Så känns Uncharted till PSP2

Robot
Så känns Uncharted till PSP2

Sonys VD bjuder på en fyllig testkörning av Nathan Drakes första bärbara äventyr.


Medlem
Så känns Uncharted till PSP2

Hoppas man kan slå av/hoppa över rörelsekänsliga moment i spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"Yoshida fick Drake att klättra upp för en vinranka enbart genom att trycka upp och ner på skärmen, vilket ska ge en känsla av realism."

Realism? Hade han sagt någonting med att interaktiviteten i spelet var utökad så hade jag varit med men realism verkar verkligen vara ett ord man bara slänger ur sig... Eller aha det är ungefär så det känns att klättra i en vinranka...

Annars tycker jag konsolen och möjligheterna verkar intressanta men man får väl se nu när smartphones och ipad släpps varje år med uppdaterad hårdvara......

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Realism? Hade han sagt någonting med att interaktiviteten i spelet var utökad så hade jag varit med men realism verkar verkligen vara ett ord man bara slänger ur sig... .

Det är ett ord Sony är glada att slänga ur sig.
Giant Enemy Crab anyone?!

Med det sagt. Jag är nyfiken nu.. bryr mig inte alls om touch funktionerna men Uncharted på handheld med en så stor skärm är rätt mäktigt. Tummen upp från mig.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Annars tycker jag konsolen och möjligheterna verkar intressanta men man får väl se nu när smartphones och ipad släpps varje år med uppdaterad hårdvara......

Haha du jämför detta monster till prestanda med iPad? iPad har bara en bra skärm och bra batteri, inget annat. Dom ligger lååångt efter på de andra fronterna.

Medlem
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av Fearnox:

Annars tycker jag konsolen och möjligheterna verkar intressanta men man får väl se nu när smartphones och ipad släpps varje år med uppdaterad hårdvara......

Haha du jämför detta monster till prestanda med iPad? iPad har bara en bra skärm och bra batteri, inget annat. Dom ligger lååångt efter på de andra fronterna.

Dom ska redan precis lansera 2 kärnors mobiler så att på 2-3 år tror jag inte att det är omöjligt att dom börjar närma sig. Det sänker klart sonys prisvärdhet jämfört med konkurrensen.

Tänk på att det är i slutet av året så ett års utveckling av smartphones hastighet och funktioner innan ens PSP2 har släppts kan göra att dom hinner ikapp sony för tidigt kanske?

Medlem

Jag tycker det är lite för mycket snack om hårdvara hit och dit. PSP 2 kommer ha ett enorm mjukvarufördel jämfört mot smart phones. Program i t ex Android är oftast extremt ineffektiva och gör inte alls hårdvaran till sin rätt. Med lite fokus på bra skriven kod kan du åstadkomma himla mycket utan att ha världens bästa hårdvara och på så vis få bättre batteritid.

För att citera John Carmack's twitter "Low level APIs will allow the Sony NGP to perform about a generation beyond smart phones with comparable specs."

Flakmonkey
Medlem

Realism låter som ett desperat rop om att det är lika verkligt som Nintendos 3D. Själv blir jag nog sugen när monitorn"3d" rör sig med motorer o ställer in sig efter ögat. Då kan de bli intressant
Alltså kinect + 3ds = ftw

Medlem
Skrivet av Fearnox:

"Yoshida fick Drake att klättra upp för en vinranka enbart genom att trycka upp och ner på skärmen, vilket ska ge en känsla av realism."

Realism? Hade han sagt någonting med att interaktiviteten i spelet var utökad så hade jag varit med men realism verkar verkligen vara ett ord man bara slänger ur sig... Eller aha det är ungefär så det känns att klättra i en vinranka...

Om man kollar klippet Nosnos länkade så används touchpaden på baksidan, vilken gör det lite mer logiskt. Fel i nyheten!

Medlem

Hoppas också man kan välja att inte hoppa över trädstammar eller klättra i vinrankor med touch. Men det har jag svårt att tro att man tvingar på folk.

Det jag däremot vill ha är möjligheten att sikta med gyrot som klippet visade.

Edit: Stavfel.

Medlem

NGP är ju glödhet om det inte vore för att det är just Sony som tillverkar den... Other OS är borta och jag är tvungen att patcha flera gånger utan att få en enda feature bara för att Sony inte gjorde slumpfunktionen i krypteringen ordentligt från första början...

Remote Play från förra PSP:n användas nästan inte alls i några spel så det är helt meningslöst.
Att sedan enheten kommer att kosta mer än en PS3:a och att spelen kommer att ligga på ungefär samma prisklass som spelen till PS3:an är också helt sjukt.

Nä... börja släppa lite patchat till PS3:an som har innehåll istället för nya fotoprogram för att visa panoramas.
T.ex. Synkronisera trophies i bakgrunden, ladda hem patchar i bakgrunden utan Plus (jo jag har Plus)

Medlem
Skrivet av Nosnos:

http://www.fz.se/bloggar/simon/20110127/uncharted-pa-psp2-dam... <--- om ni vill se en film från spelet... ser rejält bra ut

Tack för länken! Det ser verkligen grymt snyggt ut.

1
Skriv svar