ingen bild med nya motherboard

Medlem
ingen bild med nya motherboard

fick hem mitt nya crosshair IV formula idag och satte in det, startade datorn, och då säger skärmen bara att det inte finns nån connection till datorn. grafikkortet jobbar på inne i datorn, ett tx 480, har kopplat 6 och 8-pins kablarna, finns de ngt mer ja ska koppla in, eller någon annan simpel lösning på problemet?

mina datorspecs:
silver power 600w, corsair ddr3 4x2gb, gainward gtx 480, crosshair iv formula, amd phenomII, antec 900, samsung spinpoint 500gb

Medlem

kolla så du verkligen har fått i kortet i porten, torka av kontakten med en trasa lätt fuktad med sprit om inte det funkar. annars kan porten på något sätt vara avstängd i biosen. kan inte det moderkortet men har hänt mig på annan dator.

Medlem

okej, hur sätter ja på porten då? svårt när ja inte ser ngt på skärmen

Medlem

4 pin 12v kabel inkoplat till mb ????


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

nu hänger ja inte riktigt med, vadå?

Medlem
Skrivet av mattan1337:

okej, hur sätter jag på porten då? Svårt när jag inte ser något på skärmen.

Han menar att du ska se till att kortet är ordentligt nertryckt i skåran på moderkortet.
För att se om porten är påslagen så får du gå in i bios och leta runt. (Kan inte säga var, för olika kort har olika bios och ser lite olika ut).

Det kan även vara så att ditt moderkort har ett inbyggt grafikkort som måste stängas av i biosen innan det andra funkar som det ska.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

jaha, jo då det verkar sitta som det ska. den klickade i fint

Medlem

ja men hur går jag in i bios utan skärm?

Medlem

du kan ju testa att återställa moderkortet till fabriksinställningar. finns en liten jumper du ska flytta på. står garanterat i manualen. funkar inget av det där, är antingen ditt grafikkort kaputt lr pci-e porten (troligen iaf). låna någon annans grafikkort och tryck i och se om det funkar. min pci-e port dog för ett par veckor sedan. har aldrig sett det innan men allt annat funkade utom den porten. mycket skumt.

1
Skriv svar