Svenska Magicka etta på Steam-listan

Robot
Svenska Magicka etta på Steam-listan

Norrländskt actionäventyr spöar Dead Space 2 och Battlefield i fråga om digital försäljning.

#nyhetstips, #magicka, #arrowhead-game-studios, #swedish-game-awards, #dead-space-2, #battlefield-bad-company-2, #call-of-duty-black-ops


Medlem
Svenska Magicka etta på Steam-listan

men, läser ni inte tips lådan eller?

Hur som, verkar grymt! lätt köp!

Medlem

Förutom de buggar som finns just nu är spelet grymt, kan knappt vänta tills de får MP o funka bättre


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Svinbra spel, sjukt innovativt!

Medlem

Skoj som bara den!

Medlem
Skrivet av Sulukai:

men, läser ni inte tips lådan eller?

Hur som, verkar grymt! lätt köp!

Ingen bryr sig om vem som tipsar ändå. Var glad att dom ens skriver nyheterna, otacksama fanskap.

Medlem

Magicka ligger nu även etta på Gamersgate För 88kr just nu... Deras priser har rört sig så konstigt. Från 95-72-89-88 kronor sedan release

Redaktör
Skrivet av prof:
Skrivet av Sulukai:

men, läser ni inte tips lådan eller?

Hur som, verkar grymt! lätt köp!

Ingen bryr sig om vem som tipsar ändå. Var glad att dom ens skriver nyheterna, otacksama fanskap.

Nu förstår jag faktiskt inte varför ni klagar... Den här nyheten skrevs efter ett läsartips (ja ett - vi fick det i eftermiddags), vi har alltså gjort exakt det ni klagar på att vi aldrig gör. Ni måste förstå att vi inte kan göra nyhet av alla tips vi får in. Men som vi sagt många gånger innan är vi djupt tacksamma för precis alla tips vi får in.

Uppdatering: jag hade klantat mig med koden i nyheten, därför syntes inte tipstacket. Fixat nu.


signatur
Medlem

vissa människor är naturligt griniga. det är dessa människor som borde ha tagits ut ur skolan så de aldrig lärde sig läsa lr skriva så vi andra inte behövde dras ner i deras deprimerande surhet.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Förutom de buggar som finns just nu är spelet grymt, kan knappt vänta tills de får MP o funka bättre

Vadå? berätta mer, jag vill bara köpa detta för att det såg ut som ett givet MP spel, hoppas de löser det isåfall.

Medlem

Atm är MP helt sönderbuggat (imo med tanke på att det kraschar ganska ofta) och så är det många små förbättringar som behövs.
Men men, ett asgrymt spel som är skitroligt att leka runt lite i
Älskar att man kan skapa explosioner och kaos av allt

Medlem
Skrivet av Hudda:

Tack, jag hade legat sömnlös om jag inte fick veta vem som tipsade. Peter Bomark, I'll see you in my dreams..

Är en ironisk komplimang ändå en komplimang? Hur som helst vet jag inte riktigt om jag ska vara smickrad eller gömma mig i ett hörn.

Medlem
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av KlosterKatten:

Förutom de buggar som finns just nu är spelet grymt, kan knappt vänta tills de får MP o funka bättre

Vadå? berätta mer, jag vill bara köpa detta för att det såg ut som ett givet MP spel, hoppas de löser det isåfall.

Ja, det är väldigt buggigt i nuläget. Den första patchen kom dock ut redan igår, och Paradox har gått ut med att det kommer släppas nya patchar var 24e timma(woot!?!) för att ta hand om alla problem som uppstår.

Medlem
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av KlosterKatten:

Förutom de buggar som finns just nu är spelet grymt, kan knappt vänta tills de får MP o funka bättre

Vadå? berätta mer, jag vill bara köpa detta för att det såg ut som ett givet MP spel, hoppas de löser det isåfall.

SP har mest simpla buggar, inget gamebreaking så att säga. Största är väl att windowed mode kör smidigare än fullscreen

MP däremot har svårt att koppla upp, otroligt hög ping, låser sig ibland när man laddar in i spelet, kraschar lite på måfå också. Men det är inga buggar som inte blir fixade just nu. Av det lilla jag lirat MP så kommer det bli ett gott skratt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

bra spel, jovisst -.-
oj vänta... det är mer buggat nu än vad det var i betan


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Testade just demot och tyckte det var riktigt kul faktist! Blir ett garanterat köp för mig!

Medlem

Buggar mycket på min burk men spelet är riktigt kul.

Jag tror nog att ragga betatestare med en "robe"tävling inte var det smartaste sättet.

Medlem

Sjukt bra spel!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Lätt värt 100kr.

Kul i några timmar.

När man fattat hur alla spells funkar är mitt intresse inte lika stort längre.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Lätt värt 100kr.

Kul i några timmar.

När man fattat hur alla spells funkar är mitt intresse inte lika stort längre.

Påstår du dig att ha hittat alla spellbooks och alla kombinationer i hela spelet på några timmar?

Bullshit.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av jonne_man:

Lätt värt 100kr.

Kul i några timmar.

När man fattat hur alla spells funkar är mitt intresse inte lika stort längre.

Påstår du dig att ha hittat alla spellbooks och alla kombinationer i hela spelet på några timmar?

Bullshit.

Ännu mindre lärt sig att använda alla kombinationer.
Ännu desto mindre använda dem vid rätt tillfällen.

För övrigt har jag inte fattat hur man ska göra meteor eller någon användning av "steam spells". Finns ju en hel drös med spells man inte fattar vad nyttan är förutom att de är skojiga att framkalla:D

Spelet äger, känns lite fattigt men hoppas de jobbar vidare på spelet så det räcker LÄÄÄNGE

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av jonne_man:

Lätt värt 100kr.

Kul i några timmar.

När man fattat hur alla spells funkar är mitt intresse inte lika stort längre.

Påstår du dig att ha hittat alla spellbooks och alla kombinationer i hela spelet på några timmar?

Bullshit.

Ännu mindre lärt sig att använda alla kombinationer.
Ännu desto mindre använda dem vid rätt tillfällen.

För övrigt har jag inte fattat hur man ska göra meteor eller någon användning av "steam spells". Finns ju en hel drös med spells man inte fattar vad nyttan är förutom att de är skojiga att framkalla:D

Spelet äger, känns lite fattigt men hoppas de jobbar vidare på spelet så det räcker LÄÄÄNGE

DFFQFD - mellanslag?

jord, eld, ånga, eld, jord

Det några verkar göra fel är att köra på DFQFFD vilket resulterar i jord, ånga, eld, eld, jord.

Angående steamspells. De fungerar som vatten utöver att du gör mer skada(motståndarna blir blöta).

Lägg till en elektricitet och tre arcane på det så får du en laser beam som inte är nådig, alltså.
QFASSS
Ett troll dör på ett fåtal sekunder, om du håller inne shift så gör du en stor AoE-spell som gör drygt 2000 skada.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

1
Skriv svar