The Sims: Medieval

Robot
The Sims: Medieval

Som en av de första i världen fick FZ spela nästa del av sagan om Sims. Välkomna till medeltiden.

#the-sims, #the-sims-medieval, #the-sims-3, #the-sims-2


Medlem
The Sims: Medieval

Jag har aldrig varit intresserad av The Sims. Trots det, är detta Sims det mest intressanta hittills. Men det är ändå Sims, så det blir inget köp för min del. Min sambo däremot, kommer nog köpa det dag 1, om jag säger att det existerar.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Bara jag som tycker det ser ut som ett aprilskämt?

Medlem

Skönt att dom tänker fram lite nya idéer för serien, hade definitivt varit intresserad av det här ifall The Sims varit min typ av spel


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ja jag är intresserad av det här liret i alla fall. Trean var innovativ i gameplay-aspekter men det var ju ändå samma spel. Det här kan dock vara kul att prova och känna sig lite vilsen eftersom tillvägagångssättet är annorlunda.

Redaktör
Ponny
Skrivet av SeeJay:

Ja jag är intresserad av det här liret i alla fall. Trean var innovativ i gameplay-aspekter men det var ju ändå samma spel. Det här kan dock vara kul att prova och känna sig lite vilsen eftersom tillvägagångssättet är annorlunda.

Där slog du huvet' på spiken. För ovanlighetens skull ser man fram emot att känna sig förvirrad och lite vilsen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag fattade inte riktigt vad spelet går ut på och vad spelaren egentligen gör...


signatur

Have a good time!

Medlem

Kanske kan bli intressant...

Medlem

"När du spelar det i flera timmar dras du in i stämningen och får känslan av att vara där och då, på den magiska platsen."

Det bästa spelet någonsin alltså? För jag har minsann aldrig känt att jag varit DÄR när jag spelat ett spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Har aldrig testat Sims och lär aldrig göra det heller, men kan ändå tycka att det är kul att de förnyar konceptet lite. Alltid bra att ta något steg åt sidan ibland för att folk inte ska tröttna, så länge man hittar tillbaka senare så man inte tappar pöbeln.

Min bättre hälft brukar gilla Sims så hon lär inte vara sen att införskaffa det här när det släpps. Så länge det släpps på PC/Mac dvs.

Redaktör
Ponny
Skrivet av bjosarn:

"När du spelar det i flera timmar dras du in i stämningen och får känslan av att vara där och då, på den magiska platsen."

Det bästa spelet någonsin alltså? För jag har minsann aldrig känt att jag varit DÄR när jag spelat ett spel.

Med livlig fantasi kommer man en bra bit tycker jag. Sen hjälper det så klart om spelet tål att spelas. Jag ska låta det vara osagt om The Sims Medieval kommer vara ett sådant spel. Vi får se.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Låter helt klart som det faktiskt kan vara intressant och att de dessutom utvecklar serien så mycket är väldigt uppskattat från min sida iaf.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

"När du spelar det i flera timmar dras du in i stämningen och får känslan av att vara där och då, på den magiska platsen."

Det bästa spelet någonsin alltså? För jag har minsann aldrig känt att jag varit DÄR när jag spelat ett spel.

Det är klart man kan känna sig, att man är där.. uhh


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det som får mig att vilja testa detta är att det påminner om "the guild 2". Ett svinbra medeltids-simulations-spel när man kom över alla buggar.


signatur

Think of a future without Bush!
No one to blame for the World War 3.

1
Skriv svar