SteelSeries Xbox 360 Headset Connector + sladd??

Medlem
SteelSeries Xbox 360 Headset Connector + sladd??

Tja!

Jag har ett lite problem. Jag har köpt en ny tv till mitt rum och avståndet mellan tv:n och soffan är lite för långt för steelseries adapterns sladd längd så jag tänkte köpa en förlängnings sladd. Hade tänkt mig

[http://www.webhallen.com/hemelektronik/81501-deltaco_stereoka...]

Men eftersom jag inte är så insatt i sladdar så undrar jag om det fungerar med micken också eller om det blir något fel? Är inte så insatt i sladdar och vet inte om det är någon speciell sladd till adaptern som gör att ljudet och micken fungerar.

Är tacksam för svar

/maistro

P.S

visste inte om jag skulle posta den på hårdvara eller xbox forumet


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

alla 3.5mm är kompatibla med varandra, även micken, skulle därimot rekommendera att du skaffar en guldpläterad kabel om ditt headset har det

Medlem

Ok tack för svaret! Men vad är skillnaden med guldpläterad kabel ?


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

om ditt headset har guldpläterad kontakt så vill den nog fortsätta ha det för bästa möjliga kontakt, blir mindre brus osv vid högre volymer

Medlem

för det du skall använda sladden till så duger den du valt ut på webhallen utmärkt, och enligt mitt tycke och erfarenhet/kunskap kommer inte en guldpläterad kontakt ge dig någon skillnad i ljudkvalitet.

MVH: ljudteknikern

Medlem

Tack för svaren, bra att den på webhallen duger blir ett köp. Men ack för du berättade skillnaden för ingen kunskap är onödig kunskap


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

1
Skriv svar