grilla]

1
Skriv svar