Drakens år

Redaktör
Ponny
Drakens år

I ett svagt ögonblick lovade jag er, men främst mig själv, att 2011 skulle bli året då jag jag grottade in mig i BioWares RPG-skatt. Mitt CV består till dags dato av Baldur's Gate och Knights of the Old Republic. Inte okej när det finns en hel hoper skattkistor som bara väntar på att grävas upp. Mass Effect, Jade Empire och, inte minst, Dragon Age.

I helgen gjorde jag slag i saken och påbörjade något av det skäggigaste rollspelsmyset en man eller kvinna kan uppleva. Fem timmar in i Dragon Age: Origins är jag fastnaglad av rollspelsmyset. Eftersom spelet i fråga dessutom är den ultimata utgåvan har jag en expansion och ytterligare sju DLC-paket att ta del av. Troligen har jag 99, 999 % kvar att uppleva. Vi syns till hösten!

En helt annan historia är att jag köpte spelet till sambo Simon i julklapp. Antingen är jag en perfekt pojkvän som köper så bra klappar eller också är jag usel som roffar åt det till mig själv. Svårdefinierat det där.

[ia=24724; large]
Late to the party, men nu är jag redo att svänga mina lurviga och ludna dvärgfötter hela natten lång.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
LTTP

Härligt! Köpte mitt Ultimate Edition på Steams julrea, ångrar inte ett öre. Har bara dvärgarna kvar nu, sen får vi se vad som händer. Glöm inte att spara! F5 är din vän!

Medlem

Jag har inte kommit på hur man låser upp extramaterialet i spelet. När man kollar på downloadable content i huvudmenyn så står det att det är förinstallerat, men väl inne i spelet står det att jag saknar innehållet, och att jag inte har några poäng att låsa upp dom med. Kommer du på en lösning får du gärna säga till.

Redaktör
Ponny

Visst är det ett bra köp/julklapp? Och F5 är uppfattat. Ska knarka den knappen har jag tänkt.

Åh, trodde att det var förinstallerat när man loggade in och registrerade spelet? Det är vad som står i min huvudmeny men har inte kollat i själva spelet. Dubbla budskap gillar vi inte, ska kika närmare på detta ikväll.


signatur

En Bamseponny av folket

Du borde spela alla gamla rollspelsklassiker som gjordes i Infinity Engine-motorn, om du inte redan gjort det. BG1/2 är för mig toppen av datorrollspelsgenren... och Icewind Dale-liren, Planescape osv är inte heller grejer som går av för hackor.

Faktiskt har jag lite svårt för Biowares mer moderna rollspel. Inte så att jag inte gillar dem, men de känns så avskalade och förenklade jämfört med hur ingrottade och nördiga deras äldre alster var. Smaksak, I guess.

Redaktör
Ponny

Åh, Icewind Dale vill jag verkligen lira. Ser vintermysigt ut. Planescape måste jag också köra nån gång. Har spelat en halvtimme av det och tyckte mest att det var... konstigt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En halvtimme ger inte uppskov till åsikt om Planescape: Torment.

Medlem

Ja, det ska vara förinstallerat, och jag har registrerat spelet via BioWare och är uppkopplad mot dom, skumt är det!

Redaktör
Ponny

Skumt - och dumt! Köper man ultimate ska man inte nöja sig med något annat.

Simon, jag väljer att bortse från din spydiga kommentar.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

I mitt fall har jag ALLA DLC-paket installerade. Mystiska grejer. Är det Steam som krånglar måntro?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Funkar de också? Det står att mina är installerade också

Redaktör
Ponny

Jag tror de funkar. Blood Armor var ju ett DLC, och det ligger i min inventory. Har du den?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Rackarns. Nej, jag har inte den. Aja, om jag spelar om det nångång så får jag se till att allt funkar.

Redaktör
Ponny

Oyes! Det är ju halva (för att inte säga nästan hela) grejen med The Ultimate Edition att ALLT ska ingå.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar