PS3-reklam som blockerar skärmen

PaZ
Medlem
PS3-reklam som blockerar skärmen

När öppnar FZ är det är ny PS3-reklam för Dead Space 2 som blockerar hela skärmen och tar cirka 10 sekunder innan den går att stänga (Iaf för mig, Vista/IE7). Är det meningen att den ska fungera så?

Medlem

Hände mig igår också (W7P/IE8) irriterande att den inte går att stänga.
Dock så händer inte detta på jobbedatorn (XPP/IE7), men väl i FF och Opera på samma dator.

Antar att FZ har fått nog av att vi inte klickar på deras banners, eller så vill någon ha lönehöjning på redaktionen igen (J/K).

Edit: smileys av


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Samma här, dessutom deaktiveras mitt scrollhjul.

En annan grej med dessa hel-bakgrunds-annonser är att man verkligen får leta efter en fläck som INTE länkar till något, för att aktivera fönstret. Finns ju gott om plats (på min skärm iaf ) ute på sidorna som bara är svarta. Lämna dessa 'olänkade' tack

Ed: Dessutom äger jag inte ens en Playstation, så reklamen är helt bortkastad på mig


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

Hela mitt chrome krascha när jag öppnade FZ pågrund av den laggiga reklamen.

Medlem

Denna reklam stör mig också. I vissa lägen är den omöjliga att stänga ner. Blir så i Opera, både W7 och XP.

Redaktör

Det är förstås inte meningen att den inte ska gå att stänga. Den har en kryssruta upptill, funkar inte den? Det har den nämligen gjort när vi testat här på kontoret. Testa att stänga av addons till era browsers (popup-blockerare, Flash-blockerare och liknande). Funkar den bättre då?

Showerguy: jag kör Chrome, den kraschar inte.


signatur
Redaktör

Uppdatering: problemet att stänga reklamen ska nu vara åtgärdat, testa nån av "Stäng"-knapparna så ska det funka.

Att man inte kan scrolla är ett känt Flash-problem. Att den kraschar ditt Chrome, Showerguy, mistänker jag har med något annat än själva reklamen att göra, annars skulle fler ha drabbats.


signatur
PaZ
Medlem

Den övre knappen funkar nu för mig, men den tar sin tid på sig att dyka upp.

Medlem

Najs fix med 'close'-knappen! Tackar.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

mmx
Medlem

Funkar inte alls, har provat i både Firefox och Safari, så klickar man som en j*vla idiot, så helt plötsligt funkar det och stängs men då råkar man istället klicka på alla annan f*rbannad reklam på sidan. Nej ni får lägga ner reklamen eller åtminstonde implementera det bättre. Har slutat helt besöka FZ tills reklamen försvinner speciellt PS3 reklamen.

Medlem

mmx, tror inte att reklamen läggs ner, intäkter där, kostar pengar att driva FZ.. Prova att rensa cachen på webbläsaren du kör och se om det hjälpt..


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Frilansare

Tack för all feedback. Självklart ska inte reklamen störa ert besök här på FZ, utan snarare vara en naturlig ingrediens. Jag ska göra allt jag kan för att vi inte får upp dåligt implementerade annonser framöver!

Medlem

Ang reklamens vara eller inte vara..

Jag tror alla besökare förstår att det måste finnas reklam för att FZ ska gå runt.

Det som är irriterande är popup annonserna, såna måste ni väl själva hata..?

Den senaste pollen är ganska fattig med väldigt styrande (snudd på fördummande) alternativ.
Antingen gillar man reklam i det stora hela, eller så gör man det inte?

Skippa popupskiten så är ni hemma..

1
Skriv svar