Nominerade till Dataspelsgalan 2011

Robot
Nominerade till Dataspelsgalan 2011

För elfte gången kommer en hel hög med fina priser att delas ut när Dataspelsgalan går av stapeln den 17 mars. Och de nominerade är...

#assassins-creed-brotherhood, #call-of-duty-black-ops, #heavy-rain, #mass-effect-2, #red-dead-redemption, #starcraft-2-wings-of-liberty


Medlem
Nominerade till Dataspelsgalan 2011

Med tanke på att Fail Ops är med på den där listan så kan man ju inte ta det där allt för seriöst.

Medlem

Usch, inte många av spelen jag lirat, men go markus persson!

Håller också med föregående post. Black ops har ingen plats i årets spel lista, bullshit helt enkelt.

Spelet är ju för fan fortfarande buggigt, 2½ månad efter launch..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hur kan man missa MAGICKA!?

Medlem
Skrivet av zyrax123:

Hur kan man missa MAGICKA!?

Magicka släpptes 2011, detta är spel för 2010.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

snarare vrf e Minecraft med? det äru inte ett släppt spel..


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:

Med tanke på att Fail Ops är med på den där listan så kan man ju inte ta det där allt för seriöst.

Håller med dig, tyvärr så vet jag redan att den kommer vinna något pris iallafall.

Medlem

hoppas på red dead eller AC:Brotherhood.

OML
Medlem

Detta är hur jag skulle välja.

Årets spel
Mass Effect 2

Årets svenska spel
Amnesia: The Dark Descent

Årets svenska talang
Markus Persson

Årets svenska casualspel
Ingen aning

Årets action
Mass Effect 2

Årets barnspel
Super Mario Galaxy 2

Årets multiplayerspel
Starcraft 2 Terrans: Wings of Liberty

Årets partyspel
Vet inte.

Årets plattformsspel
Super Mario Galaxy 2

Årets sportspel
Gran Turismo 5

Årets strategispel
Starcraft 2 Terrans: Wings of Liberty
Napoleon är just efter.

Årets äventyrsspel
Mass Effect 2

Folkets val
Mass Effect 2
Minecraft tätt efter.

Medlem

Civ 5, ME 2, Minecraft och Markus Perssom är väll favoriterna för egen del. Nog vart det en hel del battlefield ett tag men tycker att spelet svarar dåligt, och det funkar inge vidare för ett FPS spel, dock bonus poäng för en helt ok SP!

Medlem

Årets spel
Red Dead Redemption
- Mycket att göra. Mycket att ta reda på. Mycket att skjuta på. Den linjära storyn störde mig inte.

Årets multiplayerspel
- Inga bra.

Årets plattformsspel
Super Mario Galaxy 2
- Ren plattformsperfektion.

Årets sportspel
FIFA 11
- FIFA är bra igen!

Årets strategispel
Starcraft 2 Terrans: Wings of Liberty
- Custom games!

Årets äventyrsspel
Mass Effect 2
- För att återspelsglädjen är mycket större. Vilket borde göra det till ett bättre äventyr?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag måste vara en av få som inte förstår det stora med Minecraft. Jag har sett en massa grymma skapelser. Allt från USS Enterprise till en processor, men vad gör dom flesta spelarna egentligen? Gräver tunnlar, bygger tråkiga hus och höga torn, eller bara står och kollar på.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag måste vara en av få som inte förstår det stora med Minecraft. Jag har sett en massa grymma skapelser. Allt från USS Enterprise till en processor, men vad gör dom flesta spelarna egentligen? Gräver tunnlar, bygger tråkiga hus och höga torn, eller bara står och kollar på.

Lego med monster. Fast du samlar materialet själv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av OML:

Detta är hur jag skulle välja.

Årets spel
Red Dead Redemption

Årets barnspel
Black Ops

Fixed it for you.

Medlem

Hur kan man räkna nfs:hot pursuit som sportspel? Gt5 kan jag förstå det är ju bilsport men ett arkadlir som nfs:hp?

Medlem

Wait, What!?

Vart tusan är Fallout: New Vegas? Inte nog med att det är 2010 års bästa spel, det är ett av dom bästa spelen som skapats oavsett år och det finns alltså inte ens nominerat?

FAIL!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Varför är fail ops ens med för?:S Förstår inte..
Annars hoppas jag Heavy Rain kammar hem så mycket som möjligt, klår lätt dom flesta spel som blivit nominerade.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Wait, What!?

Vart tusan är Fallout: New Vegas? Inte nog med att det är 2010 års bästa spel, det är ett av dom bästa spelen som skapats oavsett år och det finns alltså inte ens nominerat?

FAIL!

Antar att du föddes förra året om du anser det.

Medlem

Kan nån förklara varför det e så mycket hat mot Black Ops? Fattar kritiken mot att det är buggigt, håller jag med om. Men när det gäller singleplayer så var det ju i mina ögon en riktigt intressant historia och ett bra spel, dock inte det bästa i år men väldigt bra. När det gäller multiplayer så är det ju hundra gånger mer balanserat än MW2, balans i multiplayer är ju A och O, och jag gillar kartorna och vapnen.

Så förutom buggigheten, vad är kritiken?


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

I hate to be "that guy" men Dataspelsgalan, är dataspel även till konsol då eller? (Ja jag vet att det heter dator och inte data, kan det var där jag felar?)

Medlem

Personligen tycker jag inte att minecraft ska vara med. Inte för att det är dåligt, men det är ju inte ett fullständigt spel ännu.

...precis som Black Ops


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Havocado:

I hate to be "that guy" men Dataspelsgalan, är dataspel även till konsol då eller? (Ja jag vet att det heter dator och inte data, kan det var där jag felar?)

Man kan väl säga att det är lite däri missuppfattningen ligger Både dator- och konsollspel består ju av data^^ Hade det hetat DATORspelsgalan hade det dock blivit helt fel att nominera konsollspel.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

Jag har inget emot BO men dom måste väl kunna fixa saker? Dom har släppt 3patchar och ingen som hjälper spawnen? btw GO RDR!

Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Kan nån förklara varför det e så mycket hat mot Black Ops? Fattar kritiken mot att det är buggigt, håller jag med om. Men när det gäller singleplayer så var det ju i mina ögon en riktigt intressant historia och ett bra spel, dock inte det bästa i år men väldigt bra. När det gäller multiplayer så är det ju hundra gånger mer balanserat än MW2, balans i multiplayer är ju A och O, och jag gillar kartorna och vapnen.

Så förutom buggigheten, vad är kritiken?

Singelplayer delen var det tråkigast jag kört sen mw2! Helt linjärt med 0 interaktion... det enda du kunde påverka i spelet var vilket vapen du plockar upp när du nu oundvikligen får slut på ammo i det du börjar med... för att att inte tala om de värdelösa konsolport kontrollerna (PC gamer for life)

har nu iof inte kört multiplayern, men känns inte som att det är någon förlust med tanke på alla buggar man hört talas om...

btw de flesta spel har buggar nu för tiden pga giriga spelföretag, Bfbc2 har det fortfarande, DA O har massvis utav dem (vissa som aldrig kommer att kunna bli fixade medger Bioware ). borde göra som i England o stämma skiten ur spelföretagen så att de kanske lär sig att släppa färdiga spel...

Ish
Medlem

Som vanligt är kommentarerna genomsyrade av objektivitet [/sarkasm]


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag håller på Mass Effect 2 och Heavy Rain, de två bästa spelen 2010 imo


signatur

Game long and prosper

Medlem

red dead redemption är ju lätt årets spel, no contest even.

Medlem

Årets bästa spel: Mass effect 2 utan diskussion.

Bästa strategi: Starcraft 2

Årets Bilspel: Grand turismo 5

Årets action: Mass effect 2 tätt följt av Alpha Protocol

Sen finns det ett stort mörkertal av spel som hade stor potential men förstördes pga anpassning till konsol eller mainstreaming så det skulle passa person som tycker det är jobbigt att tänka.


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Medlem

Tack till dig som nämnde Magicka. Det ser ju skoj ut

Inaktiv

Fallout New Vegas borde ju ha varit med. Kan inte ens förstå hur Black Ops får vara med på listan efter att ha spelat det.

12
Skriv svar