Rykte: Stephen Kings Det mörka tornet blir spel

Robot
Rykte: Stephen Kings Det mörka tornet blir spel

Universal ryktas vilja filmatisera Kings livsverk. Och göra spel av det.


Frilansare
Rykte: Stephen Kings Det mörka tornet blir spel

Jag tänkte beställa seriealbumen från Amazon. Någon som har läst dem och kan ge en recension?

Joakim, läs böckerna istället...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Helt okej western fantasy, läste dock bara halva boken före jag tröttnade Men det har mer att göra med att jag inte har någon concentrationsförmåga och mindre att göra med att det är en dålig bok. I'll watch the movie, though


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Helt underbara böcker, han binder samman det allra mesta som han har skrivit i dem, allt från "Det" till "Salems lot" och "Pestens tid". Joakim, jag har inte läst seriealbumen men bläddrat lite i dem och de verkar klart läsvärda, men som walter_iego säger; läs böckerna istället:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Detta glädjer mig! Älskar böckerna, bland det bästa jag läst. Enligt mig bättre än Sagan om Ringen trilogin. Jag ser dock mer fram emot filmerna än spelet, om det blir något,

Medlem

Har de första 2 serierna, mycket trevliga, och går lite utanför storyn i böckerna.
Rekommenderar böckerna starkt oxå.

Vore jävligt skoj och få glida runt som Roland och panga loss

Medlem

I sig intressant idé, frågan är bara om de skulle lyckas göra den tillräckligt bra för att det enligt mig skulle vara värt det... Bok-serien är ändå trots allt speciell.

Frilansare

Fast nu var det inte recension av böckerna (vilka jag läst) som jag efterfrågade, Walter utan seriealbumen...

Medlem

Dessa böcker är bland det bästa jag läst, jag tror aldrig (tyvärr) att något spel eller film kommer att göra dem rättvisa.

Medlem
Skrivet av NickBomb:

Dessa böcker är bland det bästa jag läst, jag tror aldrig (tyvärr) att något spel eller film kommer att göra dem rättvisa.

Håller med till fullo. Dark Tower serien hör också till mina favoriter.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag tänkte beställa seriealbumen från Amazon. Någon som har läst dem och kan ge en recension?

Helt klart värda pengarna då man får lära känna Rolands Ka-tet och antagonisterna lite bättre. Bortsett från att det blir lite upprepning då första seriealbumet till största del består av händelser som beskrivs i böckerna, samt att de byter tecknare i den fjärde, så är de riktigt bra.

Förövrigt har han som tecknat de tre första och den sista en riktigt passande och stämningsfull stil.

Köp dem!

Medlem

Jag har läst de fyra första böckerna.. kan tyckas att han beskriver vissa delar lite dåligt (ytterst få) och ibland lite svårt att hänga med.. men det är en helt underbar serie. kul o följa roland genom de olika dimensionerna. Han får även rätt udda följeslagare med sig.


signatur

Godspeed

Medlem

Är väl redan spikat att det blir film, även från officiellt håll? Börjar ju dyka upp spekulationer om vem som ska få huvudrollen till höger och vänster. Bäst till tycks Bale ligga.

Medlem

Det finns många bra fraser i böckerna som går att plocka med sig och använda i vardagslivet; själv har jag fastnat för "jag tigger urskuld".


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Är väl redan spikat att det blir film, även från officiellt håll? Börjar ju dyka upp spekulationer om vem som ska få huvudrollen till höger och vänster. Bäst till tycks Bale ligga.

Javier Bardem har officellt blivit erbjuden rollen, sen får vi se om han tackar ja...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Man vet ju hur bra spel baserade på filmer blir, spelversioner av böcker lär knappast bli bättre.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Jag hörde rykten om Viggo Mortenson som Roland. Klockrent tycker jag.

Medlem

Här är vad jag tycker om bokserien, ska försöka att inte ge några direkta spoilers, men det kan hända att vissa saker kan tolkas så.. så läs med egen risk.

Serien kan kännas långdragen här och där, vissa partier går extremt långsamt och ibland blir världen och verkligheten i böckerna så absurd att den blir lite svår att ta på allvar, men precis som det finns tveksamma partier finns det också partier som är en ren fröjd att läsa, karaktärerna är starka, dialogen är skarp och äventyret är gripande.

Serien är väldigt mörk men det absurda i den glänser igenom mer än den dystra och våldsamma atmosfären, men kan man ta absurditeten som något fascinerande kommer man att älska dessa böcker.

Ett intressant element med serien är att den knyter samman lösa trådar från helt andra böcker av Stephen King och blir något slags "Kingdom Hearts" där alla hans tidigare verk vävs in i hans fantasyvärld vilket blir lika förvirrande som förtjusande.

Slutsats, ibland tråkig men nästan alltid intressant och ibland riktigt riktigt spännande. Jag är glad att jag läste böckerna.
Tips: Den blir faktiskt bättre om du läst många andra King böcker innan.

Medlem
Skrivet av NickBomb:

Dessa böcker är bland det bästa jag läst, jag tror aldrig (tyvärr) att något spel eller film kommer att göra dem rättvisa.

Spel kommer inte göra storyn i böckerna rättvisa.. bäst blir ju om man kan spela en annan kraraktär i en pralalell historia så det blir något eget som dock går hand i hand med orginalet..

Någon mer som blev påminnd om "the Calla" i början av Fallout New Vegas förresten?
Tänkte på stilen på första byn och när man möter Victor som andra i byn tycker är allmänt mystisk..

Medlem
Skrivet av NorthLion:

Tips: Den blir faktiskt bättre om du läst många andra King böcker innan.

Jag är ett stort Stephen King-fan och håller just nu på med detta. Jag har 30-40 böcker av honom och har tänkt läsa de flesta innan jag ger mig på Dark Tower-serien. Har fått det tipset förr.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Medlem

Shit vad nice! Läser just nu den sista boken ur serien och de här kan bli bra!

Medlem

Det här blir nog redigt svårt att göra spel av .. och samtidigt göra de fantastiska böckerna rättvisa dvs. Hoppas att King sätter sig in i spel/filmprocessen personligen denna gång, han har vid ett flertal tillfällen sagt att han inte bryr sig om att folk gör pissdåliga filmer på hans böcker.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av NorthLion:

Tips: Den blir faktiskt bättre om du läst många andra King böcker innan.

Jag är ett stort Stephen King-fan och håller just nu på med detta. Jag har 30-40 böcker av honom och har tänkt läsa de flesta innan jag ger mig på Dark Tower-serien. Har fått det tipset förr.

Helt rätt han refererar till många av sina andra böcker i towerserien, allt hänger samman.

Medlem
Skrivet av NorthLion:
Skrivet av NickBomb:

Dessa böcker är bland det bästa jag läst, jag tror aldrig (tyvärr) att något spel eller film kommer att göra dem rättvisa.

Spel kommer inte göra storyn i böckerna rättvisa.. bäst blir ju om man kan spela en annan kraraktär i en pralalell historia så det blir något eget som dock går hand i hand med orginalet..

Någon mer som blev påminnd om "the Calla" i början av Fallout New Vegas förresten?
Tänkte på stilen på första byn och när man möter Victor som andra i byn tycker är allmänt mystisk..

hehe tänkte precis samma sak, och av den anledningen misstrodde jag roboten vid första anblick

Medlem

jag skulle vilja ha 'Cujo' till PC. Skulle lira som hunden och döda folk. episkt.

Medlem

Personligen skulle jag föredra Viggo före Javier Bardem..

1
Skriv svar