Nytt år, Nya Spel.

Medlem
Nytt år, Nya Spel.

Varje år kommer det några spel som står sig ut bland dom andra, Förra året hade vi Mass Effect 2, Red Dead Redemption, Alan Wake, Star Craft 2, Heavy Rain m.m.

Så vad kommer vara dom spel som kommer stå ut mest detta år? Jag listar 5st spel som jag tror kommer bli spel som kommer att bli detta årens spel.

  1. LA Noir. vad man har sett av detta spel är att det har snyggast face-animations i ett spel. och själva stämningen verkar helt perfekt. Detta är ett spel som jag kommer att skaffa. Detta spel dyker upp i Maj

  2. Mass Effect 3. Förra året vann detta spel våra hjärtan, och i år tänker Bioware göra det igen. De är mästarna på att göra bra storys i spel och det är kul att se dom förbättras för varje spel som dom skapar. ME3 dyker upp runt Jul

  3. Portal 2. Vad ska man säga? första gången vi fick testa portal var det som någon hade uppfunnit telefonen igen. Spelet var smart, snabbt och roligt. Och det dök upp från ingenstans kan man nästa säga. Det fick lika stor publicitet som Half-life: EP2. Finns nog inget som stoppar detta spel från att bli ett av årensspel.
    Portal 2 kommer ut vid slutet av April.

  4. Uncharted 3. Det finns inget som slår ett äventyrspel och det finns det rätt så få ute där ute, Uncharted är som ett riktigt riktigt bra Lara croft spel, plus att det inte säljer på att se på ett par stora bröst nästan hela tiden.Mera action runt världen = Epic. Uncharted 3 kommer ut runt November.

  5. Tomb Raider: A survivor is born. Vad ska man säga? Lara Croft är tillbaka, eller hon är skapad på nytt, och nu är hon smuttsigare än någonsin innan, och det är nog det som kommer göra detta spel till en storsäljare. Nu får vi följa med från början och se denna unga kvinna slåss för sitt liv, för att formas till det hon är i våra ögon. En Tomb Raider.
    TR:ASIB kommer ut runt Jul.

Och vi har även en Bubblare...

Duke Nukem: Forever
Det som gör detta spel till en bubblare är att man inte är helt säker om det kommer bli en hit eller flopp, det kommer att synas under luppen som inget annat spel när det släpps. Ingen kommer att vara snäll mot Duke. Jag vet inte om jag vågar satsa mina pengar på honom. Men att spela detta spel är nog ett måste. Hail to the king baby!

#blogg

Medlem
Nytt år, Nya Spel.

Intressanta val Tommy. Själv tror jag mer på Crysis 2 och Dragon Age 2 än Tom Raider.
LA Noir är ett intressant koncept, men jag är in 100% på att det kommer bli en hit.
Diablo III ryktas ju också komma under 2011, vilket skulle vända uppochner på denna lista.

MVH
//Kokkan

Medlem

Har dock svårt att se Crysis 2 som ett åretsspel, snyggast det kanske det kan få. Men om dom kör med liknande concept som dom gjorde med första, så vet jag inte direkt om det blir en mega hit. Men spelet är riktigt intressant det kommer man att hålla ett öga på.

Om Diablo III kommer i år så kommer det bli en mega hit, det tror jag verkligen, men jag är lite misstänksam emot blizzard och slänga ihop saker i tid. Så jag räknar på 2012 på den. Men vi får se!

Detta är ju bara min syn på spel som kan ha stor chans att bli ett åretsspel. Så ville inte bara sätta in storspel utan någe små också. Jag kan tro dock att nya Tomb Raider kommer bli ett smutsigt bra spel

1
Skriv svar