Min spelhelg - vinn pris!

Frilansare
Min spelhelg - vinn pris!

Det är helg och jag vill spela något, men behöver förslag. Något som jag missat, en doldis med karaktär. Ett fantastiskt spel som gick världen förbi och inte köptes av så många. Typ Enslaved. Eller Beyond Good & Evil. PS3 eller 360 spelar ingen roll. Inte PC, jag har ingen burk uppriggad just nu.
Tips: jag har svårt för sport, racing, alltför japanska japanlir och kackig dialog.

Om någon ger mig ett förslag som jag hugger på så vinner denna någon ett valfritt spel från Webhallens sortiment (inga Collector's Editions eller liknande dock)! Bra va!
Låt tipsen flöda. Ev vinnare presenteras på måndag.

#blogg

Medlem
Min spelhelg - vinn pris!

Valkyria Chronicles om du missat det

Till XBox360:

1. Super Meat Boy
2. Pac-Man Championship Edition DX
3. BioShock 2: Minerva's Den
4. The UnderGarden
5. DeathSpank

Till PS3:

1. Dead Rising 2
2. Little Big Planet 2
3. Tron: Evolution
4. Modern Combat: Domination
5. Mindjack

Happy hunting!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Just Cause 2, Cryostatis, Splatterhouse, Borderlands, Alan Wake, Castlevania: Lords of shadow, Prince Of Persia, Batman Arkham Asylum.

Bara några stycken, hoppas du gillar.

Medlem

I brist på förslag googlade jag lite och hittade denna lilla juvel:
http://www.youtube.com/watch?v=hoFYEtj2tDw

3D Dot Game Heroes, ett spel jag i alla fall aldrig hört talas om. Ser ut att vara en mysig liten Zelda ripoff, lagom avancerat att sjunka in i över helgen. Om man kan bortse från japaninfluenserna...
Finns på Webhallen.

gnu
Medlem

Har ett spel som är både japanskt och känt för sina kassa dialoger http://www.youtube.com/watch?v=dHMuwlchhmM&feature=related
Deadly Premonition, ett twin peaks inspirerat 3dje person survival horror spel.

Medlem

Canis Canem Edit (Bully).

För mig räcker det med ett svar.

Ambassadör
League of Legends

Limbo till xbox 360.
Det står i er speldatabas att Zeno Clash finns till xbox 360. Om du hittar det så är det givet.

Medlem

Jag har ett förslag som känns lite skadeskjutet från start - det är till PC och kommer inte att ta hela helgen att klara av - men jag tänker ändå rekommendera det. Ever heard of Nick Bonty Mr. Bennet?

http://www.otterarchives.com/cotc.html

Då du har spelat dig igenom det här korta men förträffliga deckarmysteriet går du vidare till uppföljaren, The Goat in the Grey Fedora.

http://www.otterarchives.com/bounty2/bounty2.html

Ett härligt swing-soundtrack, film noir, mystik och humor. Du kommer omöjligt att bli besviken.

Frilansare

Alltså, ni är härliga och så men ett tips per person räcker. Annars är det ju bara att lägga upp alla släpplistor från de senaste fem åren.
Höglund - Det ska jag kolla in! Men tipset deltar inte i tävlingen.

Simon - Bully är fett värt (som Jakob svärd skulle ha sagt). Men spelat.

Medlem

Kanske inte den typ av spel som du letar efter men, Bionic commando: rearmed är bland det bästa du kan köpa på xbla.
Lagom svårt utan att gå över gränsen till frustrerande, kul spelmekanik(du kan inte hoppa bara svinga dig fram och tillbaka eller uppåt).
Du får definitivt valuta för pengarna men en helg kan du klara av själva spelet på utan att sitta 24/2.
Finns ca 50 challenge rooms om jag kommer ihåg rätt där de senare är sjukt svåra om du känner att dina bionic arm skills är på topp efter själva storyn.
uppföljaren kommer ju också nu i år så passa på att spela detta nu så kan du hoppa(pun intended) rakt in i 2an när det kommer.
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=daDiZrmZb-c

Medlem

" I MAED A GAM3 W1TH Z0MBIES 1N IT!!!1" kostar väl en tia eller något på xbox live arcade, underhållit mig och mina vänner i många timmar Mer prisvärt spel får man leta efter!

http://en.wikipedia.org/wiki/I_Made_a_Game_with_Zombies_in_It!

Medlem

Costume Quest till Xbox Live eller Playstation Network mitt tips.

Medlem

Mega Man 10! (om du inte redan har spelat det då)

Medlem

Spela gitarr! Fett värt.

Medlem

3D dot game heroes till Ps3! Härlig nostalgi

Spela på min hjärt-sträng, det är något som många som missar.

Lost Odessey. ta med rikligt föråd med snyft-dukar och avskärma dig själv från omvärlden så dina manliga vänner inte kan se att du bölar som ett knäskrapat dagisbarn.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Deadly Premonition - X360

Väldigt underskattat skräckspel som inte bara nog är förvånansvärt bra utan även ganska okänt och billigt

Medlem

Call of cthulhu: dark corners of the earth
och
metro 2033

Medlem

Cane: Just det. DP står ju på min inköpslista. Bra!

Medlem

Xbox 360 : Fist of The North Star duger spel ha helst ngn att lira med halo reach är ett måste om du inte har det. Eller kanske dra ett Red Dead Redemption. Men Red Dead Redemption är mitt förslag om du inte har det. Om du har det ta Fist of The North Star vet inte riktigt vilka spel du har^^ Men som sagt Red Dead Redemption är ett härligt spel att döda tid med:P

Medlem

Håller med Cane. Deadly Premonition till Xbox360. Det är inte alls läskigt, men det är ett spel som försöker härma Twin Peaks så mycket som möljigt och resultatet blir att det blir ännu knäppare än TP. Huvudkaraktären är också kung bland huvudkaraktärer.

Medlem

Låt mig rekommendera ett av mina absoluta favoritspel: The Witcher! Varför är då The Wicher så bra? Jo till skillnad från de flesta fantasyspel så har The Witcher en mer mörk och realistisk story, den är välskriven och har flera intressanta twists and turns.Förutom det så påverkar spelarens val hur storyn fortlöper ganska mycket och om du tyckte om lir som KOTOR så är det här liret för dig. Spelet bjuder också på ett mer intuitivt combatsystem, till skillnad från WoW standarden och det erbjuds 3 olika svårighetsgrader som alla känns härligt genomtänkta, från nåben till den vanlige spelaren till piskade lädermasochisten. Förutom allt det där så är det väldigt billigt nu också 129:- på Webhallen, så om du är tveksam, eller inte tyckte om det (vilket du inte borde göra) så har du nog råd med något annat!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Dessutom om du gillar taktik och sådant från Baldurs gate så måste man göra liknande med The Witcher, det finns ett alkemi system där man kan tillverka bomber, potions, oljor till svärdet för att förbättra dina chanser.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay/Assault on Dark Athena finns ju tillgängligt i ett bra och överkomligt paket ifall du har missat någon av dem. Två (i mina ögon) underskattade spel

Medlem

Titan Quest. Verkligen en mysig liten diablo-kopia. Klickaklickaklicka levla repeat. Underbart lättsamt

Läs början av inlägget; ej PC


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar