Helgläsning: New York brinner i Crysis 2

Robot
Helgläsning: New York brinner i Crysis 2

FZ:s systerpublikation PC Gamer har spelat Cryteks uppföljare och bjussar på en femsidig rapport.

#crysis-2, #crytek, #ea


Medlem
Helgläsning: New York brinner i Crysis 2

ser inte framemot crysis 2 singeln, men mp däremot verkar bli riktigt rolig, men inväntar tills realse of rescensioner(stavning)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Om jag får en dator med det bästa som finns på marknaden så kan jag köra litte


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Du kommer bli oerhört besviken om du gillade ettan....

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ser fram emot det, så datorn äntligen ska få arbeta lite.

Crysis Warhead, 6034x1080, 16xAA/16xAF, Allt på Enthusiast förutom shaders som är High = +50fps

Core i7 920 @ 4.0GHz, 6GB DDR3 1530MHz, 2x GTX580 @ Stock

Wow, mycket bättre än min Pentium pro 200 mhz, 120 mb:s hårddisk, 64 mb ram och i en upplösning på 640x480. Visst kommer den att få svettas lite men jag tror jag kan köra spelet på medium eller någonting.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ser fram emot det, så datorn äntligen ska få arbeta lite.

Crysis Warhead, 6034x1080, 16xAA/16xAF, Allt på Enthusiast förutom shaders som är High = +50fps

Core i7 920 @ 4.0GHz, 6GB DDR3 1530MHz, 2x GTX580 @ Stock

Du glömde en grej, aslång E-penis

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ser fram emot det, så datorn äntligen ska få arbeta lite.

Crysis Warhead, 6034x1080, 16xAA/16xAF, Allt på Enthusiast förutom shaders som är High = +50fps

Core i7 920 @ 4.0GHz, 6GB DDR3 1530MHz, 2x GTX580 @ Stock

Inte ens Enthusiast på Shaders?

Medlem

Den där zhrooms har snackat skit så länge jag kan minnas, varför skulle det sluta nu?


signatur

Trust is for fools...

Medlem

zhrooms är en attention-whore

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ursäkta? Kolla sign, värst vad jag skryter. FZ kids alltså

Om "ni" inte är helt borta så är det rätt intressant information därav delade jag med det, ville jag skryta så skulle jag inte göra det här i en randomtråd på fz's forum. *facePALM*

För att utveckla lite mer ang inställningarna tex, så har ju dom senaste generationerna grafikkorts prestanda i kantutjämning ökat väldigt, därav kan jag köra 16xAA utan problem, AF stöds inte i spelet då man inte kan köra parallax occlusion samtidigt.

Man kan inte heller köra FSAA (Full Screen Anti Aliasing) samtidigt som EdgeAA

http://www.tweakguides.com/images/Crysis_EdgeAA.gif

Och Nej, Enthusiast (Very High) på Shaders går inte, Shaders ändrar mest gpu krävande inställningar, självklart kan man tweaka men den största skillnaden man märker från High och Very High är iaf color grading, parallax mapping och affected lights blabla.

1920x1080 klarar Very High utan problem, däremot 6034x1080 så sjunker fpsen neråt 40 hållet, så kör High istället med: EdgeAA + AF istället för AA + Parallax Mapping.

2st GTX580 har det alltså svårt på 3 skärmar med högsta, lite klockning och tweaking i crysis .cfg så skulle det nog gå med 60fps stabilt i slutändan.

Haha vem fan bryr sig seriöst? Att du skriver dina specs och skryter sönder hela tråden finns det ingen på hela FZ som bryr sig om, tro mig.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Tagga ner, killar. Zhrooms har en bra dator, grattis grattis.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Core i7 920 @ 4.0GHz, 6GB DDR3 1530MHz, 2x GTX580 @ Stock

Bra waste av pengar

Medlem
Skrivet av Gottn:

Om jag får en dator med det bästa som finns på marknaden så kan jag köra litte

Lär inte behövas, skiten fungerar ju på konsolerna som använder sig av en teknik från 2006.

Medlem
Skrivet av r4z0r1991:
Skrivet av zhrooms:

Core i7 920 @ 4.0GHz, 6GB DDR3 1530MHz, 2x GTX580 @ Stock

Bra waste av pengar

Du verkar inte veta hur det känns med att ha en sån dator. Allt flyter på bra som fan med underbar grafik, de e fan livet

Har lirat lite på Xbox 360 och det är fan kul på konsol, älskar ljudet i menyn och när den laddar bana, det har dom fan lyckats med. Sen är det så jävla bra grafik + bra MP, självklart köp för mig till PC ialf.

Medlem

@zhrooms du gör ju bara bort dig mer och mer.. sluta försök övertyga folk om att dom är avundsjuka och var bara tyst..

Medlem

Must love the hate!

Nä men seriöst, no offense zhrooms, men det är fan galet att spendera 15-20000kr eller vad din dator nu har kostat, för att kunna spela spel. Medans man med en PS3 eller Xbox 360, köper en konsol för 3-4000kr(när den var ny) för att sen kunna spela i 5-6år utan problem. Medans en dator för 15papp håller i 3år innan den blir omsprungen utav 7000kr datorer.

Men jaja, folk få göra vad dom vill med sina pengar.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Eight08:

@zhrooms du gör ju bara bort dig mer och mer.. sluta försök övertyga folk om att dom är avundsjuka och var bara tyst..

Hur gör jag bort mig? Det är inte jag som beteer mig som en avundsjuk fjortis utan jobb, snacka om misslyckade individer, frågan är varför jag inte rapporterade hela bunten för offtopic

Oj, upptäckte precis en sak, denna tråd ligger ju i FZ's barnavdelning, my bad.. ska vara tyst nu

http://img577.imageshack.us/img577/7153/trisli.jpg

Jaså, haha du drog in en bild också så du kunde skryta lite till. Som jag sa ingen bryr sig...


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Tagga ner nu killar. Och zhrooms ingen idé att fortsätta lägga mer ved på elden. Ingen idé att lägga ned tid på att argumentera emot folk som vill trappa upp konversationen till ett bråk. Förresten Obsidian 800D verkar ha en hel del plats jämfört med min antec twelve hundred som jag knappt får plats med graffejävlarna...

Medlem

Va bilden verkligen zhrommos? stämmer inte med specsen han skrev??

+3vay-sli på ett 1000w känns lite tveksamt om det skulle vara gtx580:or

Vems va bilden?

Medlem

Bra dator men kan han klara av den
finns ju det som har det bästa för att deras föräldrar tycker de skall ha det för att inte vara utanför
Men det är oftast skitkassa på att spela.


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

1
Skriv svar