Betatesta World of Tanks
Provkör en tidig version av det mäkta populära stridsvagnsliret, den öppna betatestningen börjar i dag.
skulle ngn kunna förklara vrf det kallas MMO? med tanke på att det fungerar som ett vanligt FPS, Du väljer en server per match, o spelar 16-st.
Ser inte vad som är MASSIVE MULTIPLAYER ONLINE här ??
Tanken från dev enl vad jag har läst mig till att spelet kommer uvecklas åt det hållet ala conquest områden som du kan ta och behålla etc.
Sen är väl tanken att dom ska implementera infamteri på nått sätt gissnigsvis via ai vet inte så mycket mer.
men helt rätt i dagens läge så är det ett rent stratgispel i där du styr en enhet.
Fps är det inte däremot fpv.
quod similis saporem blandeque coruscant
Jag vet inte varför men det har något speciellt i sig så att det blir riktigt kul att spela.
Ge inte upp på det på en gång, för att det ska vara roligt måste man vänja sig vid tanksen, när man när nybörjare så går det oftast inte särskilt bra men när man har lärt sig lite olika strategier och tanks så går det bättre.
Otroligt beroendeframkallande och roligt, definitivt värt att testa. Jag har spelat sen i somras när FZ delade ut nycklar och tycker fortfarande att det är roligt.
Man blir väldigt nördig på stridsvagnar också
Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.
MMO idag betyder väl att 257+ spelare spelar på en och samma server/spel i en bestående värld, detta är inte ett MMO eftersom man har ungefär max på 64 spelare per spel, dessutom är inte världen bestående.
nä detta är ett MO med påbyggt lobby och automatisk matchning, och som sådant är det helt ok.
Snabb review av spelet då jag spelat 2000+ matcher av alla de slag:
Börjar skitkul då man inte fattar så mycket och tanks sprängs till höger å vänster, blir roligare och roligare de första timmarna då man får något bättre å snabbare tanks och lite mer strategi involveras i spelandet.
Efter cirka 10-15 timmar speltid så kommer man upp i tier4+ och då börjar det bli lite mer av grindande, fortfarande kul om man kör med flera vänner men personligen är medium->heavy tanks segast att grinda upp (speciellt i betan då det alltid finns mängder med tanks som är högre tier och därmed bättre).
SPG/Artilleri gör väldigt mycket nytta hela tiden (tier1 artilleri är väl sådär, men 2-3+ som man får hyffast fort når i stort sett hela kartan).
Light tanks är riktigt kul om man kör i team och man lyckas hamna bland de tyngsta tanksen, bara krossa lowtier tankarna som plutoon är en rejäl fröjd och det är snabbt tempo.
TankDestroyers kan man väl se som sniper i vanliga spel, för tillfället är de bättre än artilleri för nybörjare då de är lätta att pricka med och så (artillery accuracy% är något random som man kan bli gött irriterad på), och hightier TDs har mest frontarmor av alla tanks (JagdTiger med 250 är <3).
Framtida "mmo" saker de planerat är ett risk-liknande moment (som även finns i GlobalAgenda) men är främst för klaner, men man kan även bli tillfälligt hyrd som mercenary och då även delta i det.
Kan upgradera tanksen (via xp) och ens crew som kör tanksen levlar också upp, mycket trevligt.
Kommer lätt köra retail och längtat som få efter det sedan sommaren-ish, rekommenderar alla att köra det och vid tier3-4 så ge det lite tid då det är ganska saftig uppförsbacke där. Hoppas någon hade nytta av infon
Det är kul och beroende ett par timmar. Sen börjar grindandet och det otroligt dåliga matchmaking systemet at synas. 3/4 matcher kommer vara mot pansarvagnar som ä 2-3 tiers högre som inte går att skada.
Det kommer att komma fler spellägen och en stor världskarta av något slag lite senare så får se hur det blir.
Idono. That's me!
De kommentarer som är summerar spelet rätt väl..
Och ja.. européer med taskig attityd finns det gott om.. Och är riktigt jobbigt.
Min egna syn är att jag har bortsett från grinden och försöker njuta av varje match i sig.. Lite svårt med folk som göra dumma saker.. Men fungerar hyfsat
Värt att veta är att spelet går i release i slutet av februari(Detta är vad WarGaming hoppas på iaf. Vem vet när det egentligen blir.). Då blir gold köpande en verklighet och den med fetast plånbok har mest gold.
Det är kul och beroende ett par timmar. Sen börjar grindandet och det otroligt dåliga matchmaking systemet at synas. 3/4 matcher kommer vara mot pansarvagnar som ä 2-3 tiers högre som inte går att skada.
Det kommer att komma fler spellägen och en stor världskarta av något slag lite senare så får se hur det blir.
När spelade du sist? Det har jag inte upplevt. Även om jag vet att det Varit så.
"If the road ahead is long, don't turn back"
har spelat runt 3500 matcher nu, jag gillar det. Tar 30 sekunder att starta spelet och komma med i en match som i regel är över på 10 minuter.. perfekt att för att spela om man bara vill ta sig en blitz innan skolan/jobbet etc.
Ot. Det är ju sjukt roliga hemmabygda definitioner på MMO man hittar i den här tråden.
testade lite och hade kanske lite för stora förväntningar, inget spel som gav något större intresse, avinstallerat.
förväntade mig något i stil med roliga stunder man hade i bf1942 på Aberdeen men var inte i närheten lika roligt, . sitta pyssla med mynt och skruva stats med plingplong intresserar kanske wow spelare kanske men inte mig. spelkänslan sög,
grafiken sög, ljud samplingarna ett skämt.
Det e fett beroendeframkallande. Har lirat rätt mkt i en vecka utan att känna av ngt grind överhuvudtaget. så länge du inte går in med målet King Tiger så snabbt som möjligt! Så behöver du inte grinda. Light Tanks e kul, tier 3-4 på tyska techträdet får du Luchs och sen en Leopard. Båda är snabba och dödliga. Variera lite med artilleri och tank destroyers.
Det e som Mechwarrior Online fast 1945 och med stridsvagnar.
Ganska nice spel, men blir bara så less på alla överbeväpnade tanks och att man inte kan kontra med uppgraderat pansar. Skulle vara skoj att spela EN match där folk inte har bisarrt stora kanoner, och skulle t.o.m. lyckas balansera vissa tanks så att de blir användbara. T.ex. Jagdpanther som har snuskigt dåligt pansar och lite hitpoints, men som skulle vara bra om folk inte var så löjligt överbeväpnade. Och t.ex. Tigerns pansar skulle faktiskt göra någonting alls. En IS-122 skulle vara tokigt läskig om man i sin Tiger inte hade 8.8cm L/71. Kan fortsätta i alla oändlighet, men som summa summarum tycker jag att så mycket taktiskt tänkande försvinner käpprätt åt helvete när allt kan skada allt rakt framifrån (näst intill i alla fall), och varenda fight blir en slug-fest.
Vet inte riktigt vart du drar nybörjargränsen, Tiny. Men jag har spelat 2640 matcher, ca 550 i min Tiger och 300 i Köningstiger som är mina två mest spelade, och det är inget fel på statistiken med tanksen heller. Jag behöver väl knappast vara newbie eller en sopa för att säga att jag tycker det blir förbenat tråkigt med att alla tanks är överbeväpnade?
Och ja, en Jagdpanther har bra kanon (L/71 eller 10.5cm). Den kan göra mycket gott. Men den har fortfarande inga hitpoints alls, pansar gjort av papper, och en kanonmantel gjord av vissen tussilago, och en auto-aim-point mitt i kanonen sin, och har dessutom lika kasst kamouflage som Ferdinand och Jagdtiger.
Säga vad man vill dock. Spelet är segt, och inte på ett bra sätt heller. Jag gillar tålamodsfighter rätt så mycket, men deet blir bara löjligt i WoT då alla vet att oavsett hur tung tank man har så dör man direkt om man anfaller, om man inte har ett rejält övertag i nummer eller artilleri. Ingen vill visa sig innan halva motståndarlaget är dött, och det förstår jag.
Men t.ex. en IS-122 ska kunna vara aggressiv mot Tigers utan att bli ett såll på några sekunder. En Tiger ska kunna skratta allting lättare beväpnat än en T29, KV-2 eller IS-122 i ansiktet om de skjuter på den framifrån.
Det finns inget som helst i spelet som motiverar anfall över försvar (vilket skulle vara lätt implementerat med det poängsystem som används) och eftersom man inte blir belönad för att ta risker/agera skottmagnet så är det ingen som vill göra det.
Och förutom några enstaka tanks som är brutalt svåra att skada framifrån om man inte har riktigt rejäla kanoner (i vilket fall de snarare är en pengapress) så finns helt enkelt inte elementet med långsamt anfallande tanks som rullar på första/andra växeln och skjuter under rörelse för att de vet att så länge folk skjuter på deras frontpansar är sannolikheten för skada låg, om man inte vet att de har någon bjässetank där och försvarar.
Dessutom tycket jag att hitpointskillnaden mellan tiers är för stor. I alla fall med den nuvarande matchamakingen som fortfarande är trasig, om än inte lika trasig som den varit innan.