Episka portaler i Rift
Förresten.. Bara jag som tycker den där varelsen som kommer ur riften är lik Ron Perlman (http://www.imdb.com/name/nm0000579/) haha
Rätt kul spel, men jag satt och önskade medans jag provade betan att de kunde ha gjort något lite mera spännande med combat-systemet som var alldeles för gammalmodigt för min smak. För folk som gillar det, kul, här har ni något för er. För mig dock vill jag börja traska mig igenom nya jaktmarker efter nya upplevelser.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
Det är sant att det är likt Warhammer Online, men ett bättre bearbetat spel, det känns dock som om folk som gjort War Online har varit med i detta också eller så har dem bara snott PQ ideérna men jag tycker det är roligt, kan blir trist o lira för länge ensam kanske, men än så länge så har det varit kul och jag ser fram emot release ) Och för att skryta lite så var jag "Shard First (realm first)" på att göra Fae instancen och den var sjukt rolig. den var hyffsad svår för normal mode rekommenderas, gillar klass systemet! och jag hoppas dem kan balancera ut alla klasserna med tanke på hur mycket man kan kombinera Vi ses in game i nästa beta!
Does your mother really know you're a game-a-holic?
det känns dock som om folk som gjort War Online har varit med i detta också eller så har dem bara snott PQ ideérna
Alla speltillverkare snor något från någon annan. Blizzard snodde det mesta från Warhammer innan dom skapade Warcraft (1.0), och med WoW, så snodde dom friskt från Everquest.
Därefter har det blivit en hel del tillägg till WoW som hade ursprung från andra MMO:s. Exempelvis, så hade WAR förmågan att köa till "battlegrounds" vart man än befinner sig på kartan. Liknande system lades till i WoW, där det tidigare krävdes att man sprang till en "Battlemaster" och köade för en specifik battleground.
Vad gäller Public Quests (som jag minns från WAR), så har även Champions Online ett liknande system (som kallas för Open Missions).
Från min begränsade speltid i senaste RIFT betan, så kan jag säga att jag var positivt överraskad. Har testat ett flertal av dom mer kända MMO:na genom åren, och i princip varje gång, så har det känts att spelen vart opolerade, eller ofärdiga under betastadiet, i synnerhet när dom varit tätt inpå release. I RIFT (beta 5), så kan jag säga att det kändes hyfsat välpolerat, och jag hade riktigt kul både på att levla ett par olika karaktärsuppsättningar (Soul Builds), samt springa runt och jaga RIFTs. Dessa RIFTs känns roligare och mer belönande än tidigare försök med Public Quest/Open Missions.
Har tidigare spelat WoW i 5+ år, och kan säga att mycket känns igen i RIFT. Samtidigt är det uppfriskande med hela Soul-upplägget (istället för klasser). Kan tänka mig en mycket stor variation på spelarnas "builds" på maxlevel, i synnerhet med tanke på att dom 4 grund-klasserna (warrior, rogue, cleric, mage) kan blanda 3 olika själar (souls), utav 9 möjliga per klass. Dessa funkar lite som talent-systemet i WoW, fast mycket mer flexibilitet.
Kommer nog inte köpa RIFT vid launch då jag nyligen avslutat min relation med WoW och MMO spelande, men kommer hålla ett öga på hur det går för RIFT. Är mest intresserad av SW:TOR, men kan mycket väl bli RIFT spelande någon gång innan dess.
🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid
Standard mmo med en twist skulle jag säga. har War elements is sig inte förvånad för det är war motorn i sig. wow i sig men wow är grymt likt EQ lite Aion i sig som crafting systemet. AoC gamplay känsla som caster.
Rift kull men vart lite sekt vid 20+ men kull, man fick en känsla av att värden levde. Speciellt när det vart en invasionen, behöveds verkligen teamplay för att vina.
och Soul (talents) system var verkligen kul och intressant, men banlansering i pvp ska bli mycket intressant att se.
Ett stort plus var att det var så "smoth" gameplay kände inte alls buggat eller konstigt.
Men det vad jag tyckte från beta. Ska bli intressant hur det utväklas och hur end game är.
/aT1C
Testar också betan och det är faktiskt kul, gillar speciellt att man har så mycket att välja på i klass systemet.
Som WoW är det riktigt enkelt att komma in i spelet och har den dära "eftersmaken" att man vill tillbaka in i spelet och ha kul.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Förresten.. Bara jag som tycker den där varelsen som kommer ur riften är lik Ron Perlman (http://www.imdb.com/name/nm0000579/) haha
Tänkte lite på det också! Speciellt som Rosens namn gick nyligen!