Robot
Medlem
Nintendo 3DS

Ville ju ha en röd, synd att den inte släpps på releasen...

Medlem

Jag vet inte om jag håller med om att det är ett imponerande startfält. Det mesta är omgjorda versioner på redan befintliga spel - vilket i sig inte behöver vara dåligt, men jag hade gärna sett mycket nya spel i befintliga serier snarare än samma spel från ovan nämnda serier, alternativt helt nya IP:s.

Ett övervägande om ett köp råder det dock ändå.

Medlem

Kommer nog bli ett köp, någon gång åtminstone. Nintendo har trots allt en tendens att göra olika versioner av sina bärbara apparater så det skulle inte förvåna mig om ett 3DS med bättre batteritid ligger och väntar i framtiden.

Medlem

Har beställt en 3DS sedan några veckor tillbaka och är fortfarande säker på ett köp trots den korta batteri tiden, kommer dock spela mina 3ds spel hemma vid ett närliggande eluttag, så batteritid kommer inte vara ett problem alls.

Det som motiverar mig mest dock till ett köp av 3DS är min saknad av en bra handhållen konsol. Länge velat köpa en DS men andra saker som kommit imellan, så nu när pengarna tillåter så ska jag äntligen äga en liten nintendo konsol!

Inaktiv

Är rätt sugen sedan min gamla DS gick sönder. Får se om man skaffar den, det lär ju dyka upp en R4 eller M3 till den *HOST HOST*!

Medlem

Blir lätt ett köp av en 3DS (kanske ej i realese dagarna) men det kommer ske. Då blir det att köpa Zelda: Ocarina of Time med, det ska ju släppas i Mars det med! Ser inte om det är på släppes dagen den 25, står bara "Mars 2011" på Game.se

Medlem

Finns ju en hel del fräna spel på gång till 3DS men mig har Nintendo skrämt bort med den katastrofala batteritiden och regionslåsningen.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

resa till Amsterdam för att testa spel? Good one!

Medlem
Skrivet av zyrax123:

resa till Amsterdam för att testa spel? Good one!

Vad gör man annars i Amsterdam? 8)


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Redaktör
Skrivet av HeartBreakKid:
Skrivet av zyrax123:

resa till Amsterdam för att testa spel? Good one!

Vad gör man annars i Amsterdam? 8)

Well, det var ju Nintendo som arrangerade eventet.


signatur
Medlem

Väntar med förhandsbokning tills jag sett vilka spel som lanseras första dagen. Jag köper en ny konsol för spelen, inte för tekniken.

Medlem

Kommer högst troligen att avboka mitt exemplar då jag inte tycker det är okej att ta 2795kr för en bärbar konsol som kostar 1700kr i USA. Visst är det transportkostnader och inköpspris skillnader men kom igen!! 1000kr är inte ok. Luktar pris konspiration här eftersom både webhallen och cdon höjde priset med 300kr samma dag som Nintendo meddelade priset i USA. Men kommer väl köpa en i framtiden, kanske efter sommaren när priset har blivit mer resonliga och spel har släppts.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Redaktör
Skrivet av Scr33d:

Kommer högst troligen att avboka mitt exemplar då jag inte tycker det är okej att ta 2795kr för en bärbar konsol som kostar 1700kr i USA. Visst är det transportkostnader och inköpspris skillnader men kom igen!! 1000kr är inte ok. Luktar pris konspiration här eftersom både webhallen och cdon höjde priset med 300kr samma dag som Nintendo meddelade priset i USA. Men kommer väl köpa en i framtiden, kanske efter sommaren när priset har blivit mer resonliga och spel har släppts.

Priserna i USA blir alltid högre än vad de ser ut. Det läggs på en så kallad "sales tax" när man handlar, hur mycket varierar från delstat till delstat, men den syns aldrig när priset redovisat. Visst är det ofta billigare i USA, men skillnaden är mindre än man tror.


signatur
1
Skriv svar