Så kraftfull är PSP2

Robot
Så kraftfull är PSP2

Efter månader av spekulationer har så till slut PSP2 avslöjats. Kan ni inte få nog av rykande het fakta? Inte vi heller. Här har ni underverkets specifikationer.


Medlem
Så kraftfull är PSP2

Läste precis att man kommer att kunna köpa spelen både från psn och i affär, var rädd att det enbart skulle gä o köpa via psn. Det enda som jag undrar nu är, finns det hdmi anslutning? och isf vad kommer man kunna köra för upplösning och ljud ut via hdmi?

Medlem

30 minuters batteri?

Medlem
Skrivet av Corp!:

30 minuters batteri?

4-5 timmar.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-01-27-source-ngp-batte...

Medlem

lika kraftfull som ps3 ? haha "ok"

Medlem

4-5 timmar enligt "en källa". Inte enligt Sony.

Medlem

Ja jo.. Lika kraftfull som ps3an var ju väldigt sant..

Inte att det spelar någon roll egentligen, men man börjar ju undra vafan de har tänkt med när de kommer med det uttalandet...

Vad jag vet är en fyrakärning ARM Cortex långa vägar ifrån en CELL....

Medlem
Skrivet av Eriand:

Ja jo.. Lika kraftfull som ps3an var ju väldigt sant..

Inte att det spelar någon roll egentligen, men man börjar ju undra vafan de har tänkt med när de kommer med det uttalandet...

Vad jag vet är en fyrakärning ARM Cortex långa vägar ifrån en CELL....

Att ARM skulle vara bättre än CELL har jag svårt att tro, men däremot kan grafikkretsen vara bättre än RSX som bygger på gamla Geforce 7800. Står inget heller om hur mycket RAM den innehåller. Så vi kommer säkert kunna se spel som ser ut som vissa PS3-spel, kanske inget Killzone 3 eller Uncharted 3, utan ganske nåt i stil med MGS4 och LBP. Återstår att se hur den presterar. Det är omöjligt att avgöra de bara genom att se hårdvaran på papper, speciellt när hårdvaran är relativt främmande.

Medlem

Lika meningslös som en ipad.

Medlem

Ja, underhållning kan ibland kännas meningslöst... men är det verkligen meningslöst?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ja, underhållning kan ibland kännas meningslöst... men är det verkligen meningslöst?

iPad har ju ingen funktion. Vill man ha bärbar surf i fickan är tar man en iPhone, annars har man en vanlig laptop som det går att göra bra mycket mer på än på en iPad.

iPad är tidernas mest onödiga produkt och skapad i kölvattnet av den sinnessjuka hype som Apples i-produkter har fört med sig.

De flesta som köper en iPad vet inte ens själva vad de ska göra med den, de köper på 100% prylhysteri.

Medlem

Förmodligen svindyr.

Medlem

+1 på att ipad är tidernas onödigaste pryl. Fy fan vad jag ångrar dom 6000kr som den kostade. Den ligger bara o dammar och både jag och tjejen använder sina smartphones istället.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

+1 på att ipad är tidernas onödigaste pryl. Fy fan vad jag ångrar dom 6000kr som den kostade. Den ligger bara o dammar och både jag och tjejen använder sina smartphones istället.

Det här tycker jag är ganska intressant. 6000 SEK. Vad var anledningarna att du köpte en? Hypen? (Eller något mer?)

Kan det vara så att folk i dagens extrema konsumtionssamhälle (och svenskarna har det väldigt bra ekonomiskt dessutom) är beredda att lägga ut så mycket pengar endast i snoppmätarsyfte på jobbet eller i skolan?

Medlem

Jag väntar på att bli överväldigad. Kanske när man får se deras releaselista med spel så blir man imponerad. Grafiken i sig har aldrig varit det primära när jag spelat handhållet och just nu har 3DS en grymt imponerande startlista som kommer bli svår att slå.

Medlem

Jag är grymt sugen på en!

Medlem
Medlem

Använder iPaden varje dag i jobbet. Sen är det perfekt att sätta småbarnen framför den när man kör bil eller något. Valfri Disney-film = 1.5h. Angry Birds = Göteborg - Sälen tur och retur utan att bli störd
Även bra när ComHems bredband känner för att lägga av i 3-dagarsperioder. Står man inte helt utan kontakt med omvärlden.

Medlem

Får bli att börja spara! Ska nog gå att få ihop tills release.

Medlem

Så länge man kan lägga till vänner så är jag nöjd. Blev lite avtänd när en polare inskaffade sig en PSP Go och jag försökte lägga till honom som vän på min PS3. Det gick inte så bra om man säger så

Medlem

Bakre touchpad: ? vadå bakre ? är inte skärmen multitouch ?

helt klart intressant maskin, men blir troligen inte en öppen android tyvärr. men helt klart ett intressant alternativ till en iphone

Medlem

hm,, kanske kan vara något att ha när man sitter på nattskiftet i kontrollrummet hahaa!

Medlem

Fan släng in möjlighet till att ringa med den så kan alla iphone idioter ta sig i röven och känna sig ägda

Medlem

Blir nog en sån här än en ps3 för mig

Medlem

Den ser underbar ut! Perfekt att ha med i väskan när man sitter på tåg med mera


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Priset ligger nu på Webhallen 3295 kr men antar att det kommer minska?

antar att spelen lär gå på 200-300 styck. Dessutom väljer folk att hellre spela Angry Birds som är gratis än detta.

Men det ska bli roligt att se vad som händer Skulle tänka mig att det skulle fungera om man pendla 2 timmar per dag på tågen eller nått

Medlem

Jag blir inte förvånad att Sony´s handhållna maskin är kraftigare än Nintendos...igen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Eriand:

Ja jo.. Lika kraftfull som ps3an var ju väldigt sant..

Inte att det spelar någon roll egentligen, men man börjar ju undra vafan de har tänkt med när de kommer med det uttalandet...

Vad jag vet är en fyrakärning ARM Cortex långa vägar ifrån en CELL....

Att ARM skulle vara bättre än CELL har jag svårt att tro, men däremot kan grafikkretsen vara bättre än RSX som bygger på gamla Geforce 7800. Står inget heller om hur mycket RAM den innehåller. Så vi kommer säkert kunna se spel som ser ut som vissa PS3-spel, kanske inget Killzone 3 eller Uncharted 3, utan ganske nåt i stil med MGS4 och LBP. Återstår att se hur den presterar. Det är omöjligt att avgöra de bara genom att se hårdvaran på papper, speciellt när hårdvaran är relativt främmande.

Långt ifrån. Ett 7800GT, stock, presterar cirkus 400 miljoner polygoner/sekund, medan en 4-kärnig PowerVR SGX543 klarar av att rendera ungefär 133 miljoner, under optimala förhållanden. Med stor sannolikhet kontrollerar PSP2:an klockfrekvenser och spänning efter behov för att optimera batteritid.

För övrigt är "surfplattor" och till viss del även smartphones några av de mest överskattade sakerna detta millennium. Ungefär som alla Apples pryttlar.

För övrigt no.2:
FZ... Det behövs inte 10st inlägg på samma dag om irrelevant tjafs (inte PSP2:an i sig, men att ha både "Kort batteritid för PSP2?" och "Så kraftfull är PSP2"? Kom igen...), samla ihop skiten istället och skriv en mer genomarbetad artikel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Hoppas den har Android som OS... annars känns det som den är ute ur leken....

Medlem
Skrivet av Tobbebobbe:
Skrivet av Tybalt:

Ja, underhållning kan ibland kännas meningslöst... men är det verkligen meningslöst?

iPad har ju ingen funktion. Vill man ha bärbar surf i fickan är tar man en iPhone, annars har man en vanlig laptop som det går att göra bra mycket mer på än på en iPad.

iPad är tidernas mest onödiga produkt och skapad i kölvattnet av den sinnessjuka hype som Apples i-produkter har fört med sig.

De flesta som köper en iPad vet inte ens själva vad de ska göra med den, de köper på 100% prylhysteri.

Ja, en del människor finner ett nöje i att köpa saker. En del människor finner ett nöje i att se på film. Vad har flmen för funktion?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar