Episka portaler i Rift

Robot
Episka portaler i Rift

Spana in den nya cinematiska rullen på det massiva onlinerollspelet Rift. I vårt arkiv, såklart.

#rift


Medlem
Episka portaler i Rift

Roligt spel, väldigt likt WoW som alla kommer att referera till. Fräsch känsla på klass systemen där man får pussla ihop lite själv och blanda klasser. Ett WoW 2.0 skulle jag säga (positivt).

Medlem

Har spelat en del i betan och jag tycker det är ett riktigt roligt spel. Är väl likt WoW på samma sätt som WoW är likt Everquest. Tycker det är mer likt WAR om något... Men men, gör inte mig något... Kommer att spela vid release ändå, har haft skitkul i betan.

Medlem

För att sammanfatta det lite (från min tid i betan) AoC + WoW med WAR's public quests (rifts)

Medlem

Kul att se våran egen höjdhopparlegend, Stefan Holm, castad till ett dataspel.

Medlem

Jag älskade ner dom kom typ 12 invasions eller något med nästan lika många rifts. Hur kul som helst.

Medlem

Har haft det riktigt kul dom senaste dagarna, dom har tagit det bästa av många MMOs o satt ihop det till ett underbart spel.
Har redan förhandsbokat och sitter ivrigt och väntar på nästa betafas

Medlem

Någon som vet hur det funkar om man spelar som healer och jagar rifts? _Måste_ man skada mobs för att få tillgång till bättre loot eller räcker det med att man healar spelare?

Bara jag som inte fattade ett dyft av vad detta "intro" har med spelet att göra?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Riktigt nice spel, det man upplevt i betan. väldigt polerat också, blir börja lira det när det släpps.

Och väldigt likt wow? det skiter jag i, aldrig lirat wow

Medlem

Förresten.. Bara jag som tycker den där varelsen som kommer ur riften är lik Ron Perlman (http://www.imdb.com/name/nm0000579/) haha

Medlem

Rätt kul spel, men jag satt och önskade medans jag provade betan att de kunde ha gjort något lite mera spännande med combat-systemet som var alldeles för gammalmodigt för min smak. För folk som gillar det, kul, här har ni något för er. För mig dock vill jag börja traska mig igenom nya jaktmarker efter nya upplevelser.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Det är sant att det är likt Warhammer Online, men ett bättre bearbetat spel, det känns dock som om folk som gjort War Online har varit med i detta också eller så har dem bara snott PQ ideérna men jag tycker det är roligt, kan blir trist o lira för länge ensam kanske, men än så länge så har det varit kul och jag ser fram emot release ) Och för att skryta lite så var jag "Shard First (realm first)" på att göra Fae instancen och den var sjukt rolig. den var hyffsad svår för normal mode rekommenderas, gillar klass systemet! och jag hoppas dem kan balancera ut alla klasserna med tanke på hur mycket man kan kombinera Vi ses in game i nästa beta!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Ångrar att jag inte testade spelet mer medans jag kunde
Någon som vet om Betan kommer fortsätta eller om den är slut?

Medlem

Startar på fredag igen vad jag vet.

Medlem
Skrivet av jackpac:

det känns dock som om folk som gjort War Online har varit med i detta också eller så har dem bara snott PQ ideérna

Alla speltillverkare snor något från någon annan. Blizzard snodde det mesta från Warhammer innan dom skapade Warcraft (1.0), och med WoW, så snodde dom friskt från Everquest.

Därefter har det blivit en hel del tillägg till WoW som hade ursprung från andra MMO:s. Exempelvis, så hade WAR förmågan att köa till "battlegrounds" vart man än befinner sig på kartan. Liknande system lades till i WoW, där det tidigare krävdes att man sprang till en "Battlemaster" och köade för en specifik battleground.

Vad gäller Public Quests (som jag minns från WAR), så har även Champions Online ett liknande system (som kallas för Open Missions).

Från min begränsade speltid i senaste RIFT betan, så kan jag säga att jag var positivt överraskad. Har testat ett flertal av dom mer kända MMO:na genom åren, och i princip varje gång, så har det känts att spelen vart opolerade, eller ofärdiga under betastadiet, i synnerhet när dom varit tätt inpå release. I RIFT (beta 5), så kan jag säga att det kändes hyfsat välpolerat, och jag hade riktigt kul både på att levla ett par olika karaktärsuppsättningar (Soul Builds), samt springa runt och jaga RIFTs. Dessa RIFTs känns roligare och mer belönande än tidigare försök med Public Quest/Open Missions.

Har tidigare spelat WoW i 5+ år, och kan säga att mycket känns igen i RIFT. Samtidigt är det uppfriskande med hela Soul-upplägget (istället för klasser). Kan tänka mig en mycket stor variation på spelarnas "builds" på maxlevel, i synnerhet med tanke på att dom 4 grund-klasserna (warrior, rogue, cleric, mage) kan blanda 3 olika själar (souls), utav 9 möjliga per klass. Dessa funkar lite som talent-systemet i WoW, fast mycket mer flexibilitet.

Kommer nog inte köpa RIFT vid launch då jag nyligen avslutat min relation med WoW och MMO spelande, men kommer hålla ett öga på hur det går för RIFT. Är mest intresserad av SW:TOR, men kan mycket väl bli RIFT spelande någon gång innan dess.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Standard mmo med en twist skulle jag säga. har War elements is sig inte förvånad för det är war motorn i sig. wow i sig men wow är grymt likt EQ lite Aion i sig som crafting systemet. AoC gamplay känsla som caster.

Rift kull men vart lite sekt vid 20+ men kull, man fick en känsla av att värden levde. Speciellt när det vart en invasionen, behöveds verkligen teamplay för att vina.

och Soul (talents) system var verkligen kul och intressant, men banlansering i pvp ska bli mycket intressant att se.

Ett stort plus var att det var så "smoth" gameplay kände inte alls buggat eller konstigt.

Men det vad jag tyckte från beta. Ska bli intressant hur det utväklas och hur end game är.

/aT1C

Medlem

Tycker spelet sammanfattas bra med "meh."


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem

WoW 2.0 med lite mer blod och bättre grafik.. Spelar hellre wow än detta iaf!

Medlem

Testar också betan och det är faktiskt kul, gillar speciellt att man har så mycket att välja på i klass systemet.
Som WoW är det riktigt enkelt att komma in i spelet och har den dära "eftersmaken" att man vill tillbaka in i spelet och ha kul.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Förresten.. Bara jag som tycker den där varelsen som kommer ur riften är lik Ron Perlman (http://www.imdb.com/name/nm0000579/) haha

Tänkte lite på det också! Speciellt som Rosens namn gick nyligen!

Medlem

Jag testade betan men slutade ganska fort. Det hade inget nytt eller speciellt ätt bjuda på, riftsen var långt ifrån episka eller roligt. Var som att spela vilket annat gratis mmo som redan finns.

1
Skriv svar