Komma igång med WoW Hjälp!

Medlem
Komma igång med WoW Hjälp!

Tja! Såhär ligger det till vill börja lira WoW men vet
ej hur jag ska göra med alla expansioner/patchar?

Läste nånstans att det räcker att man har Wotlk så
ingår TBC och vanliga wow?

Eller om det går att ladda hem alla från deras hemmasida och sen bara köpa det där 30 dagars kortet och börja lira? hur ska man göra?

Skulle va tacksam för en detaljerad förklarning då
jag bokstavligen suger på det här

Medlem

Du måste för det första köpa classic WoW, alltså det första. För att sedan spela expansionerna måste du köpa dom också, finns inga genvägar som att köpa en expansion och få en annan, tyvärr.

Däremot när man köper classic WoW så får man oftast med 30 dagars speltid, vilket då är bra eftersom det kostar ungefär 100 kr.

Medlem

thedoomedi: jag har iaf köpt wow direkt på nätet från blizzards hemsida, och så hade jag The Burning Crusade som jag vann när det släpptes. Du får en gratis månad när du köpte första WoW.

Patchar behöver du inte bry dig om, de fixas av sig själv...

Men en fråga jag undrar själv är: Vad missar man om man inte har alla expansioner?

Se till att installera Curse så du kan ladda ner lite addons som gör livet enklare som Carbonite,Bagnon,Bartender.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Men en fråga jag undrar själv är: Vad missar man om man inte har alla expansioner?

Allt content över 60+ plus alla raser som inte var inkluderade i vanilla?

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Cyberz:

Men en fråga jag undrar själv är: Vad missar man om man inte har alla expansioner?

Allt content över 60+ plus alla raser som inte var inkluderade i vanilla?

De ända raserna jag inte har är de två nya som kom med Cata.

så det är bara köra på och när man kommer till lvl 60 då köper man resten?

Inaktiv
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Cyberz:

Men en fråga jag undrar själv är: Vad missar man om man inte har alla expansioner?

Allt content över 60+ plus alla raser som inte var inkluderade i vanilla?

De ända raserna jag inte har är de två nya som kom med Cata.

så det är bara köra på och när man kommer till lvl 60 då köper man resten?

Precis.

Men komihåg att du kan dra till Outland vid lvl 58 och Northrend vid 68. Så vore jag du skulle jag köpa TBC och Lich king direkt. För det går rätt snabbt att lvla.

Lycka till!

Testpilot
Skrivet av Cyberz:

Men en fråga jag undrar själv är: Vad missar man om man inte har alla expansioner?

Har man bara Vanliga wow:

* Maxlvl 60
* Kan ej spela som Dranei , Blood Elf, Worgen el Goblin
* Kan ej åka till Outlands eller Northrend
(inte 100% säker på nortrend men ganska säker att den stoppar dig att zona dit)
* Kan ej spela som Deathknight

Har du även Burning crusade:

* Maxlvl 70
* Kan ej spela som Goblin & Worgen
* Nortrend går inte att åka till
* Deathknight = nope

Medlem

sen kostar väll vanilla, tbc och wotlk 5euro styck?, är ju itne extrema priser att köpa online?


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem
Skrivet av Ludolf:

sen kostar väll vanilla, tbc och wotlk 5euro styck?, är ju itne extrema priser att köpa online?

5euro? vart då...

Medlem
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Ludolf:

sen kostar väll vanilla, tbc och wotlk 5euro styck?, är ju itne extrema priser att köpa online?

5euro? vart då...

Dom har inte kvar det erbjudandet längre, var nångång förra året dom körde med de priserna.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Ludolf:

sen kostar väll vanilla, tbc och wotlk 5euro styck?, är ju itne extrema priser att köpa online?

5euro? vart då...

Dom har inte kvar det erbjudandet längre, var nångång förra året dom körde med de priserna.

Mm, tror det va 5 euro för Vanila wow, 10 för BC och 15 för Wotlk när Cataclysm släpptes.

Medlem
Skrivet av Znakee:
Skrivet av Achronos:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Ludolf:

sen kostar väll vanilla, tbc och wotlk 5euro styck?, är ju itne extrema priser att köpa online?

5euro? vart då...

Dom har inte kvar det erbjudandet längre, var nångång förra året dom körde med de priserna.

Mm, tror det va 5 euro för Vanila wow, 10 för BC och 15 för Wotlk när Cataclysm släpptes.

fick för mig att det var 5 Euro för vanilla OCH bc. Sen 15 för Wotlk


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Köp dessa,

Battlechest, Vanilla och TBC - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=115159
Wrath of The Lich King - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=207286
Cataclysm - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=475991

Dyrast i högen verkar WOTLK vara, känns ganska dumt iom att det är den förra expansionen, cataclysm är betydligt billigare, kolla vad det kostar att köpa online på blizzards hemsida också, kan vara billigare där.

1
Skriv svar