Tankar om Patch 1.40

Medlem
Tankar om Patch 1.40

Hej!

Nu har jag spelat ett par timmar med den nya patchen över helgen.

Jag slog till och köpte både personally och progression-packetet för 105:-

Min main-karaktär som bara var rr72 har genom köpet fått en renown bonus på ca 300% fram till den blir rr81.

Jag fick ett par fina pets som ger mig 3% movement-speed (dock inte i rvr)

Jag fick en ny mount som ger högre movementspeed, men högre risk för att bli dismounted än standard-mounten.

Den störta skillnaden i spelet är oRvR-kampanjen, det skulle doch ta mig en jäkla tid att gå igenom alla förändringar, borta är dock Victory Point systemet. Man intar det andra keepet och då låster man zonen.

Man levlar sina keeps genom att samla resources och det gör man geom att hålla Batttle Objectives och skydda den NPC som transporterar resurserna till Warcampet.

När keepen levlar upp så får man tillgång till nya enheter som: Flygande mounts och ballistas/kanoner/rammar och möjligheten att spela Skavens.

flygande mounts var nog en av de roligaste, du kan flyga omkring och kasta ner bomber på folk på marken, du kan även hoppa av och landa inne i fiendekeepet.

Över lag tycker jag att patchen och de booster-packet man kunde köpa har fungerat fint.

Ställ gärna frågor om ni undrar något.

Inaktiv

Bra förklaring. Dock är den största frågan för mig är hur befolkade sevrerna är. Måste man vänta länge på scenarios, är det alltid action i RvR och är det bra balans mellan Destro och Order?

Medlem

Det är mycke folk på servrarna och på kvällstid är det i stort sätt instapop på scenarios.

oRvR är fullproppat och det finns alltid nån att kriga mot natt som dag...

På Server Karak Norn där jag spelar så är det 50/50 Order/Destro

Det jag skrev ovan gäller för T4, i de lägre Tiers så skiftar balansen mellan order destro dag för dag.

Medlem

På azgal som jag spelar är det rätt så jämt i orvr efter en låååååååång tid av att destruction har haft övertag. Scenarios poppar nästan hela tiden men väl där har oftast destro de vassare premadesen

Medlem

Spännande, precis som med aion tyckte jag spelet fick populationproblem en bit efter launch.
Har inget mmo att lira atm så kanske värt att plocka upp det igen.
Hur är det med knockdowns nu för tiden? Kom precis på hur det var senast jag testade. Har de kvar att man blir immun i x antal sekunder och att random folk slösar bort cc-chansen i pvpn?

Medlem

Ja, man blir fortfarande immun i 15 sekunder ungefär. Tro mig, det behövs, annars skulle du ligga ned hela tiden

1
Skriv svar