Problem mellan överföring från PS3 diskar!

Medlem
Problem mellan överföring från PS3 diskar!

Det är så att tidigare så RLOD'ade min 60GB (och fick därför inte möjligheten att göra backup), just nu är den under en längre tids reparation och bestämde mig därför köpa en PS3 Slim 320GB under tiden.

Innan jag skickade iväg 60GB så tog jag ut hårddisken för att kunna montera den i Slimen, vilket den tyvärr gnällde över och ville formatera - vilket JAG inte ville då jag vill ha kvar mina spelprofiler och saves.

Så just nu vet jag inte vad jag ska göra, är inte alls sugen på att börja om på nytt med alla spel. Så hur gör jag för att flytta över utan att formatera disken först? Jag hade gärna gjort först Dataöverföring men eftersom RLOD inte direkt ger någon förvarning så fick jag inte den chansen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

inK
Medlem

Du råkar inte ha tillgång till någon laptop som du kan trycka in hårddisken i för att göra en filöverföring?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jag har ingen diskplats över för den, förutom min systemdisk men då kommer jag inte åt Windows för att kunna göra backup alls. Men PS3 använder väl eget filsystem väl? Det lär inte vara kompatibelt med Windows.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

PS3 kör med FAT32, och det borde vara kompatibelt med windows

Medlem
inK
Medlem

Precis som SiNmaster skrev så är det FAT32, vilket borde gå alldeles utmärkt i Windows.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

PS3an använder bara FAT32 för externa enheter, det är inte dess interna filsystem.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

PS3an använder bara FAT32 för externa enheter, det är inte dess interna filsystem.

Källa?

steve: no im refuring to the actual file system that the ps3 uses on its hdd as i was looking thru the various forumns and i came across a thread stated that divx would be playable on the ps3 via a update to the firmware .....but what file system does the ps3 use on its hdd

James : The hard drive is formatted in FAT32

källa
Hmm, läste vidare och nu ser jag att hårddisken inte ska vara läsbar i windows.

Kommentar på Playstation community forum:

for one, the file system of the ps3 hdd is unreadable by a pc (it uses SPUFS on an ext3 partition).

inK
Medlem

Isåfall får du väl ta dig till någon annan med PS3, koppla in din hårddisk, överföra till extern hårddisk, sen formatera hårddisken och överföra tillbaka från den externa igen.
Krångligt... men det är ju inte kul att mista sina saves, brukar ju ligga en hel del timmar bakom dem.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Isåfall får du väl ta dig till någon annan med PS3, koppla in din hårddisk, överföra till extern hårddisk, sen formatera hårddisken och överföra tillbaka från den externa igen.

Det går inte. Hårddisken i PS3an är krypterad (vilket är en funktion FAT32 ej stöder), så den fungerar bara i en enda PS3 utan att formateras, den som ohem skickade in för reperation.

1
Skriv svar