Skyrims menysystem inspireras av Apple

Robot
Skyrims menysystem inspireras av Apple

"Tänk om Apple gjort ett fantasy-spel? Hur skulle det se ut?" var en av Bethesdas grundtankar bakom skapandet av menyerna i det heta The Elder Scrolls V: Skyrim.

#bethesda-softworks, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #apple


Medlem
Skyrims menysystem inspireras av Apple

suck... no... more.. appleproducts..

Medlem

låter hur bra somhelst


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Eller! Morrowind style... smidigt och bra? Hatar de enorma scroll menyerna i Oblivion!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej.

Medlem

Intressant, men jag troooor nästan jag föredrar listor med text. Men, sen är ju jag en sån där bakåtsträvare också - ibland. Men detta kan säkert bli hur bra som helst. Tummen upp för Skyrim!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Congratulations Bethesda, ni fick mina förväntningar för detta spel sjukna med ytterligare 2 grader.
5. coolt
4. intressant.
3. bra.
2 kanske.
1. nja.
0. nej.
-1. NEJ!
-2. NEJ FÖR FAN!
-3. FAN HELLER.
-4. SLITER HELLRE TASKEN AV MIG!
-5. PURGATORY, I WANT YOU INSTEAD!
nu ligger det på -2.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Väldigt intressant koncept. Vill definitivt se hur dem lyckas med tanken. Vill bara mest få se nån gång själva spelet i rörelse, det låter lite smått fantastiskt av allt man har fått läsa hittils.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av torylva:

Congratulations Bethesda, ni fick mina förväntningar för detta spel sjukna med ytterligare 2 grader

För att? Apple har ju användarvänlighet som sina största punkt. Långt bättre än vad någon annan någonsin har lyckats med, detta kan ju bara bli bra?

Om man associerar någonting med "Apple = Dåligt" Så borde man få en känga långt upp någonstans. Finns ingen logik i det.

Medlem

Låter som folk direkt antar att det kommer vara något utav Apple bara för att de inspireras av apple. Ta't lugnt. Inspiration är bara inspiration. Tror nog, eller åtminstone hoppas, de lyckas göra något simpelt och funktionellt, men samtidigt anpassat enligt Elder Scrolls känslan.

Medlem

Menysystemet ser fasansfullt ut, och inte alls anpassat till musen.

Skrivet av Typh00n:

"Apple = Dåligt"

Jupp, Apple är dåligt. Detta är helt klart den sämsta nyheten angående Skyrim. Allt annat har varit bra nyheter.

Inaktiv

Vad less jag blir...

På varje nyhet om ett spel som är under utveckling eller liknande så finns det alltid kommentarer som i stort sett menar "LÄGG NER SKITEN DEN KOMMER SUGA".

Visst har alla rätt till en åsikt men detta börjar bli LITE tjatigt.


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Menysystemet ser fasansfullt ut, och inte alls anpassat till musen.

Skrivet av Typh00n:

"Apple = Dåligt"

Jupp, Apple är dåligt. Detta är helt klart den sämsta nyheten angående Skyrim. Allt annat har varit bra nyheter.

På vilket sätt är användarvänligheten och programdesignen hos apples produkter dålig om jag får fråga?
Är ingen apple fan själv, men de två ovan nämnda sakerna blir svårt att ta ifrån dem. Ge mig t.ex en smartphone som är mer lättanvänd än Iphone?

Inaktiv

Så länge det finns stöd för moddar så bryr jag mig inte ens om de förvandlar UI till något konsoll for kids med intuitiv cirkel (raven shield, new vegas etc) i ljusblå färg (bad company 2 ). Allt det där kan rättas till med moddar. Precis allt. Hela spelmekaniken, hur man får XP, om det är level scaling etc. Precis allt.

Beroende på hur mycket spelet är felknullat av utvecklarna så får det ligga och stekas ute i modcommunityn ett tag innan jag plockar upp det.

Nu kan tom UI:t bli bra från början. Det finns saler jag alltid avskytt med elder scrolls och det är hur equippade saker lgger i en lista av prylar, låt vara att de är markerade men det jobbigt för någon med ordningssinne som mig att de ska ligga blandat med loot. Det ska finnas en klassisk ruta med saker man har på sig (tänk wow typ). Sen en avdelning för saker man bär med sig men inte ska sälja. därefter en ren lootkasse att fylla med skräp och rikedomar.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Dom har mitt förtroende

/Skrivet från min mac

Medlem
Skrivet av torylva:

Congratulations Bethesda, ni fick mina förväntningar för detta spel sjukna med ytterligare 2 grader.
5. coolt
4. intressant.
3. bra.
2 kanske.
1. nja.
0. nej.
-1. NEJ!
-2. NEJ FÖR FAN!
-3. FAN HELLER.
-4. SLITER HELLRE TASKEN AV MIG!
-5. PURGATORY, I WANT YOU INSTEAD!
nu ligger det på -2.

Det bästa av allt är att du inte behöver köpa spelet

Fast när du valt att avstå, kommer jag att njuta i fulla drag, medans jag tänker på er människor som väljer att vara stöniga bara pga av några menyer.

Det här spelet ligger +5 hos mig om man utgår från din lista, fast "Coolt" skulle bytas ut mot "Vill inte vänta längre"


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

okey nu får jag lite panik

Medlem

Jag bryr mig inte om om de är inspirerade av Apple, Microsoft eller McDonalds, bara menysystemet blir smidigt och man slipper bläddra igenom hundrafemti items innan man kommer åt det man behöver (som i Oblivion).

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

okey nu får jag lite panik

trist
http://sv.wikipedia.org/wiki/Panik%C3%A5ngest

Medlem
Skrivet av Typh00n:

Om man associerar någonting med "Apple = Dåligt" Så borde man få en känga långt upp någonstans. Finns ingen logik i det.

Haha, typisk applefanboy som blir så upprörd när folk "har fel"... Vad apple gör är att "dumifiera" allting. Det är jättebra för barn och teknikhandikappade, men precis som Wow dumifierade mmorpg och har fått alla andra mmo-tillverkare att inte våga göra annat så kan det till och med vara dåligt för en hel marknad om folk börjar tro att det är "den enda vägen".

Jag säger inte att apples produkter inte har någon marknad, min 10 åriga dotter älskar sin. Men sluta bete er som att det är en religion som alltid har rätt.

Medlem

You are unable to equip your 2h sword, please learn itunes version 5.3 before equipping twohanded weapons.

Kommer bli helt underbart med apple influens.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Kazutoyo:

Menysystemet ser fasansfullt ut, och inte alls anpassat till musen.

Skrivet av Typh00n:

"Apple = Dåligt"

Jupp, Apple är dåligt. Detta är helt klart den sämsta nyheten angående Skyrim. Allt annat har varit bra nyheter.

På vilket sätt är användarvänligheten och programdesignen hos apples produkter dålig om jag får fråga?
Är ingen apple fan själv, men de två ovan nämnda sakerna blir svårt att ta ifrån dem. Ge mig t.ex en smartphone som är mer lättanvänd än Iphone?

Windows Phone 7
Dock kan jag hålla med att om man bortser från galna priser, låg kvalité och mer instängda produkter än Fort Knox, så brukar Apple ha ett hyfsat UI, anpassat för massorna.
Hoppas bara att resten av spelet inte följer samma modell...

PaZ
Medlem

Det enda som oroar mig i artikeln är att det bara står om hur man trycker höger och vänster och X på sin handkontroll. I en drömvärld hade ju UI:t sett olika ut till pc och konsoll, men det är synd att det alltid är konsollen som får diktera villkoren.

Vad i hela!, nu har det gått för långt!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Inspiration verkar inte vara tillåtet inom PC-världen ser det ut som...

Medlem

En quote ifrån den där stora revealen i speltidningen för några veckor sen hade den här quoten under en bild på skill UI't

"our intention with this ui design was to make it so that the player can only see one thing at any given time"

Förstårligt att folk blir oroade när utvecklarna tänker så, Oblivion och Fallout 3's UI var terrible, man behövde gå igenom ett dussintals menyer för att komma till det man ville ha. Det var ännu värre på PC där dom använde fontsize 18 eller nåt och visade bara 6 items per page. Men Bethesda är Bethesda antar jag, och dom kommer fortsätta sin starka tradition att designa efter lägsta intelligens, vi kan ju inte ha folk som blir confused eller overwhelmed när dom ser alla sina skill levels på samma sida.

Medlem

Riktigt bra nyhet, menyerna i Morrowind och Oblivion var ju värdelösa.

Skrivet av Grumbledock:

låg kvalité

Du råkade blanda ihop Apple med Microsoft där.

Medlem

Väldigt många som verkar tycka att Apple är dåligt. Synd då att ni antagligen sitter på Windows som är det sämsta i hela datorvärlden.

Det blir säkert bra...


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Joavels:

Väldigt många som verkar tycka att Apple är dåligt. Synd då att ni antagligen sitter på Windows som är det sämsta i hela datorvärlden.

Sämst? Kanske, inte enligt mig iaf. Dåligt? Definitivt inte.


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

12
Skriv svar